PALETTI JEWELRY TUO MARKKINOILLE UUTTA SUOMALAISTA KORUMUOTOILUA

Jessica Riksmanin suunnittelemissa korumallistoissa on vanhanajan glamouria

(Linkit painokelpoisiin kuviin ja PDF-muotoiseen tiedotteeseen ovat viestin lopussa.)

Kotimaisen Paletti Jewelryn
laadukkaat jalokivi-, kulta- ja hopeakorumallistot kasvavat uusilla korusarjoilla.  Lahden Muotoiluinstituutista valmistunut Jessica Riksman on suunnitellut Paletille Julia-, Kristina- ja Grace-hopeakorumallistot. Korujen näyttävä, mutta klassinen muotokieli on saanut inspiraationsa muun muassa tyyli-ikoni Grace Kellystä.

Paletti Jewelry panostaa kotimaiseen muotoiluun
Paletti Jewelry on kotimainen, Oy Perkon omistama korumerkki, jonka laajoista jalokivi-, kulta- ja hopeakorumallistoista löytyy laadukkaita koruja monenlaisiin tilanteisiin ja tarpeisiin. Kevään uutuusmallistot syntyivät, kun Paletti Jewelry pyysi Lahden Muotoiluinstituutista vuonna 2005 valmistuneen Jessica Riksmanin vierailevaksi suunnittelijakseen. Paletti Jewelryn tuotemyyntipäällikkö Sami Ovaskainen näki korumuotoilijayhteistyössä mahdollisuuden tavoittaa uusia suomalaisia kuluttajia ja nostaa samalla merkin tunnetuutta. ”Olen aina pitänyt Jessica Riksmanin töistä ja tiesin, että tyyli sopisi Paletti Jewelryn linjaan. Nykyisten kolmen uutuuskorusarjan lisäksi saamme Riksmanilta upeita kokonaisuuksia myös joulumarkkinoille”, iloitsee Ovaskainen.

Julia-, Kristina- ja Grace-hopeakorusarjoissa näkyy luova muotokieli
Riksmanin suunnittelemat kolme uutuuskorusarjaa Julia, Kristina ja Grace edustavat skandinaavista, selkeää muotoilua. Mallistot ovat saaneet inspiraationsa suunnittelijan mukaan ”jokapäiväisestä elämästä”, mutta myös vanhanajan glamourista. Pallo- ja ovaalimuodot tekevät koruista ajattomia ja tyylikkäitä. Riksmanin koruja voi helposti yhdistellä keskenään ja luoda sekä arkisempia että juhlavia kokonaisuuksia. Hopeakorumallistoihin kuuluu sormuksia, korvakoruja sekä ranne- ja kaulaketjuja. Jessica Riksman haluaa pysyä yllätyksellisenä suunnittelijana. ”Haluan olla innovatiivinen ja luoda tuotteita jotka ovat monikäyttöisiä, ajattomia ja kantajansa näköisiä”, Riksman kertoo.

Oy Perkko, Sami OvaskainenTuotemyyntipäällikkö / Paletti korut ja jalometallituotteet
Puh. 09 4780 5620 / 050 301 4381, sami.ovaskainen@perkko.fi, www.perkko.fi

Viestintä: PR- ja viestintätoimisto Promode Oy, puh. (09) 170 070
eliisa.salminen@promode.fi / tiedotus ja kuvamateriaali
jarna.tikkanen@promode.fi / kuvauslainaukset

Kuluttajatiedustelut:  Oy Perkko, puh. (09) 4780 500

Myynti:   Valikoidut kello- ja kultaliikkeet

Paletti Jewelry on suomalainen, vuonna 1997 perustettu korumerkki, jonka mallistosta löytyy laaja valikoiman laadukkaita jalokivi-, kulta- ja hopeakoruja. Paletti Jewelry korumerkin omistaa vuonna 1918 perustettu Oy Perkko. Yritys on kansainvälisesti tunnettuja, laadukkaita merkkituotteita maahantuova yritys, joka markkinoi tuotteitaan erikoiskaupan kanavien ja oman yritysmyyntinsä kautta. Oy Perkko omistaa myös omia tuotemerkkejä, kuten Leijona-kellot ja Paletti Jewelry jalometallikorut.