flexi VARIO – kelataluttimien uusi sukupolvi

flexi VARIO on saksalaisen kelatalutinbrändin innovatiivinen uutuus. Uusi ergonominen muotoilu, trendikkäät värit ja käytännölliset lisävarusteet tekevät klassikkotaluttimesta entistäkin paremman. flexi-talutin mahdollistaa koiran vapaamman liikkuvuuden, mutta samalla säilyttää koiran ohjattavuuden ja kontrollin taluttajalla. Multi box -kotelon avulla koiranherkut tai kakkapussit kulkevat vaivattomasti mukana ja LED-valaisimet ja hihnan jatkokappaleet lisäävät turvallisuutta. flexi VARIO on saanut Red Dot Award: Product Design 2014 ja iF product design award 2014 -palkinnot.

(Linkit painolaatuisiin kuviin ja tiedote PDF-muodossa ovat viestin lopussa)

flexi VARIO on kelatalutinbrändin uusi mallisto, joka tuo käytännölliset ja turvallisuutta lisäävät ominaisuudet koiranulkoiluttajille tuttuun taluttimeen. flexi VARIO -malliston muotoilussa on huomioitu erityisesti ergonomia. Peukalo lepää kookkaalla, uudelleenmuotoilulla jarrupainikkeella, joten tarvittaessa jarrun painaminen on nopeaa eikä siihen tarvitse käyttää voimaa. Jarrupainikkeen päällä on erillinen lukituspainike, jolla jarrun voi lukita ja kelausmekanismin kytkeä pois. flexi VARIOn M- ja L-kokoisissa malleissa myös kahvan koko on säädettävissä tukevan otteen saamiseksi.

Malliston taluttimista löytyy sopivat mallit aina 60 kg painavalle koiralle saakka. Mini, Small, Medium-kokoiset mallit ovat saatavana sekä nyöri- että nauhahihnalla. Malliston hihnojen pituudet ovat XS-koossa 3 metriä ja S, M ja L -koossa 5 metriä. Pidemmät, 8 metriset mallit ovat nyörihihnaisena S- ja M-koossa ja nauhahihnaisena L-koossa. flexi VARIO -malliston taluttimet ja lisätarvikkeet ovat saatavissa antrasiitin, sinisen, ruskean, vaaleanpunaisen, punaisen ja turkoosin väreissä.
flexi VARIO cord -nyörihihnainen kelatalutin: XS-, S- ja M-koot, hinta noin 14–25 €
flexi VARIO tape -nauhahihnainen kelatalutin: XS-, S-, M- ja L-koot, hinta noin 17–39 €

flexi VARIO tuo koiranulkoiluttajalle välttämättömät tarvikkeet kädenulottuville

flexi VARIO -malliston S-, M- ja L-kokoisiin kelataluttimiin on liitettävissä monia koiranulkoiluttajan arvostamia, käytännöllisiä lisätarvikkeita, jotka ovat ostettavissa erikseen.

Multi box
on kahvan alaosaan kiinnitettävä käytännöllinen kotelo. Molemmista päistä avautuvaan koteloon voi säilöä koiran herkut tai sujauttaa koirakakkapussirullan. Tulpan Poistamalla kotelo muuttuu pussiannostelijaksi. Hinta noin 7 €

LED Lighting System
lisää turvallisuutta pimeässä liikkuessa. Tarranauhalla flexin kylkeen kiinnitettävä LED-valaisimessa on kaksi toimintoa, joita voi käyttää yhdessä tai erikseen: välkkyvä punainen huomiovalo ja kirkas eteenpäin suuntautuva valo. Tarranauhan ansiosta valaisin on irrotettavissa helposti taluttimesta ja käytettävissä taskulampun tavoin. Hinta noin 16 €

Soft Stop Belt on flexi VARIO -kelataluttimen hihnaan tukevalla klipsillä kiinnitettävä joustava jatkokappale, jonka tarkoitus on pehmentää koiran aiheuttamia nykäisyjä. Jatkopalassa on turvallisuutta lisäävät heijastintikkaukset. Saatavana S-, M- ja L-koon taluttimiin. Hinta noin 7–11 €

LED Flash Belt -jatkokappale, joka lisää koiran näkyvyyttä pimeässä. Lähes koko matkaltaan punaisella LEDillä valaisevassa jatkokappaleessa on kolme toimintoa: jatkuva ja kahdella eri nopeudella välkkyvä valo. Saatavana S-, M- ja L-koon taluttimiin. Hinta noin 12–14 €

Duo Belt -jatkokappale mahdollistaa kahden pienikokoisen koiran kiinnittämisen yhteen flexi VARIO -kelataluttimeen. Heijastinmateriaali lisää turvallisuutta. Soveltuu S-koon taluttimeen. Saatavana flexi VARIO -kelataluttimiin sointuvissa väreissä. Hinta noin 5 €

www.flexi.de

hyvinvarustellut eläintarvikeliikkeet ja tavaratalot

Promode Oy, www.promode.fi, puh. 09 170 070
Karri Harju, karri.harju@promode.fi / tiedotus ja kuvamateriaali
Marko Vikman, marko.vikman@promode.fi / tuotelainaukset

Yrityksen perustaja ja toimitusjohtaja Manfred Bogdahn kehitti flexin vuonna 1973. flexi-kelataluttimet on suunniteltu, kehitetty ja valmistettu Saksassa. Hampurin kupeessa Bargteheidessa sijaitseva yritys työllistää noin 300 henkilöä. Maailman markkinajohtajan tuotteita viedään yli 90 maahan. Vuonna 2010 flexi sai Brands of the Century huomionosoituksen German Standards -komitealta.