LEIJONA-KELLON 100-VUOTISSUUNNITTELUKILPAILUN VOITTAJA TOMI LAURI

(Linkit painokelpoisiin kuviin ja pdf-muotoiseen tiedotteeseen ovat viestin lopussa.) Leijona-kellon 100-vuotisjuhlavuoden suunnittelukilpailu on ratkennut. Tuomaristo on valinnut voittajaksi kuvataiteilija Tomi Laurin suunnittelemat kaulakellot miehille ja naisille. Voittajamallit tuodaan myyntiin Leijonan juhlavuoden joulukuun juhlamalleina sadan kappaleen keräilyeränä.

Kutsukilpailuna toteutettuun suunnittelukilpailuun osallistuivat suunnittelija Paola Suhonen, näyttelijä-kirjailija Kiti Kokkonen, tanssinopettaja Aira Samulin, vaatesuunnittelija Kalle Kuusela, kuvataiteilija Tomi Lauri sekä tanssija-koreografi Jorma Uotinen. Kilpailun tuomariston muodostivat muotiguru Jaakko Selin, kansanedustaja Ilkka Kanerva, näyttelijä Satu Silvo sekä Leijona-brändin omistavan Oy Perkon edustajana tulosyksikönjohtaja Pirjo Kaarte. Kuvataideakatemiasta kuvataiteen maisteriksi vuonna 2008 valmistunut Tomi Lauri (s. 1979) suunnitteli kilpailuun modernit kaulakellot naiselle ja miehelle. Hän yhdisti kelloissaan historiaa nykypäivään valitsemalla nuorekkaisiin malleihinsa L-kirjaimen, joka on ollut osa Leijonaa jo sata vuotta. Valintaperusteissaan tuomarit kiittävät Laurin suunnittelemien mallien täysin erilaista, omaperäistä näkemystä, joka edustaa tätä päivää. – Varsinkin miehille suunnattu kaulakello on tuomariston mielestä hienosti oivallettu ja uusi idea. Uskomme Laurin suunnittelemien mallien sopivan erinomaisesti lisäämään myös nuorempien käyttäjäryhmien kiinnostusta Leijona-kelloja kohtaan, tuomariston puheenjohtajana toiminut Pirjo Kaarte kertoo. Kaikki kilpailutyöt ovat nähtävissä Leijona-kellojen juhlavuosisivustolla osoitteessa www.leijonakellot.fi. Yleisö voi äänestää kilpailutöistä omaa suosikkiaan ja voittaa Leijona-kellopalkintoja. Leijona 100 vuotta -suunnittelukilpailun voittajamallit: Miesten malli materiaalit: hopea/hopean sävyinen metalli ja musta nahka mitat: kellon maksimimitat: korkeus 8,5 cm, leveys 4,5 cm, paksuus 1,0 cm ketjun pituus: 95 cm Naisten malli materiaalit: hopea/hopean sävyinen metalli mitat: kellon maksimimitat: korkeus 7,8 cm, leveys 4,1 cm, paksuus 0,7 cm ketjun pituus: 85 cm