TIMBERWISEN UUSI AJATON KALANRUOTOPARKETTI ESILLÄ HABITARE-MESSUILLA

Timberwisen uudessa Herringbone-parkettilattiassa klassinen kalanruotokuvio saa entistä näyttävämmät mittasuhteet tavallista pidempien ja leveämpien lautojen ansiosta. Parketin kestävyyden takaa ainutlaatuinen ristiinliimattu 3-kerrosrakenne, jonka välisäleenä on käytetty suomalaista koivuvaneria. Timberwisen parkettitehdas Loimaalla on ensimmäisenä maailmassa ottanut kaikissa tuotteissaan käyttöön liiman, joka ei sisällä lainkaan sisäilman laatua heikentävää formaldehydiä. Timberwise on mukana Habitare-messuilla Helsingin Messukeskuksessa 18.–22.9.2013 osastolla 1 e 11.

(Painokelpoiset kuvat viestin lopussa)

Herringbone – kalanruotokuvio uudella mittakaavalla
Kotimainen lattianvalmistaja Timberwise esittelee Habitare-messuilla uuden tammisen Herringbone-kalanruotoparketin, jonka kuulaan vaalea FROST -uutuusvärisävy tuo sisustukseen valoisuutta ja keveyttä. Herringbone-parketin laudat ovat perinteisesti käytettyjä lautoja kookkaampia, joten niillä on mahdollista toteuttaa entistä näyttävämpi kalanruotokuviointi lattiaan. Mikroviisteet lautojen sivuilla korostavat lankkumaista ulkonäköä myös Herringbone lattiassa.

Habitare-messuilla esitellään lisäksi Timberwisen uudet oheistuotteet: lattioiden sävyihin yhteensopivat jalkalistat sekä kosteussulkuna ja askeläänieristeenä toimiva Timberwise-alusmateriaali. Nähtävillä ovat myös Color Collection -parkettimalliston uudet sävyt: Lehtikuusi Nordic, Tammi Classic Frost, Tammi Classic White Cream ja Saarni Classic Silk.

Kestävyyden salaisuus on uudenlainen koivuvanerirakenne
Timberwisen kaikissa parketeissa on vankka, ristiinliimattu 3-kerrosrakenne, jonka välisäleenä on käytetty kestävyyttä parantavaa koivuvaneria yleisesti käytetyn havuvanerin sijaan.  Rakenteensa ansiosta Timberwise-parkettilattioiden pinta säilyy tasaisena ja aaltoilemattomana myös pohjoismaiden haastavissa olosuhteissa, joissa lämpötilat ja ilmankosteus vaihtelevat vuodenaikojen mukaan. Koivuvanerirakenne antaa lattialle lisäksi tehokkaamman ääni- ja kosteuseristyksen.

Tuoteturvallisuus on Timberwisen keskeinen laatukriteeri
Timberwise on ensimmäisenä parkettitehtaana maailmassa siirtynyt käyttämään kaikissa tuotteissaan liimaa, joka ei sisällä lainkaan sisäilman laatua heikentävää formaldehydiä. Haihtuessaan formaldehydi voi aiheuttaa pieninäkin pitoisuuksina silmien ja hengitysteiden ärsytystä, ja sen yhteyttä astmaoireiden syntyyn on tutkittu. Timberwisen turvalliset ja emissiovapaat parketit lisäävät asumismukavuutta parantamalla kodin sisäilman laatua ja pienentämällä asukkaiden allergia- ja astmariskiä. Nämä ovat huomionarvoisia seikkoja etenkin lapsiperheissä, joissa pienet lapset ryömivät ja leikkivät lattialla.

Tietoa kalanruotoparketista:

• Herringbone-asennustavassa suorakaiteen muotoiset parkettilaudat ladotaan kalanruotoa muistuttavaan siksak-kuvioon.
  • Kalanruotokuviota on käytetty lattioissa 1500-luvulta alkaen, muun muassa Versaillesin linnassa, ja kuvio on säilyttänyt suosionsa halki vuosisatojen.
  • Kalanruotoparketin asennus vaatii aina ammattiasentajan.

Tammi Herringbone Light Ylläs -kalanruotoparketti
, hiottu, mattalakattu, mitat: 15 x 185 x 900 mm, hinta: tiedustelut asentavalta jälleenmyyjältä
Color Collection -parkettien uudet sävyt:
Lehtikuusi Nordic, harjattu, öljyvahattu, mitat: 15 x 185 x 2500 mm, hinta: 59 €/m2
Tammi Classic Frost, harjattu, mattalakattu, 15 x 185 x 2180 mm, hinta: 83,90 €/m2
Tammi Classic White Cream, harjattu, mattalakattu, 15 x 185 x 2180 mm, hinta: 83,90 €/m2
Saarni Classic Silk, harjattu, mattalakattu, 15 x 158 x 2180 mm, hinta: 83,90 €/m2

Timberwise Oy, www.timberwise.fi
 markkinointipäällikkö Laura Lankinen, puh. 050 516 9221, laura.lankinen@timberwise.fi

PR- ja viestintätoimisto Promode Oy, puh. (09) 170 070
Heidi Azinur, heidi.azinur@promode.fi / viestintä, kuvamateriaali, näyte- ja kuvaustuotteet

Timberwise Oy, puh. (02) 763 6420