On Running -juoksukenkä keventää askelta

Kevään uusi Cloudrunner-kenkämalli on suunniteltu raskasrakenteiselle juoksijalle

(Linkit painokelpoisiin kuviin ja PDF-muotoiseen tiedotteeseen ovat viestin lopussa.)

On Running -juoksukengistä on tuotu markkinoille alkuperäisen Cloudsurfer-mallin rinnalle tukevampi miesten juoksukenkä Cloudrunner, joka on suunniteltu erityisesti raskasrakenteiselle juoksijalle. Molempien kenkämallien patentoitu On CloudTec -pohja tekee juoksusta kevyempää: pohja vähentää niveliin kohdistuvaa iskua noin 30 % sekä lisää eteenpäin suuntautuvaa ponnistusvoimaa noin 10 %. Jalkineet on palkittu arvostetulla BrandNew Award -palkinnolla kansainvälisillä urheilualan ISPO-messuilla vuonna 2010.

Cloudsurfer saa rinnalleen Cloudrunnerin
On Running -juoksukengän miesten ja naisten Cloudsurfer-malli saa rinnalleen tänä keväänä erityisesti yli 90 kiloa painaville juoksijoille suunnitellun Cloudrunner-mallin. Malli on Cloudsurferiin verrattuna tukevampi, pintakangas on tiheämpi ja kengän sisäpohjassa on lisävaimennus. Cloudrunner-juoksukenkää on saatavana sinisenä, miesten koossa
41–47.

Jopa 60 % juoksijoista kokee rasitusta alaselässä, polvissa tai nilkoissa. Sekä Cloudsurfer- että Cloudrunner -kenkämallit on suunniteltu vähentämään juuri polvien, alaselän ja nilkkojen rasitusta. Vaimentava vaikutus perustuu juoksujalkineen pohjaan sijoitettuihin 13 ovaalin muotoiseen iskuvaimentimeen, patentoituun On CloudTec -pohjaan. Pohja vaimentaa pystysuuntaisen iskun lisäksi myös vaakasuuntaista iskua.

On Running -juoksukengät mahdollistavat pitkäkestoisen harjoittelun
On Running -juoksukenkien avulla niin huippu-urheilijat kuin juoksuharrastusta aloittelevatkin voivat harjoitella pitkäkestoisemmin ja tehokkaammin. On Running -juoksukenkää ei suositella kuitenkaan voimakkaasta ylipronaatiosta kärsiville juoksijoille.

– On Running -juoksukengillä on myös rasitusta ennaltaehkäisevä vaikutus. Nivelten kuormitus vähenee ja palautuminen nopeutuu pienentyneen rasituksen ansiosta. Aloittelevat juoksijat välttyvät merkittävissä määrin juoksuharrastuksen synnyttämiltä vaivoilta, kertoo Nikanderin tuotepäällikkö Jari Pesu.

Tuotteet:
Naisille: On Running Cloudsurfer, pinkki-roosa, koot 35–40 sekä musta-lime, koot 35–47, ovh. 199 €
Miehille:
On Running Cloudsurfer, sini-harmaa, koot 40–47 sekä musta-lime koot 35–47; On Running Cloudrunner, sininen, koot 41–47, ovh. 199 €

PR- ja viestintätoimisto Promode Oy, puh. (09) 170 070

Outi Hildén, outi.hilden@promode.fi / tiedotus, kuvat ja tuotelainaukset

Lisätiedot ja kuluttajatiedustelut:
Nikander / www.nikander.com
Tuotepäällikkö Jari Pesu, jari.pesu@nikander.com, puh. 010 8203 303

Perheyrityksenä yli sata vuotta toiminut Nikander on suomalainen kaupan alan palveluyritys. Nikanderin palvelut keskittyvät urheilu- ja vapaa-ajan tuotteiden maahantuontiin, tukkukauppaan sekä nahka-, tekstiili- ja prosessiteollisuuden raaka-ainetoimituksiin.