KLUUVISSA UUSIA KANSAINVÄLISIÄ BRÄNDEJÄ JA UNIIKKEJA KONSEPTEJA

Uudistunut kauppakeskus Kluuvi avaa ovensa yleisölle perjantaina 14.10. klo 10.00

(Linkit painokelpoisiin kuviin ja PDF-muotoiseen tiedotteeseen ovat viestin lopussa.)

Kauppakeskus Kluuvi avataan perjantaina 14. lokakuuta. Muotiin ja kaupunkikulttuuriin keskittyvä Kluuvi tarjoaa kaupunkilaisille yhdeksän Suomessa ennennäkemätöntä brändiä. Kluuvin uudistushankkeesta vastasi kansainvälinen kiinteistösijoitusyhtiö ING Real Estate Investment Management (ING REIM). Sekä konseptiltaan että tiloiltaan täysin uudistetussa Kluuvissa nähdään lisäksi uniikkeja kotimaisia ruoka-, muoti- ja designkonsepteja sekä tuttuja liikkeitä varustettuina mallistoilla, joita ei muualta saa. Kluuviin avautuu myös luomu- ja lähiruokaan keskittynyt Eat & Joy Kluuvin Kauppahalli.

Kluuvin tarjonta nostaa perinteisen ostoskadun profiilia
Kluuvi tavoittelee kaupunkikulttuuria ja uniikkeja brändejä arvostavia 18–40-vuotiaita kuluttajia. Ajankohtaiseen ja trendikkääseen vaatemerkkivalikoimaan kuuluu muun muassa ensimmäisenä ja ainoana Suomessa laadukkaista farkkutuotteista tunnettu G-Star RAW, Euroopassa vauhdilla laajeneva brittimerkki Superdry, klassikkomerkit Lyle & Scott ja Fred Perry, ympäri maailman julkisuuden henkilöiden suosima laukkumerkki George, Gina & Lucy, ympäristötietoinen KnowledgeCotton Apparel, lumilautailijoiden ja skeittaajien suosikkimerkki Volcom ja barcelonalainen asustemerkki Misako. Suomessa ensimmäisen myymälänsä avaava Hair & Face Stockholm tuo kampaamopalvelut Kluuviin ja kosmetiikkayritys INGLOT ilahduttaa runsaalla värivalikoimallaan. Kluuvin henkeen sopivia pop up -liikkeitä nähdään muun muassa IVANAHelsingiltä ja Filippa K:lta. Kotimaisia kiinnostavia konsepteja edustavat ekodesignia myyvä EDEL City, design-vaatemerkki 2OR+BYYAT, Iso Roobertinkadulta tuttu Popot, Chaya-teekauppa sekä Fratello Torrefazione -kahvila, jonka kahvi jauhetaan omistajien omassa paahtimossa Punavuoressa. Carlings hellii asiakkaitaan kotimaisen Makia -merkin shop-in-shopilla, kun taas Brothers myy muiden premium-merkkiensä lisäksi miehille The Tailoring Club -merkkiä ainoastaan Kluuvissa.

– Halusimme Kluuviin Suomessa ennennäkemättömiä, yksilöllisiä brändejä, jottei monipuolisemman valikoiman perässä tarvitse matkustaa ulkomaille. Yhä useampi nuori myös miettii tarkkaan ostostensa alkuperää niin vaatteiden kuin ruoankin suhteen. Koemme lisäksi vahvistavamme erilaisella tarjonnalla Helsingin ydinkeskustan profiilia, mikä on tärkeää koko elinkeinoelämän ja kulttuurin kannalta, kertoo Kluuvin uudistusprojektissa vaikuttanut Lotta Lehtonen ING REIM Nordicsilta.

