Terveydenhuollon tulevaisuus – onko valoa nähtävissä?

Hyvä median edustaja,

Olet lämpimästi tervetullut Terveyspalvelualan Liiton keskustelutilaisuuteen keskiviikkona 26.3. Eteläranta 10:n saunatiloihin!

Terveydenhoitojärjestelmä on murroksessa – jo nyt 80 % suomalaisista ei pääse julkiseen terveydenhuoltoon kahden viikon kuluessa. Väestön ikääntyminen aiheuttaa melkoisen haasteen, kun veronmaksajien määrä vähenee ja palvelutarve kasvaa. Millainen on terveydenhuollon tulevaisuus? Kuinka voimme varmistaa, että suomalaisilla on jatkossakin mahdollisuus laadukkaaseen ja oikea-aikaiseen hoitoon? Mikä on yksityisen sektorin rooli?

Näihin ja kaikkiin muihin kysymyksiisi vastaavat tilaisuudessa Terveyspalvelualan liiton toimitusjohtaja Merja Hirvonen sekä Diacorin toimitusjohtaja Anni Vepsäläinen. He kertovat myös esimerkkejä siitä, miten vastaavat haasteet on taklattu muissa Pohjoismaissa ja miten asiakkaan merkitystä järjestelmän kehittämisessä voitaisiin vahvistaa.

Tilaisuudessa on tarjolla salaatti- ja viinibuffet. Osallistujilla on halutessaan mahdollisuus myös saunoa, pyyhkeet yms. tarvikkeet löytyvät paikan päältä.

PAIKKA: Eteläranta 10, 11. kerros, 00130 Helsinki

AIKA: keskiviikko 26.3. klo 15 eteenpäin

Pyydämme ilmoittautumiset tilaisuuteen viimeistään keskiviikkona 19.3. osoitteeseen kati.laakso@soprano.fi tai puhelimitse 040 533 4140.

Terveyspalvelualan Liitto on yksityisen terveyspalvelualan työmarkkina- ja elinkeinopoliittinen etujärjestö, joka hoitaa yksityisen terveyspalvelualan työnantajien edunvalvontaa, kehittää toimialaa sekä tekee yleissitovan terveyspalvelualan työehtosopimuksen ja muut alan työehtosopimukset työntekijäjärjestöjen kanssa. Keskeinen liiton tehtävä on myös neuvoa ja kouluttaa jäseniään. Liitto edustaa noin 200 terveyspalvelualan palveluntuottajaa, joiden palveluksessa on yli 24 000 työntekijää lähes 300 paikkakunnalla. Liiton jäseninä on kuntoutuslaitoksia, yksityisiä sairaaloita ja lääkäriasemia, vanhainkoteja sekä muita yksityisen terveyspalvelualan toimijoita.