TERASSI-LEHDEN JUHANNUSNUMERO ON TULVILLAAN KESKIKESÄN TAIKAA

(Linkit painokelpoisiin kuviin ja pdf-muotoiseen tiedotteeseen ovat viestin lopussa.)

Uuden kotimaisen Terassi-lehden toinen numero on täynnä juhannuksen tunnelmaa. Lehti johdattaa lukijat nauttimaan kesän ihanista ulkotiloista: idyllisistä rantasaunoista, viihtyisistä terasseista ja tunnelmallisista huvimajoista. Terassi-lehden juhannusnumero ilmestyy Lehtipisteisiin perjantaina 18.6.2010.

Terassi esittelee kesän suosikkipaikat
– Terassi-lehden juhannusnumero avaa näkymän suomalaisten kesäisiin suosikkipaikkoihin: pihoille, patioille ja terasseille. Haluamme inspiroida suomalaisen pihakulttuurin kukoistusta esittelemällä kiinnostavia piharatkaisuja kotimaasta ja maailmalta, kertoo Terassi-lehden kustantaja ja päätoimittaja Eeva Ek.

Terassi-lehden uusi numero tarjoaa näyttävät kuvareportaasit muun muassa idyllisestä rantasaunasta, tyylikkäästä meriterassista ja salaisesta puutarhasta. Terassi-lehden haastattelussa Aira Samulin kertoo kesänvietostaan Hyrsylän mutkassa. Erikoisteemasivuilla ovat esittelyssä erilaiset aitaratkaisut, terassit, patiot ja pergolat. Huomion kohteeksi nostetaan myös kasvihuoneet sekä huvi- ja grillimajat, joilla pihaan saadaan luotua lisätilaa monenlaisiin tarpeisiin.

Terassin vinkit yöttömän yön juhliin
Terassi-lehti tarjoaa myös monipuolisia vinkkejä pihaelämään ja yhdessäoloon ulkona hyvästä ruoasta nauttien. Juhlavan juhannusmenun reseptit on laatinut kokki Georg Simojoki.

– Terassin ohjeilla valmistuvat herkulliset eväät esimerkiksi yöttömän yön piknikille. Juhannusaterian kruunaa kunnon pannukahvi, joka edustaa monelle jo miltei unohtunutta kansanperinnettä, Ek vinkkaa.

Terassi on yhdeksän kertaa vuodessa ilmestyvä, kotimaisen Terassi Media Oy:n julkaisema uutuuslehti, joka esittelee unelmien pihoja ja parvekkeita sekä antaa ideoita kodin ja loma-asunnon ulkoalueiden suunnitteluun ja kohentamiseen.

_______________________________________

Terassin juhannusvinkit
yöttömän yön piknikkiin

1. Kutsu mukaan itsellesi tärkeät ihmiset.
2. Valitse piknikkipaikaksi esimerkiksi rantakallio, jolta avautuvat maalaukselliset näkymät.
3. Levitä maahan ensin muovipunosmatto suojaksi kosteudelta.
4. Rakenna matolle runsailla tyynyillä ja peitteillä viihtyisä ympäristö. Varaa pehmeitä huopia lämmikkeeksi.
5. Luo tunnelmaa suurikokoisilla lyhdyillä. Valitse kookkaat kynttilät, jotka palavat koko illan.
6. Tee kattauksesta juhlava ja houkutteleva.
7. Valitse tarjottavaksi kesäisiä herkkuja ja raikkaita juomia.
8. Nauti ihanasta piknikistä!

Lähde: Terassi-lehti 2/2010

__________________________________________________