LUNDIA JA HELORINNE & KALLIO LUONEET MONI-ILMEISEN FUUGAN

Uusi kalustesarja on yksilöllinen sekä ilmeeltään että käytettävyydeltään (Linkit painokelpoisiin kuviin, pdf-muotoiseen tiedotteeseen ja esimerkkihintoihin ovat viestin lopussa.) Lundia ja muotoilutoimisto Helorinne & Kallio ovat luoneet uuden modulaarisen säilytyskalustesarjan, FUUGAn. Konsepti koostuu kolmesta eri tyylistä: kokovalkoinen, tyylikkään kodikas ja modernin runsas. Uutuussarja on suunnattu ensisijaisesti sisustuksesta kiinnostuneille ja siihen panostaville, vaativille kuluttajille, jotka arvostavat tuotteiden toiminnallista laatua, muotoilua ja modernia – jopa rohkeaa – ilmettä.

MONENLAISIIN TARPEISIIN Erilaisiksi AV- ja televisiotasoiksi, kaapeiksi ja laatikoiksi sekä kirja- ja esinehyllyiksi tarkoitetussa FUUGAssa on kaksi runkosyvyyttä: 448 mm ja 320 mm. Sarjan modulaarinen mitoitus antaa käyttäjälle aidon vapauden ja helppouden ratkaista säilytystarpeensa yksilöllisesti. HARKITTUJA ILMEITÄ JA TUNTUVIA MATERIAALEJA FUUGA on moni-ilmeinen mallisto, jonka suunnittelua ohjasi kolme vahvaa teemaa: kokovalkoinen, tyylikkään kodikas ja modernin runsas. Yksilöinti ja tuotteen visuaalinen olemus tehdään valitsemalla ovet, laatikot, kansitasot, jalat ja helat tyylisuuntien mukaan. Myös tyylien yhdistely omien toiveiden mukaisesti on mahdollista. FUUGAn visuaalisen ilmekonseptin ovat luoneet Harri Helorinne ja Jarkko Kallio. Heidän näkemyksensä ja kokemuksensa ovat tuoneet FUUGAan muotoja ja materiaaleja, jotka luovat keveyden ja ilmavuuden tuntua sekä haptisia, kosketeltavia ominaisuuksia. Valittavana on muun muassa struktuuritammea ja -pähkinää, karkaistua lasia sekä pehmeää huopaa. – Erottuva ja selkeä konsepti tekee FUUGA-mallistosta omaleimaisen ja toimivan kokonaisuuden. Erilaisista materiaaleista ja heloista voi muodostaa monenlaisia, yllättäviäkin, yhdistelmiä. Tämän johdosta FUUGA on mielenkiintoinen erilaisissa kodeissa ja tiloissa. Haptiset materiaalit ja struktuuripinnat saavat FUUGAn paitsi näyttämään hyvältä myös tuntumaan miellyttävältä, kuvailee Harri Helorinne. MÄÄRÄTIETOISTA TUOTEVALIKOIMAN LAAJENTAMISTA Lundian ja Helorinne & Kallion yhteistyönä syntynyt FUUGA jatkaa Lundia Oy:n vuonna 2006 alkanutta, määrätietoista tuotevalikoiman laajentamista. Se on jatkoa Harri Koskisen suunnittelemalle OLO-mallistolle, Jukka Korpiheteen valaisimille, Saara Renvallin KOTI-ruokaryhmälle, Stefan Lindforsin Matilda-jakkaralle ja Tapio Anttilan LOFTY-vuoteelle. – Kaikissa Lundia-tuotteissa, klassikkohyllystä alkaen, on skandinaavista ajattomuutta, laadukasta tarkoituksenmukaisuutta ja omaleimaista tyylikkyyttä. Eri tuotesarjat painottavat näitä ominaisuuksia ja arvoja omalla, luonteenomaisella tavallaan, Lundian toimitusjohtaja Jori Keckman luonnehtii. ------ fuuga (musiikki) Sävellys, jonka aiheet kertautuvat useissa itsenäisissä äänissä. Fuugan aloittaa yhdellä äänellä esitetty teema, jonka jälkeen toinen ääni toistaa teeman ja alkuperäinen ääni säestää. Muut äänet tulevat mukaan yksitellen yhdistyen aikaisempiin ääniin alkuperäistä teemaa noudattavilla variaatioilla. Äänet muodostavat kokonaisuuden, jossa teema voi myöhemmin muodostua alkuperäisestä poikkeavaksi, harmoniaa kuitenkaan rikkomatta. ------