SUOMALAINEN CROCS NORDIC VASTAAMAAN CROCS-MARKKINOISTA POHJOISMAISSA

Crocs Nordic uskoo kasvuun uusilla markkina-alueillaan

(Linkki pdf-muotoiseen tiedotteeseen on viestin lopussa.)

Patentoituja Crocs-muovikenkiä Suomeen maahantuoneen Crocs Finland Oy:n markkina-alue laajentui ja nimi vaihtui Crocs Nordic Oy:ksi maaliskuun 2009 alussa. Crocs Nordic vastaa jatkossa Ruotsin, Norjan ja Islannin markkinoista nykyisten markkina-alueidensa, Suomen ja Baltian, lisäksi. Yritys uskoo saavuttavansa uusilla markkina-alueillaan vahvaa kasvua soveltamalla niihin Suomessa hyviin tuloksiin johtanutta toimintamalliaan.

– Uuteen toiminta-alueeseemme kuuluvat Suomi, Viro, Latvia, Liettua sekä uudet markkinamaat Ruotsi, Norja ja Islanti. Olemme jo palkanneet lisää henkilöstöä ja tulemme vielä vahvistamaan organisaatiotamme niin Suomessa kuin muissakin maissa. Yrityksen pääkonttori sijaitsee jatkossakin Tampereella, kertoo Crocs Nordicin toimitusjohtajana jatkava Kimmo Salmi.

CROCS NORDIC OTTAA SUOMEN MENESTYKSEKKÄÄN TOIMINTAMALLIN KÄYTTÖÖN MYÖS MUISSA MAISSA
Crocs-brändiä on rakennettu Suomessa määrätietoisesti vuodesta 2005 lähtien. Onnistuneen brändinrakennuksen ansiosta Crocs kasvoi Suomessa vuoden 2008 aikana edelleen vahvasti – loppuvuoden huonosta globaalista taloustilanteesta huolimatta.

– Aiomme soveltaa menestyksekästä toimintamallimme myös Ruotsin, Norjan ja Islannin markkinoille. Näissä maissa haluamme viestiä sekä kuluttajille että jälleenmyyjille, ettei Crocs ole yhden kengän yritys, vaan laaja performance lifestyle -brändi. Crocs pitää sisällään yli 80 eri kenkämallia sekä vaatemalliston ja muita asusteita. Monipuolisen valikoimamme kengät vaihtelevat korkokengistä tennareihin, työkengistä teknisiin golfkenkiin, Salmi kuvailee.

CROCS NORDIC LUOTTAA KASVUUN POHJOISMAISSA JA BALTIASSA
Crocs Nordic jatkaa Suomessa Crocsin lifestyle-imagon rakentamista muun muassa jakelukanavien segmentoimisella ja selkeyttämisellä. Crocs-tuotevalikoima kasvaa ja laajenee, joten segmentoiminen tulee palvelemaan paremmin sekä suomalaisia kuluttajia että jälleenmyyjiä. Ruotsissa, Norjassa ja Islannissa Crocs Nordic odottaa vahvaa kasvua uusien jälleenmyyjäsuhteiden solmimisen ja brändin laajentamisen myötä. Baltiassa on tehty uudelleen organisointia, jonka odotetaan näkyvän markkinoiden kasvuna viimeistään vuonna 2010.