Tulikiven graafisen linjakas Kuura-kiuas on mukana uudenlaisessa Q-TIO-saunakonseptissa

Tulikivi on mukana uudenlaisessa Q-TIO-saunakonseptissa graafisella Kuura-kiukaallaan, jonka pintamateriaali valukivi on kiukaissa ennennäkemätön. Q-TIO-saunamalliston
 tyylikkäät saunat kunnioittavat perinteitä, mutta mahdollistavat saunatilojen monimuotoisen käytön.

(painokelposet kuvalinkit ovat viestin lopussa)

Tulikivi, Q-TIO ja Suomen Tervaleppä tuottavat elämyksellisiä ratkaisuja saunaan ja suihkutiloihin Q-TIO-konseptillaan, jonka keskiössä ovat  suomalainen saunaosaaminen ja -design. Uudenlainen, monimuotoinen Q-TIO-kaluste soveltuu saunan lisäksi myös muihin tiloihin, kuten ulko- sekä suihkutiloihin. Kaluste toimii istuimena ja pöytänä ja niitä yhdistelemällä voi helposti toteuttaa haluamansa hyllystön. Q-TIO-kalusteen ja -saunojen suunnittelusta ovat vastanneet tila- ja konseptisuunnittelija Anne Munkki sekä teollinen muotoilija Jesse Laivo. Kalusteen ja saunojen tuotannosta sekä myynnistä vastaa Suomen Tervaleppä Oy.

Tulikiven valukivikiukaat ovat uutta kiuasmuotoilussa
Q-TIO-saunakonseptissa ovat mukana talvisin teemoin nimetyt Tulikiven valukivikiukaat Kuura, Riite ja Huurre, joiden voimakas graafisuus on uutta kiuasmuotoilussa. Pyöreänä ja pyöristetyn neliömäisenä saatavan Kuura-kiukaan pintaratkaisu on visuaalisesti hillitty. Pyöreän Riitteen kuvio on jugendmaisen graafinen tai selkeälinjainen kolmeen osaan jaettu DNA. Pyöristetyn neliömäisenä saatavan Huurteen pintakuosi on puolestaan aaltomainen. Näyttävät kiukaat sopivat väriltään ja muotoilultaan niin vaaleaan kuin tummaan saunasisustukseen.

Kuura, Riite ja Huurre-kiukaissa on suuri kivitila, joka saa aikaan pehmeät löylyt. Kiukaiden maksimikivimäärä on 60 kiloa. Kiukaiden Tulikivi Touch screen -elektronisen ohjauksen ansiosta kiukaiden ja löylyhuoneen lämpötilan voi säätää asteen tarkkuudella, mikä säästää  energiaa. Kiukaan edistyksellinen elektroniikka mahdollistaa myös saunan käyttötuntien ja energiankulutuksen seurannan. Tulikivi Touch screen -ohjauksessa on lisäksi liitäntämahdollisuudet taloautomaatiojärjestelmiin. Tulikiven uutuuskiukaiden pienet suojaetäisyydet mahdollistavat kiukaan lauteisiin integroinnin sekä monipuolisen sijoittelun löylyhuoneessa.

Kuura 1 (pyöreä, sileä), korkeus 950 mm, halkaisija 400 mm, hinnat 1100-1340 €
Kuura 2 (pyöristetty neliö, sileä) korkeus 950 mm, leveys 380x380 mm, hinnat 1150-1390 €
Riite (pyöreä, kuvio) korkeus 950 mm, halkaisija 400 mm, hinnat 1200-1440 €
Huurre (pyöristetty neliö, aaltokuvio) korkeus 950 mm, leveys 380x380 mm, hinnat 1250-1490 €
TK-226P-vuolukivimosaiikki, hinta 213 €/m2, koko: 10x300x300 mm, palakoko 30x30
Q-TIO-kaluste, materiaali: tervaleppä tai haapa (saatavana myös sävytettynä valkoisena), hinta: 320 € (tarjouspyyntö isommasta määrästä)

Tulikivi Oyj, www.tulikivi.fi
Myynti- ja markkinointijohtaja Anu Vauhkonen, puh. 0207 636 560, anu.vauhkonen@tulikivi.fi

PR- ja viestintätoimisto Promode Oy, puh. (09) 170 070
Heidi Azinur, heidi.azinur@promode.fi / viestintä ja kuvamateriaali

Kuvapankki:
www.tulikivi.fi -> medialle -> kuvapankki -> sauna

Tulikivi-studiot ja Tulikivi-jälleenmyyntipisteet kautta maan

Pörssinoteerattu perheyritys Tulikivi Oyj ja sen tytäryhtiöt muodostavat Tulikiven, joka on maailman suurin lämpöä varaavien tulisijojen valmistaja. Tulikivellä on kolme tuoteryhmää: Tulisijat, Sauna ja Sisustus. Tulikivi ja sen asiakkaat arvostavat hyvinvointia, sisustamista ja bioenergian hyötyjä. Tulikiven liikevaihto on noin 50 Me, josta viennin osuus on puolet. Tulikivellä työskentelee noin 300 ihmistä.