FRÖDINGEN UUTUUDET SYYSILTOJEN HERKUTTELUHETKIIN

(Linkit painokelpoisiin kuviin ja PDF-muotoiseen tiedotteeseen ovat viestin lopussa.)

Frödingen pakasteuutuudet sulattavat kaikenikäisten herkuttelijoiden suut. Frödinge Mud Cake Ice Cream ja Frödinge Vadelmaleivokset soveltuvat niin arkeen kuin juhlaan, ja ne ovat pakastetuotteina oivallisia vierasvaroja. Mud Cake Ice Cream on kahden herkun, ihanan suklaisen Mud Caken ja kermaisen vanhanajan vaniljajäätelön viettelevä yhdistelmä. Marsipaanilla kuorrutetussa Vadelmaleivoksessa on täytteenä vadelmamoussea, jonka sydämenä on raikasta vadelmahyytelöä.

Frödinge Mud Cake Ice Cream on herkutteluhetkien ykkönen
Frödinge Mud Cake Ice Creamissa yhdistyvät Suomen myydyin pakastekakku Frödinge Mud Cake ja sen täydellinen kumppani, vanhanajan vaniljajäätelö. Kakku on täyteläisen suklainen ja sisältä ihanan kostea. Mud Caken pinnalla on runsaasti vaniljajäätelöä sekä suklaalastuja.

Mud Cake Ice Cream on helppo tarjottava yllätysvieraille – pakastekakku sulaa huoneenlämmössä vain noin viidessä minuutissa. Kiireinen herkuttelija voi huuhdella veitsen lämpimällä vedellä, jolloin jäisenkin kakun leikkaus onnistuu vaivattomasti. Kakusta riittää tarjottavaa jopa kahdeksalle.

Valmistusaineet: Sokeri, kerma, kananmuna, vehnäjauho, kasvirasva, rasvaton kaakaojauhe, suklaa 2,5 %, (sokeri, kaakaomassa, kaakaovoi, voiöljy, emulgointiaine (soijalesitiini), vanilja), kananmunan keltuainen, vaniljauute, liivate, suola, emulgointiaine (rasvahappojen mono- ja diglyseridit), perunatärkkelys.

Frödinge Vadelmaleivokset maistuvat arjessa ja juhlassa, yksin tai yhdessä
Frödinge Vadelmaleivoksen
sokerikakkupohjalla on täyteläistä, vadelman paloja sisältävää vadelmakermatäytettä. Täytteen sydämenä on raikasta vadelmahyytelöä. Leivoksen kruunaa pehmeä marsipaani ja ohuet vaaleanpunaiset sokerikuorruteraidat. Leivoksen maku tulee luonnollisista aromeista.

Vadelmaleivokset sulavat nautittaviksi 45 minuutissa huoneenlämmössä. Leivoksia voi myös sulattaa yksittäin tai kerralla tarvittavan määrän. Vadelmaleivokset voi asettaa näyttävästi tarjolle vaikkapa yhdessä Frödinge Prinsessaleivosten kanssa.

Valmistusaineet: Marsipaani 30 % (sokeri, manteli, glukoosisiirappi, maltodekstriini, inverttisokeri, väriaine: titaanidioksiidi), kerma 27 %, sokeri, vesi, vadelma 6 %, kananmuna, vehnäjauho, perunatärkkelys, glukoosi-fruktoosisiirappi, kasvirasva, vadelmamehutiiviste, leivinjauhe (dinatriumfosfaatti, natriumbikorbonaatti), liivate, vähärasvainen maitojauhe, happamuudensäätöaineet (sitruunahappo, natriumsitraatti) emulgointiaine (rasvahappojen mono- ja diglyseriidit, auringonkukka lesitiini), kiinteyttämisaine (pektiini) aroniamehutiiviste, seljanmehutiiviste, luontainen aromi, väriaine (karmiini).

Frödinge Mud Cake Ice Cream, 6–8 palaa, 380 g, hinta noin 6,00 €
Frödinge Mud Cake, 6–8 palaa, 400 g, hinta noin 6,00 €
Frödinge Vadelmaleivos, pakkauksessa 4 leivosta, á 70 g / 280 g, hinta noin 5,99 €
Frödinge Prinsessaleivos, pakkauksessa 4 leivosta, á 70 g / 280 g, hinta noin 5,99 €

Chips Ab, www.oolannin.fi
Product Category Manager Cecilia Johanson, cecilia.johanson@chips.fi, puh. 020 791 8617

Päivittäistavarakaupat

Chips Ab, puh. 0800 133 933

PR- ja viestintätoimisto Promode Oy, puh. 09 170 070
Karri Harju, karri.harju@promode.fi / tiedotus ja kuvamateriaali
Jarna Tikkanen, jarna.tikkanen@promode.fi / tuotenäytteet

Chips Ab on vuonna 1969 toimintansa aloittanut ahvenanmaalainen elintarvikeyhtiö, joka on Suomen ensimmäinen perunalastujen valmistaja. Chips Ab:n tavaramerkit ovat Taffel, Oolannin, Kantolan ja Frödinge. Chips Ab on osa Chips-ryhmää, joka kuuluunorjalaiseen Orkla ASA -konserniin.