KURESSAAREN KYLPYLÄHOTELLIT ARENSBURG JA GEORG OTS KUTSUVAT VIIHTYMÄÄN SAARENMAALLE

Kulttuurihistoriallisesti arvokas Kuressaaren kaupunki Saarenmaalla on yksi Viron suosituimmista matkailukohteista myös suomalaismatkailijoiden keskuudessa. Vanhankaupungin keskustassa sijaitseva kylpylähotelli Arensburg on tulvillaan kaupungin historiallista tunnelmaa. Meren rannalla sijaitseva kylpylähotelli Georg Ots tarjoaa ylellisen kylpyläelämyksen koko perheelle. Kuressaaren viihtyisät hotellit esittäytyvät Koti Ulkomailla -messuilla Helsingin Wanhassa Satamassa 24.–25.3.2012 osastolla A20.

Hotelli Arensburg tarjoaa historiallisen matkailuelämyksen
Arensburg Boutique Hotel & Spa
sijaitsee Kuressaaren vanhankaupungin pääkadulla, kuuluisan Piispanlinnan välittömässä läheisyydessä. Kuressaaren kaikki tärkeimmät nähtävyydet ovat kävelyetäisyydellä hotellista. Kulttuurimatkailija arvostaa hotelli Arensburgin idyllistä miljöötä, joka on tulvillaan Kuressaaren pitkää historiaa. Arensburg oli kaupungin aiempi virallinen nimi aina 1300-luvulta vuoteen 1918 asti.

Historiallisessa, yli 300 vuotta vanhassa rakennuksessa sijaitseva hotelli Arensburg avattiin vuonna 2002. Vanhaa kunnioittaen entisöity päärakennus ja vuonna 2007 valmistunut, arkkitehtuuristaan palkittu lisärakennus tarjoavat matkailijalle yhdistelmän ajatonta kauneutta ja modernia muotoilua. Hotellin saunaosasto uima- ja porealtaineen kutsuu viihtymään, ja tarjolla on monipuolisia kasvo- ja vartalohoitoja kaikille ihotyypeille, niin naisille, miehille kuin lapsillekin. Hotellin kahden ravintolan menuissa yhdistyvät Saarenmaan ruokaperinteet ja kansainväliset maut. Hyvän viinin ystäviä ilahduttaa Arensburgin Viinikellari, jossa järjestetään tilauksesta myös viini- ja kuohuviinimaistajaisia.

Hotelli Arensburg on tapahtumien sydämessä Saarenmaan Oopperapäivillä

Kuressaaren perinteinen kylpyläkaupunki tarjoaa etenkin kesäisin runsaasti kulttuuriohjelmaa matkailijoille, kuten vuosittain järjestettävät Saarenmaan Oopperapäivät. Hotelli Arensburg on Oopperapäivien aikaan tapahtumien sydämessä, sillä hotelli isännöi joka ilta Oopperapäivien esiintyjien nimikirjoitustilaisuutta. Hotellin toinen sviitti onkin nimetty Oopperasviitiksi, ja sen seiniä koristavat maailmankuulujen oopperalaulajien nimikirjoituksilla varustetut valokuvat.

Hotelli Georg Otsin kylpylässä viihtyy koko perhe

Kuuluisan virolaisen ooppera- ja iskelmälaulaja Georg Otsin mukaan nimetty kylpylähotelli sijaitsee meren rannalla Kuressaaren huvivenesataman vieressä. Useimmista huoneista avautuu upea näköala joko merelle tai keskiaikaiseen Piispanlinnaan. Georg Ots Spa Hotell tarjoaa asiakkailleen vapaan pääsyn kylpyläosaston ja ulkoterassin uima-altaisiin sekä hotellin saunoihin ja kuntosalille. Kylpyläosastolla on saatavana lisäksi laaja valikoima helliviä hoitoja ja hierontoja koko perheelle.

Lapsiperheet on otettu kylpylähotelli Georg Otsissa erityisesti huomioon: Hotellissa on kaksi leikkihuonetta, joissa lapset voivat leikkiä yhdessä, ja heille järjestetään myös erilaisia tapahtumia. Huonevalikoimassa on tarjolla perhehuoneita, joiden varustus on räätälöity perheen pienimmille sopivaksi. Ravintoloissa lapsille on tarjolla heille mieluisista ruoista koottu ruokalista. Talvikaudella eli lokakuusta huhtikuuhun leikkihuoneessa kokoontuu viikonloppuisin maksuton Gospa-lastenkerho, jonne lapset voi tuoda hoitoon esimerkiksi vanhempien kylpylähoitojen tai kuntosalikäyntien ajaksi. Näin koko perhe voi rentoutua ja viihtyä lomallaan Kuressaaressa.

Arensburg Boutique Hotel & Spa, General Manager Terje Nepper
372 452 4701, terje@arensburg.ee