HEIROL STEELY -PAISTINPANNUIHIN JA -KASAREIHIN WWF:N SUOSITTELEMA CERASAFE-PINNOITE

Uusi tarttumaton pinnoite on ympäristöystävällinen, kestävä ja terveydelle turvallinen (Linkit painokelpoisiin kuviin sekä pdf-muotoiseen tiedotteeseen ja kuvakoosteeseen ovat viestin lopussa.) HeiRol Steely -keittiövälinesarjan paistinpannut, paistokasarit ja kasarit pinnoitetaan jatkossa HeiRolin rekisteröimällä, keraamisella Cerasafe-pinnoitteella. WWF:n eli Maailman luonnonsäätiön suosittelemassa Cerasafe-materiaalissa ei käytetä ympäristölle vaarallisia PFOA-yhdisteitä eikä Teflonia (PFTE), josta voi haihtua ylikuumennettaessa haitallisia kaasuja. Lisäksi uuden, tarttumattoman pinnoitteen valmistuksessa syntyy noin puolet vähemmän hiilidioksidipäästöjä kuin Teflon-pinnoitetta valmistettaessa.

CERASAFE-MATERIAALI EI SISÄLLÄ PFOA- JA PTFE-YHDISTEITÄ Ruostumattomasta teräksestä valmistettu Heirol Steely -sarja on Suomen suosituin keittiövälinesarja. HeiRol käyttää Steely-sarjan paistinpannujen, paistokasarien ja kasarien pinnoitteena jatkossa ympäristöystävällistä, erittäin kestävää ja terveydelle turvallista Cerasafe-materiaalia. WWF suosittelee uutta pinnoitetta, ja jokaisesta myydystä HeiRol Steely Cerasafe -tuotteesta lahjoitetaan WWF:lle 50 senttiä. Keraamisen Cerasafe-pinnoitteen valmistuksessa ei käytetä lainkaan ympäristölle vaarallista PFOA-yhdistettä (perfluoro-oktanohappo). Cerasafe-materiaali ei myöskään sisällä PTFE-yhdistettä (Teflon), josta saattaa ylikuumentuessa haihtua myrkyllisiä kaasuja. Lisäksi pinnoitteen valmistuksessa syntyy vain noin puolet vastaavan PTFE-pinnoitteen valmistuksessa syntyvistä hiilidioksidipäästöistä. − Haluamme olla varmoja siitä, että asiakkaamme voivat valmistaa ruokaa tuotteillamme turvallisesti. Samalla kannamme vastuumme myös ympäristönsuojelun puolesta. Uusi pinnoite on todistettu tutkimuksilla täysin myrkyttömäksi, mikä tekee siitä turvallisen ja ympäristöystävällisen vaihtoehdon, kertoo HeiRolin toimitusjohtaja Rolf Moborg. TURVALLINEN PINNOITE KESTÄÄ KUUMUUTTA 450 ASTETTA HeiRolin rekisteröimä, tarttumaton Cerasafe-pinnoite kestää kuumuutta jopa 450 astetta. Materiaali on turvallista jokapäiväisessä käytössä, sillä siitä ei vapaudu myrkyllisiä kaasuja. Tukevan teräspohjan sisään kapseloidun alumiinilevyn ansiosta lämpö jakautuu Cerasafe-paistinpannuissa ja -kasareissa tasaisesti. Tuotteet soveltuvat käytettäväksi kaikilla liesillä, myös induktioliesillä. Teräksiset kahvat eivät kuumene käytössä, ja tuotteet soveltuvatkin myös uunikäyttöön ja liekitykseen. Cerasafe-sarjan tuotteet − kuten muutkin pinnoitetut keittiövälineet − saavat ammattimaista huolenpitoa, kun ne pestään käsin. Tuotetiedot: HeiRol Steely Cerasafe -paistinpannu 24 cm, hinta noin 44,50 € 26 cm, hinta noin 51,50 € 28 cm, hinta noin 56,90 € HeiRol Steely Cerasafe -kasari 14 cm, hinta noin 32,50 € HeiRol Steely Cerasafe -kasari kannella 16 cm, hinta noin 39,80 € HeiRol Steely Cerasafe -paistokasari 24 cm, hinta noin 69,80 € 28 cm, hinta noin 89,90 €