KLUUVIN MONIPUOLINEN JA UNIIKKI BRÄNDIVALIKOIMA KASVAA

(Linkit painokelpoisiin kuviin ja PDF-muotoiseen tiedotteeseen ovat viestin lopussa.)

Uudistettu kauppakeskus Kluuvi avattiin yleisölle lokakuussa. Uniikkiin merkkivalikoimaan, erilaisiin konsepteihin sekä lähituotettuun luomuruokaan satsannut Kluuvi laajenee jatkuvasti uusilla tulokkailla. Uusia vaatteisiin ja asusteisiin keskittyviä pop up -liikkeitä on jo avattu jouluostoksille suuntaavien iloksi. Muotivalikoimaa tulee täydentämään muun muassa maailmalla menestynyt suomalainen R/H-designmerkki. Kluuvin lounge-tyylinen yläkerta elävöityy erilaisilla tapahtumilla, kun radio- ja julkaisutuotannostaan tunnettu kaupunkikulttuurin uranuurtaja Basso Media muuttaa Kluuviin.

Jouluostokset ajankohtaisista pop up -liikkeistä
Kluuvin tarkkaan harkittu merkki- ja konseptivalikoima päivittyy tasaiseen tahtiin uusilla nimillä. Tarjonta halutaan pitää mahdollisimman ajankohtaisena ja dynaamisena, joten Kluuvissa suositaan lyhytaikaisia pop up -konsepteja. Kauppakeskuksen asustemerkkivalikoimaa täydentää juuri avattu Showroom8, josta löytyvät mm. Pilgrimin korut ja espanjalaisen Desigualin laukut. Kansainvälistä tarjontaa Kluuvissa kasvattaa glamour-tuotteita ja piristäviä vintage-löytöjä tarjoava newyorkilaistaustainen Stella the Brave, joka muuttaa kauppakeskukseen joulukuussa. Maailmallakin mainetta niittänyt R/H-designvaatemerkki avasi ovensa Kluuvissa torstaina 17.11. Suunnittelijakaksikko Hanna Riiheläisen ja Emilia Hernesniemen liike tuo Kluuviin kotimaista huippumuotia IVANAHelsingin lisäksi. Joulukuussa nuorison iloksi avautuu katu-uskottavaa hittituotetta, mukavaan liikkumiseen suunniteltua collegehaalaria myyvä Jumpin, joka täydentää nuorison katumuotitarjontaa kansainvälisellä menestystuotteella. Kluuvin joulusesonkia ovat lisäksi tähdittämässä Eat & Joy Kluuvin Kauppahallin joulumarkkinat, joissa muun muassa maistellaan lähituotettuja herkkuja ja harjoitellaan pärekorien, himmeleiden ja joulukoristeiden tekoa. Joulumarkkinat ovat auki Kluuvissa 10.–23.12. klo 10–15.

Basso tuo Kluuviin elävää musiikkia ja tapahtumayhteistyötä
Kaupunkikulttuurista nauttivien olohuoneeksi pyrkivä Kluuvi saa vuoden lopussa kauppakeskuksen henkeen sopivan asukkaan, kun Basso Media muuttaa sen ylimpään kerrokseen tuoden mukanaan vaihtuvat DJ-vierailijat ja tapahtumat. Trendikkäästä ja kultturellista radio- ja julkaisutuotannostaan tunnettu Basso tarjoaa erinomaisen mahdollisuuden tapahtumayhteistyölle.

­– Basso tuo mukanaan uskomattoman osaamispohjan nuorisokulttuurista ja on hienoa saada kasvava ja aidosti vuorovaikutteinen nuorisomedia Kluuviin. Radiolähetyksiä pääsee seuraamaan läheltä ja mahdollisuudet tapahtumille sekä yhteistyömuodoille ovat rajattomat, kommentoi Lotta Lehtonen CBRE Global Investorsilta (aiemmin ING REIM).

Helsingin kauppakeskusten vetovoimalla hyvä ennuste
Yleisestä talouskehityksen epävarmuudesta huolimatta kauppakeskukset ovat kasvattaneet kokonaismyyntiään viime vuonna, ja viimeisimmän kauppakeskuksille tehdyn barometrin* mukaan odotukset ovat positiiviset. Suomen Kauppakeskusyhdistys Ry:n mukaan Helsingin keskustan kauppakeskusten vetovoima on hyvä ja tehdyt investoinnit parantavat sitä entisestään.

– Olemme löytäneet Kluuviin ilahduttavan erilaisen ja houkuttelevan merkkivalikoiman, jonka täydentäminen jatkuu edelleen. Avajaiset olivat onnistuneet ja juuri nyt lämmin syksy on myöhästyttänyt vaateliikkeiden talvisesonkimyynnin alkua jonkin verran. Uskomme, että Kluuvin mielenkiintoinen konsepti, ensi vuoden laajennusosa uusine liikkeineen ja kauppakeskuksen tuleva aktiivinen tapahtumakalenteri vakiinnuttavat kävijäkuntaa, ja Kluuvi lunastaa paikkansa niin yliopisto-opiskelijoiden, turistien kuin yritysmaailman menestyjienkin kohtaamispaikkana, kommentoi Lotta Lehtonen.

Kluuvi
- ING REIM osti Kluuvin vuonna 2007. CB Richard Ellis Group osti marraskuussa 2011 kansainvälisen kiinteistösijoitusyhtiö ING REIM:n, joka 1. marraskuuta 2011 alkaen käyttää nimeä CBRE Global Investors.
- Kauppakeskus koostuu eri aikakausina rakennetuista kiinteistöistä, vanhimmat osat ovat peräisin 1800‐luvulta. Kluuvissa toimi 50‐luvulla Elannon tavaratalo. Kauppakeskus Kluuvi avattiin vuonna 1989.
- Uuden Kluuvin suunnittelusta vastasi arkkitehtitoimisto Trium Arkkitehdit/Kari Hyvärinen Oy, rakentajana toimi Lemminkäinen ja visuaalisesta ilmeestä vastasi Bolder Helsinki.
- Kluuvissa on noin 10 000 m2 kauppakeskuksen käytössä. Parkkihallissa on yli 800 paikkaa
- Kluuvin merkkejä ovat muun muassa:
2OR+BYYAT, Audi (showroom), Bar & Bistro Senaatin Hiili, Belge, Brothers Kluuvi, Carlings, Ceannis, Chaya, Eat & Joy Kluuvin Kauppahalli, Edel City, Filippa K, Fuel, Formale, Fratello Torrefazione, Fred Perry, G-Star RAW, George, Gina & Lucy, Hair & Face Stockholm, Hanko Sushi, INGLOT, IVANAhelsinki, Jackpot, Jumpin, KnowledgeCotton Apparel, Mateus, McDonald’s, Misako, Popot, Robert’s Coffee, R/H, Showroom8, SmartPOST, Superdry, Tector, The Body Shop, Tiger Of Sweden, UU Theory, Verso Champagne and Salad ja Volcom
- www.kluuvi.fi, www.facebook.com/kluuvi

*Suomen Kauppakeskusyhdistys Ry:n Kauppakeskusbarometri 2011. Toteutettu nettikyselynä 3.­–12.10.2011.
Lisätiedot: Lotta Lehtonen, Asset Manager, CBRE Global Investors, press@kluuvi.fi