Maailman johtava linoleumilattioiden valmistaja Forbo Flooring huomioi ympäristön

Maailman suurin linoleumin valmistaja Forbo on  sitoutunut ympäristön kannalta vastuulliseen tuotantoon. Forbon Marmoleum on kaikkein ympäristöystävällisin joustava lattianpäällyste: Marmoleum valmistetaan luonnon omista raaka-aineista, muun muassa pellavaöljystä, juutista, hartsista, puujauheesta ja kalkista.

Forbon Marmoleum on kaikkein ympäristöystävällisin joustava lattianpäällyste: Marmoleumissa ei ole sen ulkonäköä parantavia lisäaineita ja sillä on myös pitkät puhdistus- ja huoltovälit. Se on valmistettu 97 prosenttisesti luonnollisista raaka-aineista.  Kaikissa Marmoleum-lattianpäällysteissä on myös kaksinkertainen UV-kovetettu pintakäsittely Topshield2, jonka ansiosta Marmoleumin elinkaaren kokonaiskustannukset ovat joustavien lattianpäällysteiden alhaisimmat.  Palveltuaan 30 vuotta tai pidempään Marmoleum voidaan hävittää, koska se hajoaa luonnossa. Forbon linoleumilattioille on myönnetty 15 vuoden takuu.

Forbo Flooring on maailman johtavia lattiapäällysteiden suunnittelijoita. Forbon kansainvälinen design-tiimi kiertää maailmaa etsiessään tämän hetken tärkeimpiä trendejä ja muuntaa nämä uusiksi ideoiksi mallistoihin. Forbo tarjoaa laajan valikoiman lattianpäällysteitä julkiseen ja yksityiseen käyttöön: tuotevalikoima sisältää linoleumi-, muovi- ja tekstiililattianpäällysteitä sekä sisäänkäyntijärjestelmiä. Linoleumilla on 150-vuotiset perinteet – se on maailman ensimmäinen joustava lattianpäällyste, ja sen design muistetaan muun muassa kuuluisasta saksalaisesta Bauhaus-instituutista. Forbo Flooring Systemsin liikevaihto oli vuonna 2012 yli 700 miljoonaa euroa ja yritys työllistää maailmanlaajuisesti noin 3000 henkilöä.

Forbo Flooring Finland Oy, Marketing Manager Maria Hagenaar
puh. (09) 8623 0340, maria.hagenaar@forbo.com
www.forbo-flooring.fi

PR- ja viestintätoimisto Promode Oy, puh. (09) 170 070
Heidi Azinur, heidi.azinur@promode.fi / viestintä, kuvamateriaali ja kuvauslainaukset

Kuluttajatiedustelu ja jälleenmyynti:
Forbo Flooring Finland Oy, puh. (09) 8623 0300, info.finland@forbo.com

Forbo Flooring Systems on osa maailmanlaajuista Forbo-konsernia, joka kuuluu johtaviin lattianpäällyste-, kiinnitys- ja kuljetinjärjestelmävalmistajiin. Suomessa Forbo tarjoaa laajan ja monipuolisen valikoiman lattianpäällysteitä julkiseen ja yksityiseen käyttöön. Laadukkaissa linoleumi-, muovi- ja tekstiililattioissa yhdistyvät toimivuus, väri ja suunnittelu. Forbolta saa kaikkiin ympäristöihin sopivat ja kestävät lattianpäällysteet.