STRANDBYN LOMAKYLÄSSÄ MYÖS SUOMALAISET VOIVAT OMISTAA KIINTEISTÖN AHVENANMAALLA

(Linkit painokelpoisiin kuviin sekä PDF-muotoiseen tiedotteeseen ja karttaan ovat viestin lopussa.)

GSP Group Oy rakennuttaa Ahvenanmaalle Käringsundiin ainutlaatuisen Strandbyn lomakylän, jonka rantaviivalle rakennetuista asunnoista avautuu upea merinäköala. Saaristolaishenkisten loma-asuntojen suunnittelua ovat innoittaneet Käringsundin idylliset, ajan patinoimat venevajat. Strandbyn lomakylän konseptiin kuuluu jälleenvuokrauspalvelu, joka mahdollistaa omistajille loma-asuntojen vaivattoman jälleenvuokrauksen.

Strandbystä loma-asunnon voi poikkeuksellisesti ostaa mannersuomalainenkin
Strandby on Käringsundin kehittyvälle matkailualueelle rakennettava ympärivuotinen loma-asuntokohde, joka tarjoaa ihanteelliset olosuhteet muun muassa veneilyyn, kalastamiseen ja luonnossa liikkumiseen. Monipuolisia harrastusmahdollisuuksia alueella tarjoavat lisäksi golfkenttä, riistasafari ja Eckerön sisäliikuntahalli. Käringsund sijaitsee noin 2 kilometrin etäisyydellä Eckerön satamasta ja vain 35 kilometrin päässä Maarianhaminasta.

– Kiinteistöjen omistaminen Ahvenanmaalla edellyttää lain mukaan Ahvenanmaan kotiseutuoikeutta. Strandbyssä loma-asunnot muodostavat asunto-osakeyhtiön, joka on vuokrannut tontin Ålands Turisminvest Ab:ltä pitkäaikaisella vuokrasopimuksella. Tämä mahdollistaa sen, että Strandbyssä loma-asunnon voi omistaa myös Ahvenanmaan ulkopuolelta tuleva henkilö, kertoo hankkeen isä ja Ålands Turisminvest Ab:n toimitusjohtaja Hubertus von Frenckell.

Strandby on Käringsundin uudistuvan matkailualueen lippulaivahanke, joka aloittaa alueella laajemman kehitysprosessin.

Lomaparatiisi merellisessä saaristolaismaisemassa
Strandbyn lomakylä koostuu aluksi yhdeksästä rantaviivalle rakennettavasta talosta sekä myöhemmin rakennettavista metsäalueen loma-asunnoista. Rantakohteiden arvioitu valmistumisaika on toukokuussa 2012. Strandbyn loma-asuntojen suunnittelusta vastaa arkkitehti Jani Lantiainen Plusarkkitehdeistä. Asuntoihin on saatavana koko irtaimiston käsittävä sisustuspaketti, jonka on suunnitellut Vallila Interior.

– Strandbyn loma-asuntoihin on tarjolla kahta vaihtoehtoista pohjaratkaisumallia: pääosin yksityiskäyttöön suunnattu Private-malli (101 m2) sekä vuokrauskäyttöön ihanteellinen Business-malli (105,5 m2), jossa on panostettu tilavampiin makuuhuoneisiin ja jokaisen makuuhuoneen omiin wc- ja suihkutiloihin. Kaksikerroksisten loma-asuntojen olohuone ja sen yhteydessä oleva avokeittiö muodostavat 7 metriä korkean avotilan, johon avautuu upea merinäköala.  Private-pohjaratkaisussa merinäköalaa voi ihailla myös toisen kerroksen kylpyhuoneen ammeesta käsin. Asuntoihin kuuluu yksityinen merenrantaterassi, grillauspiste sekä puoliyksityinen laiturialue, von Frenckell kuvailee.

Strandbyn lomakyläkonseptiin kuuluu lisäksi omistajille tarjottava loma-asuntojen vaivaton jälleenvuokrausmahdollisuus. Jälleenvuokrauksen hoitaa Käringsund Resort & Conference -matkailukeskus, jonka yhteyteen Strandbyn loma-asunnot rakennetaan. Business-pohjaratkaisun ja -sisustuspaketin valinneille tarjotaan taattu takuuvuokratuotto kolmeksi ensimmäiseksi vuokravuodeksi.

www.strandby.ax
GSP Group Oy, myyntipäällikkö Joni Lappalainen