SUOMALAINEN KELLOURANUURTAJA OY PERKKO 95 VUOTTA

Leijona-kellostaan tunnettu perheyritys edelleen kellokaupan markkinajohtaja

Arvostettu suomalainen perheyhtiö Oy Perkko täyttää 8.11.2013 95 vuotta. Perkko kuuluu Nurmi-Yhtiöihin – Paavo Nurmen poika Matti Nurmi osti nykyään kello- ja korutuotteisiin, toimistotekniikkaan ja kuvantamisratkaisuihin erikoistuneen yrityksen 80-luvulla. Oy Perkko tuo maahan useita arvostettuja maailmanbrändejä kuten Emporio Armani, Michael Kors ja Marc by Marc Jacobs sekä omistaa kaikkien suomalaisten tunteman Leijona-kellomerkin. Oy Perkon liikevaihto on noin 12 miljoonaa euroa ja se on luokiteltu mm. Kauppalehden analyysiyksikön toimesta Suomen menestyjäyrityksiin.

Kellot ja korut kattavat 50 prosenttia Perkon liikevaihdosta, toimistotekniikan osuus on toiset 50 prosenttia. Toimistotekniikka-alue on kasvanut viimeisen kolmen vuoden aikana yli 25 prosenttia. Oy Perkko markkinoi kansainvälisesti tunnettuja, laadukkaita merkkituotteita erikoiskaupan kanavien ja oman yritysmyyntinsä kautta.

”Vahva panostuksemme maailman johtaviin kellopuolen muotimerkkeihin, kuten Michael Kors ja Marc by Marc Jacobs, antavat meille hyvän mahdollisuuden kasvaa yhdessä kauppiaittemme kanssa. Myös Suomen suosituin kellomerkki Leijona tulee uudistumaan vuoden 2014 aikana. Toimistotekniikassa vahva panostuksemme omaan osaamiseen ja asiakaspalveluun tuo meille jatkuvasti uusia asiakkuuksia, joten meillä on vahva luottamus 95 vuotiaan yrityksemme kasvuun”, kertoo toimitusjohtaja Ari Törmälä yrityksen tulevaisuuden näkymistä.

Leijona-kelloista maailman huippubrändeihin
Jalo, Urho ja Oiva Perkon vuonna 1918 perustama Oy Perkko aloitti liiketoimintansa Leijona-kellojen maahantuojana ostamalla Suomeen tuovan kellotukku- ja vähittäisliike J.W. Lindroosin. Suomen myydyimmän kellomerkin rinnalle Perkko on ottanut edustukseensa useita kansainvälisiä kello- ja korubrändejä, kuten Emporio Armanin, Fossilin, DKNY:n ja Seikon sekä viimeisimpinä Marc by Marc Jacobsin.

Osa Nurmi-Yhtiöitä
Oy Perkko liitettiin 1980-luvulla osaksi Nurmi-Yhtiöitä, kun Matti Nurmi – olympiavoittaja Paavo Nurmen poika – osti Oy Perkon liiketoiminnan. Nurmi-Yhtiöiden liikevaihto on noin 35 miljoonaa euroa.
Oy Perkolla on toimipaikat Helsingissä ja Turussa ja yhtiö työllistää 45 henkilöä.

Oy Perkko, toimitusjohtaja Ari Törmälä, puh. 040 848 5359, ari.tormala@perkko.fi, www.perkko.fi