HARIBON UUSI MYYNTIJOHTAJA TUNTEE PÄIVITTÄISTAVARAKAUPAN NIIN TAVARANTOIMITTAJAN KUIN KAUPAN NÄKÖKULMASTA

(Linkit PDF-muotoiseen tiedotteeseen ja painokelpoiseen kuvaan ovat viestin lopussa)

Makeisistaan tunnettu Haribo Lakrids Oy Ab on nimittänyt Ilkka Koskelaisen (35) uudeksi myyntijohtajakseen. Hän aloitti tehtävässään heinäkuun alussa.

Koskelainen siirtyi Hariboon lautapeleistä ja leluista tunnetun Hasbro Nordicin avainasiakaspäällikön tehtävästä. Hän on työskennellyt aiemmin myös päivittäistavarakaupan ja elintarvikealan yrityksissä kuten Oy Valora Trade Finland Ab:ssä, Cloetta Fazer Makeiset Oy:ssä sekä Lidl Suomi Ky:ssä. Tämän ansiosta Koskelainen tuntee päivittäistavarakaupan prosessit ja rutiinit niin tavarantoimittajan kuin kaupan näkökulmasta. Koulutukseltaan hän on BBA.

– Kiinnostuin Haribon myyntijohtajan tehtävästä, sillä Haribo oli minulle ennestään tuttu sekä kuluttajana että aikaisempien työtehtävieni kautta. Arvostan erityisesti makeisbrändin pitkää historiaa, laadukkaita tuotteita sekä innovatiivista osaamista. Taustastani sekä saksalaisessa yrityksessä työskennelleenä että saksalaisessa koulussa opiskelleena on varmasti hyötyä myös Haribolla, Koskelainen kertoo.

Perheyritys Haribo on perustettu vuonna 1920 Saksassa. Perustajansa Hans Riegelin ja yhtiön kotikaupungin Bonnin mukaan nimetty Haribo on yksi maailman suurimmista sokerimakeisten valmistajista. Arvostettu makeisbrändi ja sen tuotteet on palkittu maailmalla lukuisilla palkinnoilla. Haribolla on 15 tuotantolaitosta Euroopassa ja 22 tytäryhtiötä ympäri maailmaa. Suomen tytäryhtiö Haribo Lakrids Oy Ab toimii Tanskan emoyhtiön alaisuudessa.

Suomalaisten suosikkituotteita ovat Click Mix ja Matador Mix -sekoitukset, jotka sisältävät lakritsi-, viinikumi- ja raemakeisia. 20-vuotisjuhlavuottaan viettävä Haribo Lakrids Oy Ab pyrkii jatkuvasti kehittämään ja tuomaan markkinoille uusia tuotteita, jotka sopivat suomalaiseen makuun.

– Valmistevero on todennäköinen syy makeisten kilomääräisen kulutuksen notkahdukseen vuonna 2011. Tänä vuonna on havaittavissa kulutuksen kasvua ja siitä voidaan päätellä, että makeisvero ei ole vaikuttanut kuluttajien haluun syödä karkkeja ja kokeilla uusia makuja. Makeistuotteiden kulutus pysyy todennäköisesti nykyisellä tasolla tai kasvaa hieman, sillä koko elintarvikealan kasvu näyttää jatkuvan, Koskelainen toteaa ja jatkaa:

– Vahva brändi, kansainvälinen kokemus ja paikallisen kulutuskäyttäytymisen tuntemus auttavat meitä lujittamaan Haribon roolia entisestään kotimaisilla makeismarkkinoilla.

HARIBO Lakrids Oy Ab, www.haribo.com, puh. 09 8700 420
Myyntijohtaja Ilkka Koskelainen, ilkka.koskelainen@fi.haribo.com, puh. 044 507 7022
Toimitusjohtaja Taru Stenius, taru.stenius@fi.haribo.com

Haribon tuotteisiin kuuluvat mm. viinikumi-, lakritsi- ja raemakeiset, Chamallows-vaahtokarkit sekä Maoam-hedelmätoffeet. Kansainvälisesti Haribo on yksi suurimmista sokerimakeisten valmistajista, jolla on 15 tuotantolaitosta Euroopassa, 22 tytäryhtiötä ja Bonnissa, Saksassa sijaitseva pääkonttori. Henkilöstön määrä on yli 6000. Vuonna 1992 perustettu Suomen tytäryhtiö, Haribo Lakrids Oy Ab toimii Tanskan Haribo Lakrids A/S alaisuudessa. Suurin osa Haribo Lakrids Oy Ab:n kautta myyntiin tulevista Haribo-makeisista valmistetaan Tanskassa. Lisäksi tuotteita tuodaan Haribon tuotantolaitoksista Saksasta ja Belgiasta.