New Balancen uusi lifestyle-jalkinemallisto hurmaa retrohenkisyydellä ja rohkeilla väreillä

Korkealaatuisista juoksukengistään tunnettu New Balance on noussut halutuksi lifestyle-jalkinebrändiksi Euroopassa. Retrohenkisten, katukäyttöön suunniteltujen lenkkareiden materiaaleina on käytetty kevyttä ja hengittävää verkkoneulosta, canvasta sekä mokkanahkaa. New Balancen Made in UK -mallistojen kengät valmistetaan käsityönä Flimbyn kylässä Englannissa. Kevään ja kesän 2014 katseita keräävät New Balance -jalkineuutuudet ovat lainattavissa kuvauksiin Soprano Promoden showroomista.

M576 Three Peaks Pack -mallisto (Made in UK)
Miesten M576 Three Peaks Pack -lifestyle-jalkineet ovat saaneet inspiraationsa Three Peaks Challenge -haasteesta, jonka ideana on kiivetä Iso-Britannian kolmen korkeimman vuoren huipulle yhteensä 24 tunnin aikana. Huiput sijaitsevat Skotlannissa (Ben Nevis, 1344 m), Englannissa (Scafell Pike, 978 m) ja Walesissa (Snowdon, 1085 m). Voimaa ja kestävyyttä vaativa haaste suoritetaan yleensä hyväntekeväisyystempauksena.

New Balancen M576 Three Peaks Pack -mallisto seuraa väreillä ja materiaaleilla karua outdoor-maailmaa, jonka inspiraationa toimivat modernit kiipeily- ja kävelyvarusteet. Kolme kenkämallia on nimetty haasteen huippujen mukaan, ja huippujen nimet sekä korkeudet on kirjailtu kenkien kieleen. Sisäpohjallisissa on kompassin kuva. Neutraaleja päävärejä eli mustaa, khakia ja tummansinistä piristävät kirkkaat kontrastivärit, kuten oranssi, turkoosi, lila ja keltainen.
M576 Three Peaks Pack -jalkineet miehille, SH. 179 €. Värit: musta/oranssi/harmaa, khaki/burgundi/keltainen ja tummansininen/turkoosi/lila. UK-koot: 7–12 (miehet).

Stadium Jacket -mallisto (WL574/ML574)
Sporttisen Stadium Jacket -jalkinemalliston esikuvana ovat amerikkalaiskoulujen tiimihenkeä nostattavat joukkueasut 1990-luvulta. Vaikutteita on haettu erityisesti perinteisestä varsity jacket -urheilutakista, mikä näkyy muun muassa ribbineuloksessa ja satiinisissa yksityiskohdissa. Kenkien päällys on mokkanahkaa ja verkkoneulosta, joka jäljittelee 90-luvun NBA-pelipaitojen materiaalia. Raikkaat vintage-tiimivärit pukevat New Balancen klassista 574-kenkämallia sekä naisten että miesten Stadium Jacket -kengissä. Malliston kenkiä myydään myös urheiluliikkeissä, toisin kuin muita New Balancen lifestyle-kenkiä.
Stadium Jacket -jalkineet naisille (WL574) ja miehille (ML574), SH. 99 €. Värit: turkoosi/lila, lila/oranssi, musta/pinkki ja harmaa/sininen (naiset) ja sininen/punainen, turkoosi/lila, musta/punainen, tummansininen/oranssi, harmaa/sininen (miehet). UK-koot: 5–10 (naiset), 7–13 (miehet).

M577 Seaside Pack -mallisto (Made in UK)
Brittiläinen rannikkoseutu eli kulta-aikaansa viktoriaanisella aikakaudella, jolloin työväenluokka sai ensimmäistä kertaa viettää lomaa ja hakeutui yläluokkaa jäljitellen rannikolle hoitamaan terveyttään. Rannikkokaupunkeihin rakennettiin huvittelupaikoiksi suuria laitureita, joiden kärkeen tehtiin värikäs huvipuisto. New Balancen M577 Seaside Pack -mallistoon on tiivistetty englantilaisen rantaloman tunnelma: kansituolien raidat pohjalliseen, auringon, hiekan ja meren sävyt päälliseen sekä kuva laiturin perinteisestä helter skelter -liukumäestä kengän kieleen.
M577 Seaside Pack -jalkineet miehille, SH. 169 . Värit: harmaa/vaaleansininen/keltainen, tummanharmaa/turkoosi/oranssi. UK-koot: 7–12 (miehet).

Contradictions -mallisto (U430)
New Balancen uudet U430-unisex-jalkineet huomataan varmasti kesäisillä kaduilla. Matalaprofiilisilta juoksukengiltä näyttävät lenkkarit ovat saaneet voimakkaat, jopa ristiriitaiset väriyhdistelmät 1980-luvun vaikutteiden hengessä.
U430-jalkineet naisille ja miehille, SH. 99 €. Värit: sininen/punainen, burgundi/turkoosi/keltainen. UK-koot: 7–12 (unisex).

Oy Sultrade Ltd, Pauliina Sjölund
puh. (09) 859 592 25, pauliina.sjolund@sultrade.fi
www.newbalance.fi

PR- ja viestintätoimisto Soprano Promode, puh. (09) 170 070
Anu Kuronen, anu.kuronen@promode.fi / tiedotus ja tuotelainaukset

Kuvamateriaali:
kuvapankki.soprano.fi, käyttäjätunnus: media, salasana:media

Oy Sultrade Ltd, puh. (09) 859 591, info@sultrade.fi

Jälleenmyyjät kaupungeittain: www.newbalance.fi/myymalat

Oy Sultrade Ltd on monipuolinen ja osaava urheilu- ja vapaa-ajantuotteiden maahantuontiyritys ja suomalaisen Transmeri-konsernin itsenäinen tytäryhtiö. Sultrade edustaa useita urheilumaailman huippumerkkejä Suomessa ja Baltiassa. Sultraden liikevaihto vuonna 2011 oli noin 40 miljoonaa euroa ja se työllistää 65 henkilöä.