JEAN PAUL GAULTIER PUKEE COCA-COLA LIGHTIN UPEISIIN KUOSEIHIN

Maailmankuulu muotisuunnittelija on Coca-Cola light -brändin uusi luova johtaja

(Linkit painokelpoisiin kuviin ovat viestin lopussa)

Coca-Cola lightin uusi yhteistyökumppani on ranskalainen muotisuunnittelija Jean Paul Gaultier. Gaultier tulee työskentelemään Coca-Cola light -brändin projektien luovana johtajana vuoden 2012 ajan. Suomessa erityisesti parfyymeistään tunnettu Gaultier on suunnitellut Coca-Cola light -pulloille ja tölkeille kolme erilaista ulkoasua, jotka tullaan julkistamaan myöhemmin keväällä.

Jean Paul Gaultierin omaperäinen kädenjälki tulee näkymään kolmessa erilaisessa Coca-Cola light -pullossa ja -tölkissä. Maailmankuulun muotisuunnittelijan suunnittelemia Coca-Cola pulloja ja tölkkejä tullaan näkemään Suomessa jo kesän 2012 aikana. Limited Edition -pullojen ja -tölkkien lisäksi muotisuunnittelija tulee vaikuttamaan Coca-Cola lightin online-sisältöön, kampanjailmeisiin sekä tuotteiden esillepanoon ympäri Eurooppaa.

Jean Paul Gaultierin tyyliä leimaa humoristinen ja leikkisä asenne. Hilpeys tulee näkymään myös hänen Coca-Cola lightille suunnittelemissaan tuotteissa, joiden teemaksi Gaultier on antanut nimen Day & Night. Day & Night -teemasta on tunnistettavissa Gaultierille ominainen tyyli.

”Minua pyydettiin suunnittelemaan pullo, joka ilmentää Coca-Cola lightin hauskaa persoonaa. Haluan näyttää ihmisille muotokielen ja tunnusmerkit, joita rakastan. Pulloja oli hauskaa pukea, sillä pullon muoto muistuttaa naisen vartaloa. Viimeistelyksi lisäsin Jean Paul Gaultier -logon pullon kylkeen – se tekee pullosta erityisen”, kommentoi Jean Paul Gaultier rooliaan Coca-Cola lightin luovana johtajana.

Coca-Cola lightilla vankka historia merkittävien muotivaikuttajien kuten Mochinon, Versacen, Roberto Cavallin, Natalia Rykielin ja Karl Lagerfeldin kanssa. Suomessa Coca-Cola light muistetaan muun muassa yhteistyöstä Manolo Blahnikin kanssa vuonna 2010. Coca-Cola light palkitsi tuolloin nuoren suunnittelija Anna Alangon, Aalto yliopiston taideteollisen korkeakoulun kevätnäytöksessä Coca-Cola light Fashion Award -palkinnolla ja Manolo Blahnikin kenkäparilla. Coca-Cola light on tehnyt myös yhteistyötä IVANAhelsingin kanssa, jolloin Coca-Cola light -pullot pukeutuivat IVANAhelsingin hurmaavaan bambikuosiin.

Yhteistyö Jean Paul Gaultierin kanssa on laajempaa kuin aikaisempien muotivaikuttajien kanssa. Jean Paul Gaultierin vaikutus tulee näkymään laajasti Coca-Cola lightin tavoissa ilmentää brändin kevyttä ja iloista suhtautumista tyyliin ja muotiin. Jean Paul Gaultierin ensimmäiset julkistettavat Coca-Cola light -työt ovat kolme humoristista lyhytfilmiä, joissa hän itse esiintyy eri rooleissa: terapeuttina, toimittajana ja yksityisetsivänä yhdessä Coca-Cola light -tyttöjen kanssa. Filmit julkaistaan yksitellen 8.3., 9.3. ja 10.3., jolloin ne ovat myös nähtävillä osoitteessa https://www.facebook.com/cocacolalight#!/cocacolalight?sk=wall&filter=2

Théa Natri, viestintäpäällikkö, Coca-Cola Suomi tnatri@coca-cola.com, puh. 040 5289777, facebook.com/cocacolalight
Tiedotus ja kuvamateriaali:

Viestintätoimisto Promode Oy, Eliisa Salminen, eliisa.salminen@promode.fi, (09) 170 070

Jean Paul Gaultier

• Ranskalainen haute couture muotisuunnittelija.
  • Toiminut muotitalo Hermès’n taiteellisena johtajana 2003–2010.
  • Gaultier on suunnitellut mallistoja monelle kuuluisalle artistille kuten Madonnalle mm. kartion muotoiset rintaliivit 1980-luvulla, Marilyn Mansonille sekä Kylie Minoquelle.
  • Jean Paul Gaultier on suunnitellut vaate- ja asustemallistoja naisille, miehille ja lapsille.
  • Suomessa Gaultier tunnetaan parhaiten parfyymeistään.
  • Leikkisänä ja rajojaan kokeilevana taiteilijana tunnettu Gaultier on saanut Ranskan muotimaailmassa kutsumanimen: enfant terrible – kauhukakara.