FRÖDINGEN MAKEAT JA OOLANNIN SUOLAISET UUTUUDET ARKEEN JA JUHLAAN

(Linkit painokelpoisiin kuviin ja PDF-muotoiseen tiedotteeseen ovat viestin lopussa.)

Frödinge ja Oolannin tuovat herkulliset tarjottavat kevään juhliin ja arkea helpottamaan. Juhlapöydän voi kruunata Frödingen Prinsessaleivoksilla, Appelsiinimoussekakulla tai Valkosuklaamoussekakulla. Ne soveltuvat myös tarjottavaksi niin yllätysvieraille kuin jälkiruuaksikin. Oolannin maukkaat uutuudet tuovat vaivattomuutta ruuanvalmistukseen.  Oolannin Chili Ranskalaiset kypsyvät rapeaksi uunissa ja ne maistuvat aterian tulisena lisukkeena tai sellaisenaan naposteltuna. Liha- ja grilliruokien kaveriksi valmistuu hetkessä Oolannin Pippuri-tuorekastike.

Kakkuklassikko nyt leivoskoossa
Frödingen Prinsessaleivos
on kakkuklassikon uusi leivoskokoinen vaihtoehto. Sokerikakkupohjalla on täytteenä kermaa, vadelmahilloa ja vaniljakreemiä. Vihreä marsipaani, ohuet suklaaraidat ja puuterisokeri kuorruttavat leivoksen. Herkullinen maku tulee luonnollisista aromeista. Leivos ei sisällä muunneltua tärkkelystä.

Frödinge Prinsessaleivos, pakkauksessa 4 leivosta, á 70 g / 280 g, hinta noin 6,10–6,25 €.

Frödingen moussekakut niin juhliin kuin herkutteluun
Frödringen Appelsiinimoussekakku
ja Valkosuklaamoussekakku ovat pehmeän täyteläisiä uutuuksia. Kakut soveltuvat juhlapöytään, mutta ne maistuvat vaikkapa aterian kruunaavana jälkiruokana. Appelsiinimoussekakussa on suklaakakkupohja ja raikasta appelsiinimoussea sekä suklaakuorrutetta. Kakun koristelun viimeistelee valkosuklaatanko. Sokerikakkupohjaisessa Valkosuklaamoussekakussa on täytteenä herkullista valkosuklaamoussea. Kakun päällä on vadelmahilloa, puutarhamarjoja sekä suklaakoristeita.
Frödinge Appelsiinimoussekakku, 6–8 annosta, 400 g, hinta noin 6,10–6,25 €.
Frödinge Valkosuklaamoussekakku, 6–8 annosta, 420 g, hinta noin 6,10–6,25 €.

Rapeat Chili Ranskalaiset ovat maukkaan tulinen vaihtoehto

Oolannin Chili Ranskalaiset
ovat chilillä maustettuja ranskanperunoita, jotka kypsyvät herkullisen rapeiksi uunissa. Chili Ranskalaiset ovat uusi tulisempi vaihtoehto perinteisille ranskalaisille. Ne maistuvat aterian tulisena lisukkeena tai niitä voi napostella sellaisenaan. Oolannin Chili Ranskalaiset on valmistettu kotimaisista saaristolaisperunoista. Siitä merkkinä pakkauksessa on Hyvää Suomesta -joutsenlippu.
Oolannin Chili Ranskalaiset, 400 g, hinta noin 2,10 €

Oolannin Pippuri-tuorekastike liha- ja grilliruokien kaveriksi
Oolannin tuorekastikevalikoima täydentyy uudella Pippuri-tuorekastikkeella. Kastike sopii hyvin liha- ja grilliruokien seuraksi. Tuorekastike valmistuu helposti sekoittamalla pussin sisältö crème fraichen tai ruoanvalmistusjogurtin joukkoon. Kastikkeen voi tarjota kylmänä tai lämpimänä. Oolannin tuorekastikkeet ovat gluteenittomia ja laktoosittomia. Kastikkeet eivät sisällä kiinteyttämisaineita tai arominvahventeita kuten natriumglutamaattia.
Oolannin Pippuri-tuorekastike,
16 g, hinta noin 1 €

Chips Ab, www.frodinge.fi, www.oolannin.fi
Product Category Manager Cecilia Johanson,

cecilia.johanson@chips.fi, puh. 020 791 8617

Päivittäistavarakaupat

Chips Ab, puh. 0800 133 933

PR- ja viestintätoimisto Promode Oy, puh. 09 170 070
Karri Harju, karri.harju@promode.fi / tiedotus ja kuvamateriaali
Jarna Tikkanen, jarna.tikkanen@promode.fi / tuotenäytteet

Chips Ab on vuonna 1969 toimintansa aloittanut ahvenanmaalainen elintarvikeyhtiö, joka on Suomen ensimmäinen perunalastujen valmistaja. Chips Ab:n tavaramerkit ovat Taffel, Oolannin, Kantolan ja Frödinge. Chips Ab on osa Chips-ryhmää, joka kuuluu norjalaiseen Orkla ASA -konserniin.