Olivadon uutuus: ekstraneitsytöljy maukkaista macadamiapähkinöistä

(Linkit painokelpoisiin kuviin ja PDF-muotoiseen tiedotteeseen ovat viestin lopussa.)

Herkkuja Australian auringon alta
Arvokas macadamiapähkinä on hienon ja maukkaan Olivado Macadamiaöljyn raaka-aine. Kylmäpuristettu ekstraneitsytöljy valmistetaan Australian aurinkoisimmassa osavaltiossa Queenslandissa kasvaneista korkealaatuisista pähkinöistä.

Macadamia- eli australianpähkinä kuuluu runsasrasvaisimpiin pähkinöihin. Niistä saadaan puristamalla kullanväristä, herkullista öljyä, joka antaa ainutlaatuisen maun makeisiin leivonnaisiin ja jälkiruokiin. Olivado Macadamiaöljy sopii hienostuneen pähkinäisen makunsa ansiosta ihanteellisesti myös mysleihin, salaatteihin ja kasvis-, kala- ja broileriruokiin. Olivado Macadamiaöljy sisältää runsaasti yksittäistyydyttymätöntä öljyhappoa, mikä tekee siitä oivallisen paistoöljyn – yksittäistyydyttymättömät rasvahapot kestävät erittäin hyvin kuumennusta.

Pehmeä maku, pehmeät rasvahapot
Macadamiaöljy sisältää kaikista ruokaöljyistä suurimman määrän pehmeitä, kertatyydyttymättömiä rasvoja, jotka auttavat hallitsemaan seerumin kolesterolitasoa. Macadamiapähkinät ja niistä valmistettu öljy sisältävät vain vähän tyydyttynyttä rasvaa ja monityydyttymättömiä rasvoja, mutta runsaasti kertatyydyttymätöntä öljyhappoa. Macadamiaöljy on muiden Olivadon öljyjen tavoin pullotettu tummaan lasipulloon tuotteen säilymisen takaamiseksi.

Macadamia- eli australianpähkinä
- kotoisin Australian itärannikolta
- myös koristekasvina kasvatettava pienikokoinen puu, jonka kukat kasvavat tiiviinä kimppuina
- muistuttaa hasselpähkinää, mutta on hieman suurempi
- kuori on erittäin kova ja vaikea rikkoa
- rasvapitoisuus on erittäin korkea, 74 %, mikä selittää pehmeän voimaista makua

Olivado Macadamiaöljy, 250 ml, hinta noin 6,90 €

Olivado Limited, www.olivado.com
Toimitusjohtaja Gary Hannam, gsm +417 9396 7645, gh@tanlay.com

PR- ja viestintätoimisto Promode Oy, puh. (09) 170 070
heini.hyvarinen@promode.fi / tiedotus ja kuvamateriaali
jarna.tikkanen@promode.fi / kuvauslainat

Päivittäistavarakaupat

Olivado Limited on vuonna 1999 perustettu, uusiseelantilainen yritys, joka valmistaa elintarvikekäyttöön mm. avokadoöljyjä, oliiviöljyjä ja macadamiapähkinäöljyjä. Olivadon ruokaöljyjä myydään 16 maassa, ja Olivado on maailman johtava avokadoöljybrändi. Olivadon tuotteet ovat voittaneet Uudessa-Seelannissa lukuisia palkintoja erilaisissa elintarvikealan kilpailuissa.