Norlyn uudistaa pakkauksensa ja lanseeraa isokokoisille naisille My Size -sukkahousumalliston

– Tuotteet valmistetaan Suomen ainoassa sukkahousutehtaassa Torniossa

(Painokelpoiset kuvat voi ladata viestin lopusta)

Kotimainen sukkatuotteita valmistava Norlyn uudistaa konseptiaan profiloituen vahvemmin kotimaiseksi tuotteeksi ja kaikenkokoisten naisten luottokumppaniksi. Norlyn kysyi naisilta, mitä he toivovat sukkahousuilta ja vastasi toiveisiin muun muassa uudistamalla pakkauksensa sekä lanseeraamalla My Size -sukkahousumalliston. Uudet pakkaukset auttavat valitsemaan kulloiseenkin tarkoitukseen oikeat sukkahousut. My Size -tuotteiden ansiosta isokokoisemmatkin naiset voivat käyttää mukavia ja istuvia sukkahousuja. Norlyn on suunnitellut ja valmistanut suomalaisille kestäviä sukkahousuja lähes 60 vuoden ajan. Suurin osa Norlynin tuotteista valmistetaan Suomen ainoassa sukkahousutehtaassa Torniossa. Tästä kertoo myös pakkauksen kyljessä oleva avainlippu.

Nanso Groupiin kuuluva Norlyn teetti kuluttajatutkimuksen (N=506)* sukkahousujen valinnasta sekä ostotottumuksista ja konseptoi sen avulla tuotteensa uudelleen. Tutkimuksen mukaan sukkahousujen valinnassa tärkeimmäksi koetaan sopiva koko (44 %), tietty väri (37 %), hinta (35 %) ja kestävyys (28 %). Norlynin uusissa pakkauksissa nämä tiedot näkyvät selkeästi pakkauksen etupuolella auttaen tuotteen valinnassa. Pakkausuudistuksen tavoitteena on kertoa selkeästi tuotteen ominaisuudet sekä kuvastaa kotimaisuutta entistä vahvemmin. Norlynin sukkatuotteet on jaettu viiteen eri ryhmään käyttötarkoituksen mukaan, jotka erottaa pakkauksen väristä:

Basic (siniset pakkaukset) – Jokapäiväiseen pukeutumiseen
Casual (punaiset pakkaukset) – Lycra® parantaa istuvuutta ja lisää käyttömukavuutta
Chic (violetit pakkaukset) – Juhliin sopivia ohuita sukkatuotteita
Function (oranssit pakkaukset) – Tukevia ja muotoilevia sukkatuotteita
Cover (vihreät pakkaukset) – Pehmeitä, peittäviä ja lämpimiä tuotteita

My Size -mallisto muodokkaille naisille
Norlyn vastaa käyttäjien tarpeisiin myös laajentamalla valikoimaansa ja tuomalla muodokkaille naisille oman My Size -malliston, jossa kokotaulukko on välillä 44–60. Euroopassa on arvioitu olevan ”plus-kokoisia” naisia jopa 23 prosenttia kaikista kuluttajista, joten kyseessä on merkittävä ryhmä. Isokokoisemmat ja pyöreämmät naiset eivät tahdo löytää markkinoilta sukkahousuja, jotka eivät purista tai hierrä. My Size –tuotteissa mukavuutta tuovat kevyt, erittäin joustava, viileämpi housuosa ja vyötärön yläpuolelle asettuva yksinkertainen vyötärönauha. My size –sukkahousuja löytyy 20 denierin että 40 denierin vahvuisina. Ne on kehitetty käyttämällä patentoitua neulosrakennetta ja LYCRA® Xceptionelle -kuitu -teknologiaa, joka on suunniteltu tuottamaan mukavuutta ja tyyliä plus-size vartalolle.

– Norlyn on ollut suomalaisen naisen arjen pelastaja ja luottotuote jo vuosikymmenten ajan. Haluamme olla ajan hermoilla ja tarjota naisille hyvällä hinta-laatusuhteella varustettuja, innovatiivisia tuotteita jatkossakin. Suomen neljä vuodenaikaa vaikuttavat myös sukkahousuvalikoimiin – oikeilla tuotteilla hametta ja sukkahousuja voi käyttää mukavasti säässä kuin säässä, tuoteryhmäpäällikkö Netta Lahti Nanso Groupilta kertoo.

Lisätiedot:
Netta Lahti, Tuoteryhmäpäällikkö, naisten hienosukka, Nanso Group Oy, puh. +358 40 5585484, netta.lahti@nansogroup.com

PR- ja viestintätoimisto Promode Oy, puh. (09) 170 070, Eliisa Salminen, eliisa.salminen@promode.fi

Jarna Tikkanen, jarna.tikkanen@promode.fi / tuotelainaukset ja kuvamateriaali

Nanso Group Oy, puh. 020 125 800