KNIVO-hiiliteräsveitset ovat uutta suomalaista innovatiivista käsityötä parhaimmillaan

Kotimaisena käsityönä Fiskarsin ruukissa valmistetut KNIVO-veitset on valmistettu laadukkaasta hiiliteräksestä, joka on perinteikäs terien raaka-aine. KNIVO-veitsien terät on pinnoitettu tarttumattomalla pinnoitteella, joka tekee niistä helppohoitoiset ja hygieeniset. Veitsien kahvat on öljykäsiteltyä tammea. Avainlippu-alkuperämerkittyjä KNIVO-veitsiä on saatavissa laaja valikoima eri käyttötarkoituksiin.

(Linkit painolaatuisiin kuviin ja tiedote PDF-muodossa ovat viestin lopussa)

Kotimaisissa KNIVO-veitsissä on tammipuiset kahvat, joista saa tukevan otteen ja niiden hyvä tasapaino tehostaa leikkaamista. Ergonomialtaan miellyttävien kahvojen ruiskuvalu tekee teräliitoksesta hygieenisen. Hiiliteräksinen veitsi on vaivaton teroittaa niin veitsenteroittimella kuin teroituspuikon avulla. Hiiliteräs on leikkaavuudeltaan ja teroitusominaisuuksiltaan ylivoimainen ja pitää teränsä pidempään kuin ruostumaton teräs. Terän tarttumaton pinnoite tekee veitsestä helppohoitoisen, sillä sitä ei tarvitse öljytä perinteisten hiiliteräsveisten tapaan. Käytön jälkeen KNIVO-veitsi tulee huuhdella ja kuivata. Konepesu ei sovellu veitsille, sillä se tylsyttää terät ja vahingoittaa puukahvaa. Veitset säilyvät hygieenisesti veitsitelineessä, magneettisessa seinätelineessä tai veitsikääreessä.

KNIVO-veitsen matka hiiliteräslevystä valmiiksi tuotteeksi
Suomalaisen Työn Liiton
Avainlippu-alkuperämerkin ansainneet KNIVO-veitset valmistetaan Fiskarsin ruukissa. Pajassa veitsien terät leikataan muotoonsa laserilla laadukkaasta hiiliterästeräslevystä ja karkaistaan 900 asteisena öljyyn upottamalla. Terän oikea kovuus saavutetaan uunissa 300 asteessa. Karkaisun jälkeen terän sivut hiotaan oikeaan kulmaan. Terä pinnoitetaan hygieniasertifioidulla tarttumattomalla pinnoitteella. Kiinanpuuöljyllä käsitelty tammipuukahva lukitaan terään koneellisesti ruiskutettavalla polymeerivalulla, jonka jälkeen terä teroitetaan ja terävyys testataan.

KNIVO Keittiöveitsessä on 215 mm terä ja se soveltuu keittiön yleisveitseksi, jolla voi käsitellä lihaa, kalaa, hedelmiä, vihanneksia ja yrttejä.
KNIVO Keittiöveitsi KF005821, hinta noin 65,00 €

KNIVO Kokkiveitsi Arrakin
terän muotoilu edesauttaa kunnon otteen saamista, jolloin veitseen saa erinomaisen kontrollin. Arrakin 205 mm terä kaareutuu kokkiveisten tapaan terän kärkeä kohti, jolloin veitsen terä keinuu leikatessa hyvin ja saadaan pitkä viiltävä liike. Kokkiveitsi soveltuu kasvisten, juuresten, hedelmien ja lihan pilkkomiseen sekä kalvojen poistamiseen lihasta.
KNIVO Kokkiveitsi ARRAK KF005822, hinta noin 75,00 €

KNIVO Itämainen kokkiveitsi
on käytännöllisen kokoinen, 150 mm pituisella terällä varustettu veitsi. Itämaisilla kokkiveitsillä leikatessa terä on usein ilmassa, eikä leikkaustyyli ole perinteiseen kokkiveitseen verrattuna yhtä keinuva. Itämainen kokkiveitsi soveltuukin naputtavaan leikkaustyyliin erityisesti kasviksille. Pienikokoisena veitsenä se on myös erinomainen yleisveitsi veneen tai matkailuauton keittiöön.
KNIVO Itämainen kokkiveitsi KF005820, hinta noin 62,00 €

KNIVO Vihannesveitsi
on pienemmille vihanneksille suunnattu veitsi. Veitsi soveltuu tarkkuutta vaativaan leikkaamiseen 115 mm pituisen terän ansiosta.
KNIVO Vihannesveitsi KF005830, hinta noin 39,00 €

KNIVO Maustekasvileikkuri
soveltuu maustekasvien ja yrttien leikkaamiseen. Terän kaareva muoto ja pystyyn asennettu kahva saa leikkuuliikkeestä keinuvan ja nopean.
KNIVO Maustekasvileikkuri KF005870, hinta noin 65,00 €

Jälleenmyynti

KNIVO-verkkokauppa: www.knivo.fi,
KNIVO-tehdasmyymälä (os. Peltorivi 5-7, 10470 Fiskars) sekä
Muurlan Lasi, Muurlan Suoramyynti, Vilniemen Valinta, Wästikivi, Suomen Laatupuukko

Kuluttajatiedustelut
KNIVO Oy, asiakaspalvelu@knivo.fi
Pasi Suominen, 044 023 7259

Promode Oy, www.promode.fi, puh. 09 170 070
Karri Harju, karri.harju@promode.fi / tiedotus ja kuvamateriaali
Marko Vikman, marko.vikman@promode.fi / tuotelainaukset

KNIVO Oy on perustettu Fiskarsin ruukin veitsituotannon jatkajaksi vuonna 2010. Yritys valmistaa ja markkinoi KNIVO-tuotemerkillä hiiliteräksestä valmistettuja keittiöveitsiä ja -tarvikkeita alan erikoisliikkeille ja liikelahjataloille sekä kuluttajille vähittäiskauppasektorin kautta. Lisäksi yrityksellä on tuotannossa erä- ja kalastuskäyttöön sekä elintarviketeollisuudelle erityiset CHEF- ja PRO-tuoteryhmät. Tuotteet ovat yksilöllisiä kädentaitotuotteita joille Suomalaisen Työn Liitto on myöntänyt Avainlippu-alkuperämerkin.