Olivadon uutuus, Natural Omega Oils Organic on ravinteikkaan maukas ruokaöljy

Olivado Natural Omega Oils Organic on kolmen korkealuokkaisen kylmäpuristetun luomuruokaöljyn sekoitus. Avokado-, oliivi- ja pellavansiemenöljyjä sisältävä maukas uutuus soveltuu nautittavaksi sellaisenaan tai käytettäväksi smoothie-juomiin, salaatinkastikkeisiin sekä pirskoteltavaksi vihannesten ja salaattien päälle.  Olivado Natural Omega Oils Organic sisältää kasviperäisiä omega-6- ja omega-3-rasvahappoja 2:1-suhteessa. Öljy on pakattu tummaan lasipulloon, jolloin se ei pilaannu valon ja hapen vaikutuksesta.

(Linkki painolaatuiseen kuvaan ja tiedote PDF-muodossa ovat viestin lopussa)

Olivado Natural Omega Oils Organic on sekoitus korkealuokkaisia kylmäpuristettuja luomuavokado-, oliivi- ja -pellavansiemenöljyjä. Öljyn perusraaka-aineena on avokadoöljy, joka sisältää runsaasti kertatyydyttämättömiä ja monityydyttymättömiä rasvahappoja, E-vitamiinia ja karotenoideja. Tutkimusten mukaan avokadoöljyn on havaittu lisäävän karotenoidien imeytymistä kasviksista elimistöön*

Avokado- ja oliiviöljyt sisältävät omega-6-rasvahappoja ja vahvoja antioksidantteja, kuten fenoliyhdisteitä, betasitosterolia, koentysyymiä Q10:tä ja luteiinia. Pellavansiemenöljy sisältää ihmisen hyvinvoinnille välttämätöntä omega-3-rasvahappoa (alfalinoleenihappo) enemmän kuin mikään muu kasviöljy. Omega-3-rasvahappo auttaa ylläpitämään veren normaalia kolesterolitasoa.

Korkealaatuinen luomuöljysekoitus sopii raakaruokailijan lautaselle
Olivado Natural Omega Oils Organic on ihanteellinen öljy osaksi monipuolista ruokavaliota. Se soveltuu esimerkiksi nautittavaksi aamupalalla sellaisenaan tai jogurttiin, mysliin, muroihin tai puuroon sekoitettuna. Öljy on myös erinomainen lisä smoothie-juomiin, salaatinkastikkeisiin sekä pirskoteltuna vihannesten ja salaattien päälle. Ravinteikas öljy sopii erinomaisesti raakaruokailijan keittiöön. Olivado Natural Omega Oils Organicin ominaisuudet heikkenevät korkeissa lämpötiloissa, joten se ei sovellu paistamiseen.

AINEKSET:
Luomu-ekstraneitsytavokadoöljy (55 %), luomu-ekstraneitsytoliiviöljy (40 %), kylmäpuristettu luomupellavansiemenöljy (5 %).

RAVINTOSISÄLTÖ: Keskiarvo, 100 ml; Keskiarvo, annos (15 ml)
Energiaa: 3370 kJ, 805 kcal; 505,5 kJ, 121 kcal
Rasvaa, josta: 91 g; 13,7 g
-      Tyydyttyneitä rasvahappoja: 13 g; 1,9 g
-      Kertatyydyttymättömiä rasvahappoja: 67 g; 10,1 g
-      Monityydyttymättömiä rasvahappoja: 11 g; 1,6 g
Hiilihydraatteja, josta: 0 g; 0 g
-      Sokereita: 0 g; 0 g
Ravintokuitua: 0 g; 0 g
Proteiinia: 0 g; 0 g
E-vitamiinia: 12 mg; 1,9 mg

Tuotetiedot
Olivado Natural Omega Oils Organic, 250 ml, hinta noin 6,90 €

Jälleenmyynti
Päivittäistavarakaupat

Olivado Limited, www.olivado.com

Toimitusjohtaja Gary Hannam, gsm +41 41 852 2052, gh@tanlay.com

PR- ja viestintätoimisto Promode Oy, puh. (09) 170 070
karri.harju@promode.fi / tiedotus ja kuvamateriaali

*Unlu NZ, Bohn T, Clinton SK, Schwartz SJ. Carotenoid Absorption from Salad and Salsa by Humans Is Enhanced by the Addition of Avocado or Avocado Oil. J Nutr 2005;135:431–436.

Olivado Limited on vuonna 1999 perustettu, uusiseelantilainen yritys, joka valmistaa korkealaatuisia öljyjä elintarvikekäyttöön. Olivado on maailman johtava avokadoöljybrändi, jonka ruokaöljyjä myydään 16 maassa. Olivadon tuotteet ovat voittaneet Uudessa-Seelannissa lukuisia palkintoja erilaisissa elintarvikealan kilpailuissa.