MASSIIVINEN 66 KONSERTIN KIERTUE JUHLISTAA OLYMPIASOIHTUVIESTIÄ

Eturivin brittiartistit tähdittävät Lontoon Hyde Parkiin huipentuvaa kiertuetta

(Linkit painokelpoisiin kuviin ja PDF-muotoiseen tiedotteeseen ovat viestin lopussa.)

Coca-Cola järjestää osana Lontoon 2012 Olympiakisojen Olympiasoihtuviestiä eturivin artistien tähdittämän musiikkikiertueen, joka seuraa Olympiatulen matkaa Iso-Britannian halki 66 konsertin voimalla. Suurkiertue päättyy Lontoon Hyde Parkissa järjestettävään spektaakkelimaiseen konserttiin, jonne odotetaan jopa 80 000 hengen yleisöä. Olympiakisojen virallista avajaisseremoniaa edeltävänä päivänä järjestettävän konsertin lavalle nousevat myös Coca-Colalle urheilun äänistä kisojen tunnuskappaleen tehneet Mark Ronson ja Katy B.

Coca-Cola on Olympiasoihtuviestin tarjoava yhteistyökumppani jo kahdeksatta kertaa. Rauhaa ja ystävyyttä edustava Olympiatuli sytytetään perinteisessä seremoniassa Kreikan Olympiassa, mistä olympiatuli saapuu 18.5.2012 Iso-Britanniaan. Olympiasoihtu kiertää viestinä maan 70 päivässä, joiden aikana soihdun reitillä järjestetään yhteensä 66 konserttia. Suurkiertueella esiintyvät niin kotimaassaan kuin kansainvälisestikin menestyneet artistit kuten Emeli Sandé, General Fiasco, Katy B, Kids In Glass Houses, Labrinth, Little Comets, Loick Essien, Morning Parade, Rizzle Kicks, Tribes, Wombats, Wretch 32 ja Young Guns.

– Lontoon 2012 kisat ovat suuri hetki Iso-Britannialle ja odotan innolla pääseväni nostattamaan kisakuumetta Olympiasoihtuviestin kiertueella. Erityisesti odotan pääseväni esittämään kisojen tunnuskappaleen Anywhere in the World, jonka olen levyttänyt yhdessä Mark Ronsonin kanssa, kertoo kiertueen yksi pääesiintyjistä, brittitähti Katy B.

Massiivinen kiertue päättyy Lontoon Hyde Parkissa järjestettävään suurkonserttiin. Olympialaisten virallista avajaisseremoniaa edeltävänä päivänä 26.7.2012 järjestettävään tapahtumaan odotetaan 80 000 hengen yleisöä. Kiertueen päätöskonsertissa tullaan kuulemaan muun muassa energisen rytmikästä hiphopia esittävä Dizzee Rascal, brittilistoilta tuttu poikabändi The Wanted, Pack Up ja Skinny Genes -hiteistään tunnettu Eliza Doolittle. Heidän lisäkseen lavalle nousevat myös Mark Ronson ja Katy B, jotka esittävät olympiakisojen tunnuskappaleen Anywhere in the World.

Urheilun äänimaailma antoi inspiraation kisojen tunnuskappaleelle

Anywhere in the World -kappale on Coca-Colan Lontoon 2012 Olympiakisojen tunnuskappale. Tuottaja Mark Ronsonin ja laulaja-lauluntekijä Katy B:n Coca-Colalle tekemässä kappaleessa on hyödynnetty eri urheilulajien ja viiden olympiaurheilijan tuottamaa äänimaailmaa. Mark Ronsonin inspiraatio syntyi hänen matkustaessaan ympäri maailmaa tapaamassa nuoria urheilijoita, jolloin hän äänitti heidän urheilulajeistaan syntyviä ääniä. Äänistä syntyi Anywhere in the World -kappaleelle aivan erityinen rytmi. Tunnuskappaleeseen tunnelmaan voi virittäytyä katsomalla mainoksen: http://www.youtube.com/watch?v=rK62rsDkmko

Lisätietoja kampanjasta:

Coca-Cola Suomi, viestintäpäällikkö Théa Natri,
puh. 040 528 9777, tnatri@coca-cola.com

Viestintä ja kuvamateriaali:
PR- ja viestintätoimisto Promode Oy, puh. (09) 170 070,
Eliisa Salminen, eliisa.salminen@promode.fi

Coca-Cola on The Coca-Cola Companyn rekisteröimä tavaramerkki. The Coca-Cola Company on maailman suurin juomayhtiö, jonka yli 500 erilaista juomaa virkistävät kuluttajia ympäri maailman. Coca-Colan lisäksi yhtiön juomavalikoimaan kuuluu 12 muuta brändiä, joiden myynti on yli miljardi dollaria. Näitä ovat mm. Coca-Cola light, Fanta, Sprite, Coca-Cola Zero, Glacéau Vitaminwater, Powerade, Minute Maid, Simply ja Georgia. Kansainvälisesti The Coca-Cola Company on johtava yhtiö hiilihapollisten juomien, mehujen ja mehujuomien sekä valmiiden tee- ja kahvijuomien kategorioissa. Suomessa Coca-Cola-yhtiön juomien valmistuksesta, myynnistä ja jakelusta vastaa keravalainen Sinebrychoff ja brändeistä, kuluttajamarkkinoinnista ja -tutkimuksesta Sinebrychoffin tiloissa toimiva Coca-Cola Finland Oy.