PANU 50 VUOTTA

Värisilmän Panu-maali kestänyt jo isoisältä pojanpojalle

(Linkit painokelpoisiin kuviin ja pdf-muotoiseen tiedotteeseen ovat viestin lopussa.)

Panulla alettiin maalata suomalaistaloja vuonna 1959. Suomen ensimmäinen vesiohenteinen talomaali on tullut puolen vuosisadan aikana tunnetuksi laadukkuudestaan ja turvallisuudestaan. Lisäksi Panu muistetaan ”Kestää isältä pojalle” -teemastaan ja 1990-luvun alun rohkeasta Panu-tyttö-mainonnastaan. Nyt kesällä 2009 Värisilmä-liikkeisiin on tullut entistä kestävämpi Panu, uusi puolihimmeä Panu+ Talomaali.

50 VUODEN VÄRIKÄS HISTORIA
Panu on kotimaisen perheyritys Teknos Oy:n valmistama vesiohenteinen talomaali, joka tuotiin markkinoille vuonna 1959. Vuodesta 1996 lähtien Panua on myyty yksinoikeudella Värisilmä-liikkeissä. Viisikymmenvuotisen historiansa aikana Panu on vakiinnuttanut paikkansa niin suomalaisten mielissä kuin talojemme ulkoseinissä.

– Monet suomalaiset ovat todenneet vanhan mainoslauseen paikkansapitävyyden: Panu kestää isältä pojalle. Useat muistavat myös 1990-luvun Panu-tyttö-mainonnan, Värisilmän tuoteryhmäpäällikkö Sari Niinistö toteaa.

UUTUUNA ENTISTÄ KESTÄVÄMPI PANU+ TALOMAALI
Viisikymmentä vuotta lanseerauksensa jälkeen Panu on edelleen turvallinen ja hinta-laatusuhteeltaan erinomainen maalivalinta suomalaisiin taloihin.

– Pyrkimyksenämme on olla edelleen se Vahvojen Tunteiden Maali, jonka suomalaiset kokevat omakseen. Tuotekehitys on kuitenkin mennyt jatkuvasti eteenpäin, ja viimeisimpänä uutuutena on nyt keväällä 2009 lanseerattu, entistä kestävämpi Panu+ Talomaali, Niinistö kertoo.

Panu+ Talomaali on puolihimmeä vesiohenteinen akrylaattimaali puupintojen ulkomaalaukseen. Uuden Panu-maalin kiiltoastetta on nostettu aikaisempaa korkeammaksi, vastaamaan suomalaisten talomaalareiden toiveita. Korkeampi kiilto ehkäisee esimerkiksi siitepölyn ja lian tarttumista sen pintaan ja pitää näin maalipinnan pidempään puhtaana. Koska kiiltävämpi maalipinta kestää myös aikaisempaa paremmin vaihtelevaa suomalaista säätä, se myös säilyttää värisävynsä pidempään. Lisäksi Panu+ Talomaalin homesuojausta on tehostettu entisestään.

________________________________

Panu+ Talomaali
∙ Kiiltoryhmä: 4, puolihimmeä
∙ Riittoisuus: sahalauta 5-8 m2/l, höylälauta 8-10m2/l