Helsingin ruoka- ja ravintolakulttuuri elävöityy
Kellarikerroksessa avaavan Eat & Joy Kluuvin Kauppahallin keskeisessä osassa olevan lihamyymälän hallimestarina toimii Markus Maulavirta. Muun muassa puulämmitteisen uunin, kalasavustamon ja järvikalatiskin sisältävän kauppahallin valikoima tulee suomalaisten pientuottajien luomutiloilta. Hanko Sushi, samppanja- ja salaattibaari Verso, Fuel-terveysbaari sekä puuhiiligrillillä varustettu, bistrotyylinen Senaatin Hiili -ravintola luovat yhdessä Kluuviin laadukasta ruokatarjontaa. Ylimmän kerroksen rento lounge-tila toimii myös tapahtumien järjestämispaikkana.

Mittava julkisivu-uudistus ja sisätilojen täydellinen muutos
Kluuviin on rakennettu uusi sisäänkäynti vilkkaan Yliopistonkadun puolelle, mikä mahdollistaa jalankulkijoille suoran ja selkeän kulkuväylän Kluuvin läpi Aleksanterinkadulle. Kerrosrakenteen muuttamisen ja uuden sisäänkäynnin lisäksi Kluuvin rakennuksia on restauroitu palauttaen kortteliin 1950-luvun tunnelmaa. Sisätilat on uusittu Kluuvin uuden konseptin mukaisesti rohkeaa muotokieltä ja tavanomaisesta poikkeavia materiaalivalintoja suosien.

Faktaa Kluuvista

• Kauppakeskus koostuu eri aikakausina rakennetuista kiinteistöistä, vanhimmat osat ovat peräisin 1800-luvulta. Kluuvissa toimi 1950-luvulla Elannon tavaratalo. Kauppakeskus Kluuvi avattiin vuonna 1989.
  • ING REIM osti Kluuvin vuonna 2007. ING REIM hallinnoi yli 200 kauppakeskusta ympäri maailmaa.
  • Uuden Kluuvin suunnittelusta vastasi Trium Arkkitehdit Oy / Arkkitehtitoimisto Kari Hyvärinen Oy ja rakentajana toimi Lemminkäinen.
  • Kluuvi-brändin konseptista ja visuaalisesta ilmeestä vastasi helsinkiläinen luova toimisto Bolder Helsinki.
  • Kluuvissa on noin 10 000 m² kauppakeskuksen käytössä. Parkkihallissa on yli 800 paikkaa.
  • Kluuvin merkkejä ovat muun muassa: 2OR+BYYAT, Audi (showroom), Bar & Bistro Senaatin Hiili, Belge, Brothers Kluuvi, Carlings, Ceannis, Chaya, Eat & Joy Kluuvin Kauppahalli, Edel City, Filippa K, Fuel, Formale, Fratello Torrefazione, Fred Perry, G-Star RAW, George, Gina & Lucy, Hair & Face Stockholm, Hanko Sushi, INGLOT, IVANAhelsinki, Jackpot, KnowledgeCotton Apparel, Mateus, McDonald’s, Misako, Popot, Robert’s Coffee, SmartPOST, Superdry, Tector, The Body Shop, Tiger Of Sweden, UU Theory, Verso Champagne and Salad ja Volcom.
  • Kluuvi aukeaa yleisölle 14.10.2011, uudistusprojektin toinen vaihe valmistuu 2012. www.kluuvi.fi, www.facebook.com/kluuvi

Lisätiedot ja viestintä:
PR- ja viestintätoimisto Promode Oy
Ulla-Maija Tamminen, ulla-maija.tamminen@promode.fi, puh. 050 566 6374
Eliisa Salminen, eliisa.salminen@promode.fi /tiedotus ja kuvamateriaali, puh. 040 773 1983

ING Real Estate Investment Management (ING REIM), osa hollantilaista ING Group:ia, on johtava kansainvälinen kiinteistösijoittaja, jolla hallinnoitavia varoja yli €70 miljardia ja paikallista toimintaa 22 eri maassa ympäri maailmaa. www.ingreim.com