KEKKILÄN UUTUUSTUOTTEILLA KASVIT KUKOISTAVAT KOTONA YMPÄRI VUODEN

Koti & Piha -tuoteperhe laajenee nyt kodin sisätiloihin

(Linkit painokelpoisiin kuviin ja PDF-muotoiseen tiedotteeseen ovat viestin lopussa. Kuvien käytön yhteydessä on aina mainittava Kekkilä.)

Kekkilän suositun Koti & Piha -tuoteperheen uutuudet tuovat kotiin ympärivuotisen vihreyden. Vihervalo
, Taimihylly, Viherseinä ja Ruukkuporras innostavat aloittelijankin loihtimaan kotiinsa pienen viherkeitaan yrttien viljelyyn ja taimikasvatukseen. Helppokäyttöisten uutuustuotteiden avulla kasvit ja yrtit tulevat luontevaksi osaksi kodin sisustusta ja ruoanlaittoa. Tuotteiden innovatiivisesta muotoilusta ovat vastanneet suunnittelijat Linda Bergroth ja Klaus Aalto.

Innokkaimmat viherpeukalot aloittavat taimikasvatuksen jo kevättalvella kylvämällä siemeniä. Aloittelijalle yrttien viljely tuo iloa arkeen. Kekkilän inspiroivien Koti & Piha -uutuustuotteiden avulla tuoretta syötävää on entistä helpompaa kasvattaa sisällä pienessäkin tilassa. Taimihyllyn, Ruukkuportaan ja Viherseinän helpon liikuteltavuuden ansiosta kasvit voi siirtää paikkaan, jossa ne saavat parhaiten luonnonvaloa. Vihervalolla puolestaan luodaan hyvät edellytykset kasvuun myös pimeinä vuodenaikoina. Vihervalo, Taimihylly ja Viherseinä ovat vuoden 2012 nuoren muotoilijan Linda Bergrothin suunnittelemia. Ruukkuporras on Klaus Aallon käsialaa. Uutuudet tulevat kauppoihin joulukuussa 2012.

– Uusien tuotteiden avulla kasvit täydentävät sisustusta luontevasti, ja niiden hoitaminen on helppoa. Pohjoismaiseen tyyliin muotoillut Vihervalo, Taimihylly, Ruukkuporras ja Viherseinä ovat valmistettu valkoiseksi maalatusta teräksestä tai alumiinista, sekä lämpimän sävyisestä pyökistä. Tuotteet on helppo yhdistää erilaisiin sisustustyyleihin. Tuotteiden muotoilussa on huomioitu kasvien kastelutarve: ylivaluva vesi kerääntyy metalliseen alustaan, jolloin kodin herkät pintamateriaalit eivät vahingoitu, kertoo suunnittelija Linda Bergroth.

Vihervalo tuo yrteille ja huonekasveille kesän

Useimmat huonekasvit tarvitsevat valoa viihtyäkseen ja Kekkilän uusi Vihervalo luo edellytykset kasvuun myös pimenevinä talvikuukausina, jolloin luonnonvaloa ei ole riittävästi. Valon oikea taajuus saa keittiöyrtit tuottamaan satoa ja vahvistaa taimia.

– Vihervalon avulla vaikkapa tomaatin taimet kasvavat tanakoiksi taimiksi, jotka istutusaikaan tekevät jo nuppuja. Näin sato aikaistuu ja herkullisista omista tomaateista pääsee nauttimaan aiemmin, Kekkilän puutarha-asiantuntija Mari Kaartokallio kertoo.

Vihervalon alla myös huonekasvit kukoistavat ja voivat hyvin. Huonekasveista voi luoda mielenkiintoisia asetelmia, vaikkapa olohuoneen pöydälle. Lampun korkeutta voi säätää kasvien koon mukaan, ja tarjottimen puhdistaminen on helppoa.

Taimihylly, Ruukkuporras ja Viherseinä antavat tilaa kasvulle

Kekkilän Taimihyllyn avulla pikkutaimet saavat hyvän alun kasvulleen valoisalla ikkunalaudalla tai keittiön tasolla. Taimien lisäksi mukaan mahtuu pari astiaa maukkaita versoja, kuten helposti kasvatettavia herneenversoja ja vihanneskrassia. Omilla jaloillaan seisovaa Taimihyllyä on helppo siirtää valon kannalta parhaaseen paikkaan. Taimet ja ruukut pysyvät järjestyksessä kolmella hyllyllä. Linjakkaasti muotoiltu Ruukkuporras puolestaan kokoaa viherkasvit yhteen näyttäväksi sisustuselementiksi. Porrasmaisen rakenteen ansiosta Ruukkuportaassa olevat kasvit saavat tasaisesti valoa. Ruukkuportaalla voi myös esikasvattaa yrttejä tai viljellä taimia. Sekä Taimihyllyn että Ruukkuportaan hyllyt on helppo irrottaa ja puhdistaa. Tuotteet voi myös tarvittaessa varastoida pieneen tilaan, sillä ne taittuvat kasaan.

Kekkilän Viherseinän avulla vihersisustaminen laajenee kodin seinäpinnoille. Viherseinä sisältää kolme valkoiseksi maalattua alumiinista ruukkupidikettä, joiden avulla voi sommitella kauniita viherasetelmia seinälle. Ruukku tulee keskeltä avoimessa ruukkupidikkeessä kauniisti esiin ja osaksi sisustusta. Ratkaisu muuntuu moneen – kasvit voi vaihtaa syksyllä vaikkapa kynttilöihin.

Vihervalo

Tuotteen mitat: 63 x 60 x 23 cm
Suositushinta: 159 €
Materiaali: pyökki ja valkoiseksi maalattu alumiini