On Cloudracer -juoksujalkine pitää askeleen kevyenä maaliviivalle saakka

(Linkit painokelpoisiin kuviin ja PDF-muotoiseen tiedotteeseen ovat viestin lopussa.)

Kilpajuoksuun suunniteltu uutuusjalkine On Cloudracer täydentää suosittua ja palkittua On-juoksukenkämallistoa. Kevyt, hengittävistä materiaaleista valmistettu jalkine on varustettu patentoidulla CloudTec-pohjalla, joka vaimentaa sekä pysty- että vaakasuuntaisia iskuja. Jalkine on omimmillaan alle 4 min/km juoksuvauhdissa ja sen matala kantapää mahdollistaa tehokkaan päkiäaskelluksen. Uutuuskengän väreissä yhdistyvät sporttinen oranssi ja futuristinen hopea. On-mallistoon kuuluvat myös Cloudsurfer ja Cloudrunner -juoksukengät.

On Cloudracer -juoksujalkine keventää kilpajuoksijan askelta
Neutraalin askelluksen omaaville juoksijoille suunnattu On Cloudracer -jalkine soveltuu erinomaisesti alle 4 min/km juoksuvauhtiin. Jalkineen matala kantapää mahdollistaa tehokkaan päkiäaskelluksen ja kilpajuoksuun optimoidussa CloudTec-pohjassa on 18 matalaprofiilista iskunvaimenninta. Ne pehmentävät iskua jalan koskettaessa maata antaen samalla ponnistusvoimaa eteenpäin. Sekä pysty- että vaakasuuntaisia iskuja vaimentavan pohjan teknologia on tuttu aiemmista Cloudsurfer ja Cloudrunner -malleista. Noin 245 g (US 8.5) painavan kengän pintakangas on hengittävää verkkomateriaalia ja erittäin kevyt, rei’itetty iltti lisää käyttömukavuutta ja edesauttaa ilmankiertoa.

Juoksujalkineet niin huippu-urheilijalle kuin juoksuharrastajalle
BrandNew Award ‐palkinnolla kansainvälisillä urheilualan ISPO‐messuilla vuonna 2010 palkittuun On-mallistoon kuuluvat myös Cloudsurfer- sekä Cloudrunner-mallit. Tukevammassa Cloudrunnerissa on Cloudsurferiin verrattuna tiheämpi pintakangas ja kengän sisäpohjassa on lisävaimennus, jonka vuoksi se soveltuukin isompikokoiselle juoksijalle. Molempien mallien CloudTec-pohjassa on 13 ovaalin muotoista iskunvaimenninta. Kengät mahdollistavat pitkäkestoisen harjoittelun samalla vähentäen alaselän, polvien ja nilkkojen rasittumista.

SOPIVAN JUOKSUJALKINEEN VALINTA

Kilpajuoksijan kevyt ja nopea Cloudracer
Cloudracer-kenkä soveltuu parhaiten kilpajuoksijan käyttöön. Kenkä on parhaimmillaan < 4 min/km vauhdeissa nopean maakontaktin ja vakaan muotoilunsa ansiosta. Vauhdikkaaseen juoksuun tarkoitetussa Cloudracerissa on vähemmän vaimennustehoa kuin muissa On-juoksujalkineissa. Cloudracer kengässä on omat mitoituksensa miehille ja naisille.

Raskasrakenteisemman juoksijan jämäkkä Cloudrunner
Miesten Cloudrunner- kenkä on tarkoitettu hieman raskaammille juoksijoille, painoluokassa 90 kg tai enemmän. Jäykemmän pohjavaimennuksen ansiosta jalkine soveltuu myös juoksijalle, jolla on lievä ylipronaatio. Naisten Cloudrunner-kenkä on myös suunniteltu raskaammille juoksijoille, jotka tarvitsevat jämäkämmän kengän. Jäykemmän pohjavaimennuksen ansiosta soveltuu myös lievään ylipronaatioon. Cloudrunner sopii parhaiten 5–6 min/km vauhteihin.

Aktiivijuoksijan tehokkaasti vaimentava Cloudsurfer
Cloudsurfer-mallissa on naisille ja miehille omat mitoituksensa. Cloudsurfer-kenkä soveltuu kaikille neutraalisti askeltaville juoksijoille ja erityisesti alaselkä-, lonkka- ja polviongelmista kärsiville. Kenkä vaimentaa erittäin tehokkaasti juoksun aiheuttamia iskuja sekä pysty- että vaakasuuntaisesti. Niveliin kohdistuva rasitus vähenee tutkitusti 25–30 %, joten aktiiviharjoittelija voi lisätä harjoittelukertoja käyttäessään Cloudsurfer-jalkineita. Cloudsurfer sopii parhaiten 4-5 min/km vauhteihin.

Vinkit antoi On-jalkineiden tuotepäällikkö Jari Pesu

On-juoksujalkineet:

Unisex:
On Cloudracer, hopea-oranssi, koot US 6–11 ovh. 215€

Naisille:
On Cloudrunner, luumu-fuksia, koot US 6–10, ovh. 215 €
On Cloudsurfer, musta-lime, koot US 6–10, ovh. 215 €

Miehille:
On Cloudrunner, sininen sekä kelta-harmaa, koot US 8–14, ovh. 215 €
On Cloudsurfer, musta-lime sekä hopea-oranssi, koot US 8–14, ovh. 215€

PR- ja viestintätoimisto Promode Oy, puh. (09) 170 070
Eliisa Salminen, eliisa.salminen@promode.fi / tiedotus ja kuvat
Jarna Tikkanen, jarna.tikkanen@promode.fi /tuotelainaukset

Lisätiedot ja kuluttajatiedustelut:
Nikander / www.nikander.com
Tuotepäällikkö Jari Pesu, jari.pesu@nikander.com, puh. 010 8203 303

Perheyrityksenä yli sata vuotta toiminut Nikander on suomalainen kaupan alan palveluyritys. Nikanderin palvelut keskittyvät urheilu- ja vapaa-ajan tuotteiden maahantuontiin, tukkukauppaan sekä nahka-, tekstiili- ja prosessiteollisuuden raaka-ainetoimituksiin.