Tehokas Dyson Cinetic -pölynimuri auttaa helpottamaan allergisen nuhan oireita

(Linkit painolaatuisiin kuviin ja PDF-muotoiseen tiedotteeseen ovat viestin lopussa.)

Suomessa jopa kolmannes väestöstä kärsii allergisesta nuhasta, joko kausiluonteisesti tai ympärivuotisesti. Allergiaoireita aiheuttavat mikroskooppiset allergeenit, kuten siitepöly, homeitiöt, eläinpöly ja Pohjoismaissa harvinaiset pölypunkit. Säännöllinen siivous oikeilla välineillä helpottaa ja ehkäisee oireita. Dyson Cinetic DC52 -imurin patentoitu sykloniteknologia puhdistaa kodin tehokkaasti pölystä, liasta ja allergeeneista. Imurin poistoilma on niin puhdasta, ettei suodatinta tarvitsee koskaan vaihtaa tai huoltaa.

Puhtaampi sisäilma imuroimalla
Sisäilmassa esiintyy paljon samoja epäpuhtauksia ja allergeeneja kuin ulkoilmassakin. Niitä kulkeutuu sisään ovista, ikkunoista, ilmanvaihtokanavia pitkin sekä asukkaiden mukana. Siksi kissa- ja koira-allergeenia löytyy myös niistä kodeista, joissa ei ole koskaan ollut eläimiä. Allergisten oireiden ehkäisemisessä kodin säännöllisellä siivouksella on suuri merkitys.

Dyson Cinetic -imuri puhdistaa sisäilmaa tehokkaasti ja tutkitusti. Yhteensä 10  allergiajärjestöä ympäri maailman on antanut tunnuksensa käyttöoikeuden Dyson-imureille, mukaan lukien British Allergy Foundation (BAF) ja sveitsiläinen Allergie Suisse, jonka kriteerit ovat maailman tiukimpia. Allergie Suisse -hyväksytyissä imureissa pitää olla jatkuva imuteho ja puhdistuskyky, joka ei heikkene. Laitteiden täytyy pystyä nappaamaan talteen vähintään 80 % imuroidusta pölystä ja allergeeneista. Dyson Cinetic -imurilla tämä suhdeluku on 99 %.

Dysonin tuotekehitysyksikössä Malmesburyssa on oma mikrobiologialaboratorio, jossa tutkitaan pölyä ja likaa sen kaikissa muodoissa. Jatkuvan tutkimuksen tarkoituksena on kehittää Dysonin imurien ominaisuuksia entistäkin paremmiksi.

Dyson-imurin imuteho ei heikkene
Dyson Cinetic -imurin toiminta perustuu pienikokoisiin, joustavapäisiin syklonehin, jotka ovat halkaisijaltaan 3,3 millimetrin kokoisia. 54 huipputehokasta syklonia nappaa ilmavirrasta pienimmätkin partikkelit ja sinkoaa ne ilmatiiviiseen pölysäiliöön. Näin hienojakoisinkin pöly jää imurin sisään, eikä kulkeudu takaisin huonetilaan poistoilman tai vuotavien saumojen kautta. Suuri pölysäiliö on helppo tyhjentää napista painamalla.

Syklonien joustavat päät värähtelevät korkeataajuudella, mikä pitää ne puhtaana ja ehkäisee tukkeutumista. Syklonit erottelevat pölyn niin tehokkaasti, että HEPA-suodatinta ei tarvitse koskaan vaihtaa tai huoltaa. Pölypussittomassa Cinetic-imurissa imuteho säilyy heikkenemättä koko käyttöiän ajan, eikä rahaa kulu pölypussien vaihtoon. Ainutlaatuisen Ball-teknologian ja muotoilun ansiosta Cinetic-imuri kulkee kevyesti perässä vedettäessä ja kääntyy näppärästi ympäri 360 astetta vaikka paikallaan.

Puhdas sisäilma:
- Vietämme sisätiloissa lähes 90 prosenttia ajastamme.
- Aikuinen hengittää noin 15 000 litraa ilmaa vuorokaudessa.
- Huono sisäilma vähentää viihtyisyyttä, alentaa työtehoa ja aiheuttaa terveyshaittoja.
- Terveellinen sisäilma on pölytöntä, hajutonta, vedotonta, melutonta ja lämpötilaltaan miellyttävää.
- Sisäilman parantamiseksi: siivoa säännöllisesti, varmista riittävä ilmanvaihto, huolehdi oikeasta sisälämpötilasta ja valitse mahdollisimman pölyttömiä ja terveellisiä sisustusmateriaaleja.
- Pölyt voi parhaiten poistaa pinnoilta nihkeällä mikrokuituliinalla tai HEPA-suodattimella varustetulla tehokkaalla imurilla.
- Ylisiivoamiseen ei ole tarvetta, edes allergisten kodeissa, vaan perussiivous säännöllisesti viikoittain riittää.
(Lähde: Allergia- ja Astmaliiton ja Hengitysliiton Sisäilmaopas)

Dyson Cinetic -imurit, takuu 5 vuotta. Suomessa myytävät mallit:
DC52 Allergy, suositushinta 449 €
DC52 Multifloor, suositushinta 499 €
DC52 Care, suositushinta 549 €
DC52 Animal Turbine, suositushinta 599 €

www.fi.dyson.com
Suomen Sähkötuonti Oy, tuotepäällikkö Kalle Kuisma, puh. 0400 566 155, kalle.kuisma@sahkotuonti.fi

Viestintä- ja PR-toimisto Rianno Communications Oy
Heini Kantala, heini.kantala@rianno.fi, puh. 040 5588 306 / viestintä, kuvamateriaali ja testauslainat

Suomen Sähkötuonti Oy, puh. 0207 411 660

mm. Stockmann, Hobby Hall, Prisma, Verkkokauppa.com, Netrauta

Dyson on brittiläinen teknologiayhtiö, joka kehittää pölynimureita, käsienkuivaajia, tuulettimia sekä huipputehokkaita digitaalisia moottoreita. Maailmanlaajuisesti Dyson työllistää yli 2000 tiedemiestä ja insinööriä.  Dyson investoi seuraavien neljän vuoden aikana 1,5 miljardia puntaa eli yli 2 miljardia euroa tuotekehitykseen, tutkimukseen sekä tuotannon laajentamiseen. Laajentumisprosessi luo 3000 uutta työpaikkaa yhtiön Malmesburyn tehdaskampukselle. Käynnissä oleva rekrytointi on kansainvälisesti avoin, joten myös suomalaiset voivat hakea avoimia paikkoja.