Jonaset-hengitysilmanlämmittimen avulla on pakkasessakin helppo hengittää

(Linkit painokelpoisiin kuviin ja PDF-muotoiseen tiedotteeseen ovat viestin lopussa)

Kylmä ja kuiva ilma rasittaa hengitysteitä ja verenkiertoelimistöä sekä heikentää suorituskykyä. Talvella liikkumiseen  saa apua Jonaset-hengitysilmanlämmittimestä, joka muuttaa pakkasilman lämpimäksi ja sopivan kosteaksi, ja siten helpommaksi hengittää. Lämmitin auttaa erityisesti astmaatikkoja tai kroonista keuhkoputkentulehdusta sairastavia, mutta sopii kaikille ulkona liikkuville tehden pakkasella liikkumisesta mukavaa. Kotimaisia Jonaset-hengitysilmanlämmittimiä on saatavana apteekeista ympäri Suomen.

Lämmittää hengitysilman jopa –20 0C asteessa
Jonaset-hengitysilmanlämmitin helpottaa hengittämistä talvipakkasella niin ulkoillessa, urheillessa kuin työskennellessä. Lämmittimen tehokkuus perustuu lämpöä sitovaan teräskennoon, joka varastoi lämmön käyttäjän uloshengityksestä ja luovuttaa sen takaisin sisään hengitettäessä. Valtion teknillisen tutkimuskeskuksen (VTT) suorittaman tutkimuksen (tutkimusseloste LVI 0545/23.7.1990) mukaan Jonaset-lämmitin yhdessä Jonaset-neulehupun, -kaulurin tai -kaulaliinan kanssa muuttaa – 20 0C -asteisen ilman + 20 0C -asteiseksi.

Muotoilua on kehitetty istuvammaksi
Erittäin kevyt Jonaset-hengitysilmanlämmitin on valmistettu iholle miellyttävästä polyteenivaahdosta sekä ruostumattomasta teräsverkosta. Tuotetta voi muotoilla omia kasvonpiirteitä myötäileväksi suun kohdalle asettuvaa teräsverkkoa taivuttamalla. Myös silmälasien käyttäjät on otettu muotoilun kehityksessä huomioon: lämmittimen yläosassa olevaa metallikiinnikettä taivuttamalla lämmitin pysyy entistä napakammin paikoillaan, eivätkä silmälasit huurru.

Astmaatikolle, ulkoilijalle ja huippu-urheilijalle oma mallinsa
Jonaset-lämmitintä on saatavana kahdella eri teholla: sininen lämmitin on tehokkaampi, joten se soveltuu astmaatikkojen sekä keuhko- ja sydänpotilaiden käyttöön. Kevyempi valkoinen lämmitin soveltuu puolestaan kaikille urheiluun ja yleisliikuntaan. Aktiiviurheiluun sopii parhaiten Jonasport-malli, joka pysyy paikoillaan ilman kauluria tai neulehuppua, tarranauhan avulla. Huippu-urheilijan talviharjoittelussa hengitysilmanlämmittimellä on tärkeä rooli – suorituskyky ei heikkene pakkasella ja harjoitteluun ei tule kylmän vuoksi katkoja.

Jonaset-irtolämmittin, suositushinta 25,50 €
Jonaset -lämpökauluri (sisältää lämmittimen), suositushinta 46 €
Jonasport-lämmitin, suositushinta 36 €

Suomen Jonas Oy, Jorma Lundén, puh. puh. 0400 301 526, jorma.lunden@jonas.fi

Viestintä ja kuvauslainat:

Promode Oy, Eliisa Salminen, puh. (09) 170 070, eliisa.salminen@promode.fi

Suomen Jonas Oy, puh. 0400 301 526, www.jonas.fi

Apteekit, terveydenhoitotuotteiden erikoismyymälät sekä Heli ry:n ja Allergia- ja Astmaliiton paikallisyhdistykset

Postiennakko- ja nettimyynti:
www.jonas.fi

Helsingissä Länsi-Pakilassa sijaitseva Suomen Jonas Oy on kehittänyt, valmistanut sekä markkinoinut kylmän sään haitoilta suojaavia hengitysilmanlämmittimiä 1980-luvulta lähtien. Jonas-tuoteperheeseen kuuluu kolme erilaista hengitysilmanlämmitintä sekä valikoima erilaisia Jonaset-neuleita. Jonas-tuotteita myydään apteekeissa, terveydenhoitotuotteiden erikoismyymälöissä sekä Heli ry:n ja Allergia- ja Astmaliiton paikallisyhdistyksissä, ja ne ovat tilattavissa postiennakolla Suomen Jonas Oy:stä. Jonas-tuotteita viedään myös Norjaan, Ruotsiin ja Islantiin.