LAMMI-KIVITALOJEN YKSILÖLLISET RATKAISUT NÄYTTÄVÄSTI ESILLÄ TAMPEREEN ASUNTOMESSUILLA

(Linkit painokelpoisiin kuviin ja PDF-muotoiseen tiedotteeseen ovat viestin lopussa.)

Lammi-Kivitalot on näyttävästi mukana Tampereen Asuntomessuilla 13.7.–12.8.2012 kahdella näytteilleasettajakohteella sekä yhdellä talopakettitoimituksella. Lammi-Kivitalo Villa Ilo on messujen suurin talo, jonka suunnittelun lähtökohtana on pelkistetty ja ajaton arkkitehtuuri. Modernissa kivitalossa Villa Hessessä puolestaan korostuvat avaruus, aitojen materiaalien tuntu sekä taiteen läsnäolo. Lammi-Kivitalot on yksi Suomen nopeimmin kasvavista talomerkeistä ja markkinajohtaja kivitaloissa 39 prosentin markkinaosuudellaan. Asuntomessuilla selkeästi toisistaan poikkeavat kohteet tuovat esille Lammi-Kivitalojen yksilöllisen suunnittelun mahdollisuudet.

Lammi-Kivitalo Villa Ilo – arjen luksusta ja toimivuutta yksinkertaisesti ja esteettisesti
Asuntomessujen suurimman kohteen Lammi-Kivitalo Villa Ilon suunnittelussa lähtökohtana on ollut pelkistetty ja ajaton arkkitehtuuri. Villa Ilo on suunniteltu aktiiviselle lapsiperheelle, joka arvostaa yhdessäoloa, monipuolisesti toimivaa pihaa ja kaipaa ympärilleen hieman luksusta – esteettisesti ja arjen tarpeet huomioiden. Kaksikerroksinen ja korkea oleskelualue sekä väljästi mitoitetut muut asuintilat tuovat taloon avaruutta ja tilantuntua. Järvinäköala aukeaa talon itäpuolen ikkunoista, muun muassa ruokailutilan isosta ikkunasta ja saunan nurkkaikkunoista. Monipuoliselle takapihalle mahtuu runsaasti terassitilaa, hyötykasvimaa, lasten leikkipaikka ja puttausgreeni. Piha muodostaa avoimen ja selkeästi hahmottuvan kokonaisuuden ja jatkaa rakennuksen pelkistettyjä suoraviivaisia linjoja. Villa Ilon rakennuttaja on julkisuudestakin tunnettu mallitoimistoyrittäjä Jenni Ahola-Keskinen perheineen. Kohteen kokonaispinta-ala on 496 m² ja huoneistoala 237 m². Lammi-Kivitalo Villa Ilon arkkitehti- ja pääsuunnittelija on Susanna Nabb.

Lammi-Kivitalo Villa Hesse
on arkkitehtoninen kokonaisuus harkittuine yksityiskohtineen
Lammi-Kivitalo Villa Hesse
on muunneltava, moderni kivitalo, jonka suunnittelussa on huomioitu ilmansuunnat ja tontin muoto. Yksikerroksinen, energiatehokas kivitalo huokuu avaruutta, valoisuutta sekä aitojen materiaalien tuntua. Lammi-Kivitalo Villa Hesse on uniikki koti, jossa taiteelle on annettu tilaa – esillä on eri taiteilijoiden teoksia, ja talon sisustustekstiilejä on suunnitellut ja toteuttanut Ikaalisten käsi- ja taideteollisuusoppilaitos. Villa Hessen puutarhaan on tuotu ripaus englantilaisen puutarhan henkeä kaarevilla muodoilla, kerroksellisilla istutusryhmillä ja piha-aluetta suojaavalla punatiiliaidalla. Lammi-Kivitalo Villa Hessen on suunnitellut Arkkitehtuuritoimisto Vimpari & Nakari. Kohteen kokonaispinta-ala on 242 m² ja huoneistoala 181 m².

Luotettavaa, turvallista ja yksilöllistä rakentamista

Lammi-Kivitalot on jo useana vuonna peräkkäin valittu Rakennustutkimus RTS:n tutkimuksessa Suomen laadukkaimmaksi talomerkiksi sekä luotettavimmaksi kivitalovalmistajaksi. Se on yksi Suomen nopeimmin kasvavista talomerkeistä ja markkinajohtaja kivitaloissa 39 prosentin markkinaosuudellaan.

– Lammi-Kivitalojen toimintaperiaatteena on yksilöllisyys, joka ilmenee talon rajattomana suunnitteluvapautena – jokainen rakennushanke optimoidaan asiakkaan tarpeita ja budjettia vastaavaksi. Lammi-Kivitaloissa korostuvat korkea laatu sekä rakentamista helpottavat yksityiskohdat ja ratkaisut, mikä näkyy myös Lammi-Kivitalojen Asuntomessukohteissa, kertoo Lammi-Kivitalojen toimitusjohtaja Tatu Jokisalo.

Lammi-Kivitalot Oy, www.lammi-kivitalot.fi
myyntijohtaja Janne Tuokkola, janne.tuokkola@lammi-kivitalot.fi, puh. 0207 530 431
toimitusjohtaja Tatu Jokisalo, tatu.jokisalo@lammi-kivitalot.fi, puh. 0207 530 430

Lammi-Kivitalot on yksi Suomen nopeimmin kasvavista talomerkeistä ja kivitalotoimittajien markkinajohtaja. Lammi-Kivitalot Oy on osa Lammin Betoni -konsernia, jolla on jo yli 50-vuotiset perinteet betonituotteiden ja rakentamisen kehittämisessä. Konserni tarjoaa rakentajille tutkittuja, turvallisia ja innovatiivisia ratkaisuja, joiden avulla tavoitellaan yhä korkeampaa valmiusastetta, kustannussäästöjä ja rakentamisen helppoutta.