RAIKASTA MAKUA RAVUILLE OLIVADON SITRUUNAISELLA AVOKADOÖLJYLLÄ

(Linkit painokelpoisiin kuviin ja pdf-muotoiseen tiedotteeseen ovat viestin lopussa.)

Ravut kuuluvat syksyyn yhtä varmasti kuin mansikat kesään. Rapujuhlat laulattavat ja naurattavat – ja nostavat kunniapaikalle tillillä kruunatut ravut. Rapujuhlien tunnelmaan pääsee myös nautiskelemalla katkaraputoasteja, jotka saavat raikkaan makunsa puristetuista sitruunoista sekä sitruunaisesta Olivado Avokado Zest -ruoanlaittoöljystä. Katkaraputoastit sopivat tarjottaviksi ympäri vuoden niin arjen herkkuhetkissä kuin juhlahumussakin.

Katkaraputoast (Toast Skagen) on alun perin tunnetun ruotsalaisen ravintoloitsijan, Tore Wretmanin, kehittämä klassikkoleipä. Toast Skagen nimettiin Pohjois-Tanskassa sijaitsevan satamakaupunki Skagenin mukaan. Syksyn sitruunaisin katkaraputoast syntyy Sikke Sumarin kehittämällä reseptillä.

− Puristettua, tuoretta sitruunaa sisältävä Olivado Avokado Zest -ruoanlaittoöljy antaa tälle klassikolle nyt raikkaan, kevyen maun, Sumari toteaa.

Olivadon avokadoöljyissä käytetään vain ensiluokkaisia avokadoja ja sitruunoita. Avokadoöljyissä käytetyt avokadot ja sitruunat kasvatetaan Kerikerissä lähellä Uuden-Seelannin Pohjoissaaren huippua.

Katkaraputoast

500 g tuoreita katkarapuja (jos pakasteita, sulata yön yli jääkaapissa)
4 palaa paahtoleipää
Tilliä koristeeksi

Majoneesi
2 luomukananmunan keltuaista
1 tl Dijon-sinappia
Loraus valkoviinietikkaa
3 rkl Olivado Avokado Zest -ruoanlaittoöljyä
1 dl rypsiöljyä
3 rkl oliiviöljyä
1−2 tl sitruunamehua (puristus tai kaksi maun mukaan)
Suolaa ja pippuria maun mukaan

Sekoita keskenään keltuaiset, sinappi ja etikka ja sekoita öljyt keskenään. Lisää öljy tipoittain keltuais-sinappi-etikkaseokseen. Mausta seos sitruunamehulla, suolalla ja pippurilla. Sekoita majoneesi ja katkaravut keskenään ja anna maustua hetki. Kokoa katkarapumajoneesista kaunis keko paahtoleivälle ja koristele tillillä.

Olivado Kylmäpuristettu Avokadoöljy (250 ml), hinta 6,20−7,60 €
Olivado Avokado Zest -ruoanlaittoöljy (250 ml), hinta 6,20−7,60 €

Olivado Limited, www.olivado.com
Toimitusjohtaja Gary Hannam, gsm +417 9396 7645, gh@tanlay.com

Päivittäistavarakaupat

PR- ja viestintätoimisto Promode Oy, puh. 09 170 070
Elina Kangas, elina.kangas@promode.fi / tiedotus ja kuvamateriaali
Marko Vikman, marko.vikman@promode.fi / tuotenäytteet

Air Logistics Finland Ab, puh. 010 400 6560

Olivado Limited on vuonna 1999 perustettu, uusiseelantilainen yritys, joka valmistaa elintarvikekäyttöön mm. avokadoöljyjä, oliiviöljyjä ja macadamiapähkinäöljyjä. Olivadon ruokaöljyjä myydään 16 maassa, ja Olivado on maailman johtava avokadoöljybrändi. Olivadon tuotteet ovat voittaneet Uudessa-Seelannissa lukuisia palkintoja erilaisissa elintarvikealan kilpailuissa.