HEIROL VIETTÄÄ JUHLAVUOTTAAN − PIENVÄLINEITÄ PÖYTIIN JO 20 VUODEN AJAN

Steely-pienvälineitä myyty jo yli 3 000 000 kappaletta

(Linkit painokelpoisiin kuviin ja PDF-muotoiseen tiedotteeseen ovat viestin lopussa.)

Kaarinan Littoisissa sijaitseva perheyritys, HeiRol Oy, on tuonut keittiövälineitä suomalaisten ruokapöytiin jo 20 vuoden ajan. HeiRol Oy on historiansa aikana noussut nopeasti yhdeksi Suomen johtavista keittiön pienvälineiden valmistuttajista – menestyneimpinä tuotteinaan muun muassa juustohöylä ja pihvinuija.

Autotallista aloitettiin
Keittiön pienvälineitä valmistava HeiRol Oy saavuttaa 24.7.2011 viidennesvuosisadan rajapyykin. Heimo Lehtonen perusti yrityksen poikansa Rolf Moborgin kanssa vuonna 1991 aloittamalla toiminnan Lehtosen autotallista. Nykyään Littoisissa sijaitsee noin 1500 neliön suuruinen yrityksen oma kiinteistö, ja lisätilaa varastointiin vuokrataan myös ulkopuolelta noin 2 000 neliömetrin verran.

Ensimmäisinä vuosina yritys ei työllistänyt muita kuin isän ja pojan. Kasvutahti oli kuitenkin kova, ja vuonna 1999 HeiRol työllisti jo seitsemän henkilöä liikevaihdon ollessa 1,33 miljoonaa euroa. Yritys on kasvanut vuosien mittaan tasaisesti, ja vuoden 2010 liikevaihto oli 3,8 miljoonaa euroa. Tällä hetkellä yritys työllistää 13 henkilöä. HeiRol tulevaisuudennäkymät ovat hyvät ja liikevaihto on edelleen nousussa.

Juustohöylä ja pihvinuija menestyneimmät tuotteet
− HeiRolin toiminta-ajatus on ollut kunnianhimoinen alusta alkaen. Haluamme tuoda markkinoille laadukkaita, käytännöllisiä ja kauniita keittiön pienvälineitä, jotka ovat hinta-laatusuhteeltaan markkinoiden parasta antia. Tavoite on saavutettu, ja sama toiminta-ajatus kantaa edelleen, Moborg toteaa.

HeiRol-nimen alta löytyy useita laadukkaita tuotemerkkejä. Tärkein tuoteryhmä on Steely-sarja, josta löytyy keittiövälineitä aina kattiloista kuorimaveitsiin. Steely-pienvälineitä on myyty jo yli 3 000 000 kappaletta. Yksi HeiRolin suosituimmista tuotteista on Steely-sarjan juustohöylä, jota on myyty vuosittain noin 80 000 kappaletta. Rahallisesti tärkein Steely-sarjan tuote on yllättäen pihvinuija. Se on markkinoiden ainoa pihvinuija, jonka voi pestä koneessa.

HeiRol tuo maahan myös muun muassa Bialettin, Marcaton ja Trudeaun tuotteita sekä yksinoikeudella melamiinisia Disney-lastenastioita. Markkinoille tuodaan säännöllisesti uusia kiinnostavia tuotteita ja tuoteryhmiä. Pääosa HeiRolin tuotteista valmistetaan Kiinassa. Osa tuotteista on Moborgin ja muun HeiRolin henkilökunnan itse suunnittelemia. Tuotteiden laatua seurataan jatkuvasti teettämällä tehtailla tarkastuksia tuotannon eri vaiheissa.

_________________________________________

HeiRolin pienvälineiden Top 10 vuonna 2010

Jolli-paistinlasta: nylonia, pehmeä santoprene-kahva, hinta noin 7,50 €
Steelery-kahvilusikat: 18/8 ruostumatonta terästä, hinta noin 8,90 €/4 kpl
Cars-sporttipullo: tilavuus 425 ml, hinta noin 10,20 €
Steely-kuorimaveitsi: liikkuva terä, ruostumatonta terästä, hinta noin 10,90 €
Koristelusetti: pursotinpussi, 6 erilaista terästyllaa ja liitin, hinta noin 12,90 €
First-lautanen: 19 cm, luuposliinia, hinta noin 5,90 €
Steely-teräsajastin: hinta noin 9,50 €
Sydän-pikkuleipämuotti: 6 cm, 18/8 ruostumatonta terästä, korkeus 2,5 cm, paksuus 0,4 mm, hinta noin 2,10 €
Steely-juustohöylä: lyhyt, ruostumatonta terästä, sopii hyvin myös pehmeälle juustolle, hinta noin 10,50 €
Steely-kakkulapio: ruostumatonta terästä, hinta noin 12,50 €
__________________________________________

HeiRol Oy, www.heirol.fi
Johanna Ventelä, johanna.ventela@heirol.fi, puh. (075) 326 6800

Promode Oy, www.promode.fi, puh. (09) 170 070
Ulla-Maija Tamminen, ulla-maija.tamminen@promode.fi / tiedotus ja kuvamateriaali
Jarna Tikkanen, jarna.tikkanen@promode.fi / tuotelainaukset

Marketeissa, tavarataloissa ja keittiötarvikeliikkeissä

HeiRol Oy, puh. (075) 326 6800

HeiRol Oy on vuonna 1991 perustettu suomalainen keittiövälineiden maahantuontiyritys. Se on noussut nopeasti yhdeksi Suomen johtavista keittiön pienvälineiden valmistuttajista, ja sen johtoajatuksena on tarjota monipuolinen valikoima laadukkaita, kauniita ja käytännöllisiä keittiön pienvälineitä sekä lastenastioita markkinoiden parhaalla hinta-laatusuhteella.