Tjäreborgin uudeksi toimitusjohtajaksi nimitettiin Regina Sippel

Suomen kolmanneksi suurin matkanjärjestäjä Tjäreborg on nimittänyt Regina Sippelin (34) uudeksi toimitusjohtajakseen. Hän aloitti tehtävässään 1.10.2014.

Sippel on toiminut aiemmin Tjäreborgin talousjohtajana (2011–2014) sekä yrityksen pääkirjanpitäjänä (2011). Ennen työtehtäviään Tjäreborgilla hän on työskennellyt tilintarkastajana Ernst&Youngilla. Regina Sippel on koulutukseltaan kauppatieteiden maisteri (KTM).

”Hain matkailualalle, sillä matkailu ja uuden oppiminen ovat olleet aina intohimoinani. Minulle oli myös tärkeää, että ymmärrän tuotteet ja näen itseni tuotteen käyttäjänä. Matkailuala on myös hyvin kiehtovaa: haastavaa, nopeatempoista ja koko ajan muuttuvaa”, kertoo toimitusjohtaja Regina Sippel.

Tjäreborg on Suomen kolmanneksi suurin matkajärjestäjä noin 190 000 vuosittaisella matkustajallaan. Yhtiön liikevaihto oli viimeksi päättyneellä tilikaudella 138,9 miljoonaa euroa ja liiketoiminnan voitto oli 14 miljoonaa euroa. Tjäreborgilla on vahva ja dynaaminen, suomalainen johtoryhmä. Sippel on yhtiön ensimmäinen suomalainen toimitusjohtaja neljääntoista vuoteen. Tjäreborg on osa Thomas Cook Groupia, joka on pörssinoteerattu Lontoon pörssissä. Konserniin kuuluvia matkanjärjestäjiä käyttää yli 23 miljoonaa ihmistä vuosittain ja sen liikevaihto on 12 miljardia euroa.

”Yrityksessämme työskentelee pitkään alalla olleita, kokeneita asiantuntijoita, jotka tuntevat niin asiakkaamme kuin tuotteemme sekä tuoretta näkemystä tuovia uusia lahjakkuuksia alan ulkopuolelta. Tämä on meille ehdottomasti rikkaus ja siten voimmekin tuottaa parempaa palvelua ja monipuolisempia tuotteita vastaamaan kuluttajien tämän päivän toiveita ja odotuksia”, toteaa toimitusjohtaja Sippel.

Tjäreborg tarjoaa laajimman valinnanvapauden matkanjärjestäjänä Suomessa. Kuluttajan valittavissa on niin perinteisiä pakettimatkoja kuin räätälöitäviä valmismatkoja. Matkaan lähteminen on helppoa tilauslennoilla tehtävälle valmismatkalle, jolloin kaikki on mietitty hotellia ja opaspalveluja myöden, olipa kyseessä sitten viikon, kahden tai kolmen viikon pituinen loma. Vastaavasti unelmien lomalle voi lähteä joustavasti reittilennolla juuri silloin kuin se itselle sopii. Matkan voi suunnitella ajankohdan, kohteen ja majoittumisen sekä loman pituuden mukaan. Reittilennolle tehtävät matkat myydään lain mukaisina valmismatkoina ja kohteessa asiakas voi hyödyntää Tjäreborgin palveluita. Tällöin voidaan tarjota kuluttajalle helppoutta ja vaivattomuutta sekä parempi kuluttajasuoja, jota omatoimimatka ei tarjoa esimerkiksi lentoliikenteen poikkeustilanteissa.

Ulla-Maija Tamminen, Soprano Promode
puh. 050 566 6374, ulla-maija.tamminen@promode.fi

Tjäreborg kuuluu Pohjoismaiden suurimpaan matkanjärjestäjäkonserniin, Thomas Cook Northern Europeen (1,5 miljoonaa matkustajaa/vuosi). Tjäreborgin vuosittainen matkustajamäärä on n. 195.000. Thomas Cook Northern Europeen kuuluu matkanjärjestäjätoimintaa Suomessa (Tjäreborg), Ruotsissa (Ving ja Globetrotter), Norjassa (Ving) ja Tanskassa (Spies) sekä hotelliketjut Sunwing Family Resorts ja Sunprime Hotels ja tilauslentoyhtiö Thomas Cook Airlines Scandinavia. Thomas Cook Northern Europe on osa kansainvälistä matkailualan konsernia Thomas Cook Group plc:tä, joka on noteerattu Lontoon pörssissä. Thomas Cook Group plc:n vuosittainen matkustajamäärä on n. 23 miljoonaa.