Tulikiven Kuura-kiuas sisustustoimittajien suosikki

Tulikiven Kuura-kiuas valittiin 5.9. julkistettuun Toimittajien Tusinaan. Sisustustoimittajat ry on valinnut Toimittajien Tusinaan 12 vuoden kiinnostavinta kotimaista, tuotantoon otettua sisustuksen uutuustuotetta. Toimittajien Tusinalla sisustuksen ammattilaiset haluavat kertoa, mikä on heidän mielestään järkevää, ergonomista, kaunista ja toimivaa muotoiluaTalviseen teemaan nimetyn Kuuran graafisuus on uutta kiuasmuotoilussa ja sen persoonallinen pintaratkaisu on visuaalisesti hillitty.

(Painokelpoiset kuvalinkit ovat viestin lopussa)

Sisustustoimittajien mukaan Tulikiven Kuura-kiuas vie suomalaista saunakulttuuria eteenpäin hukkaamatta saunan alkuperäistä tunnelmaa. Pyöreänä ja pyöristetyn neliömäisenä saatavan Kuura-kiukaan pintaratkaisu on hillityn sileä. Pintamateriaali valukivi on kiukaassa ennennäkemätön. Kuurassa on suuri kivitila, joka saa aikaan pehmeät löylyt. Kiukaan Tulikivi Touch screen -elektronisen ohjauksen ansiosta kiukaiden ja löylyhuoneen lämpötilan voi säätää asteen tarkkuudella, mikä säästää energiaa. Kiukaan edistyksellinen elektroniikka mahdollistaa myös saunan käyttötuntien ja energiankulutuksen seurannan. Tulikivi Touch screen -ohjauksessa on lisäksi liitäntämahdollisuudet taloautomaatiojärjestelmiin. Kiukaan pienet suojaetäisyydet mahdollistavat kiukaan lauteisiin integroinnin sekä monipuolisen sijoittelun löylyhuoneeseen.

Toimittajien Tusinalla halutaan nostaa esiin toimivaa, kotimaista arjen designia. Tänä vuonna yhdistys kokosi Toimittajien Tusina -näyttelyn osaksi Helsinki Design Weekin 10-vuotisjuhlavuoden ohjelmaa Teurastamon päätapahtuma-alueelle Lähimuoto-näyttelyn yhteyteen. Palkituissa esineissä kiteytyy hyvä muotoilu, joka vetoaa käyttäjän arvoihin ja kaikkiin aisteihin. Valitut tuotteet, Kuura mukaan lukien, ovat suurelta osin lähellä tuotettua ja suunniteltua designia. Valinnoissa Sisustustoimittajat ry on painottanut myös Helsinki Design Weekin juhlavuoden teemaa Loikka eli uskallusta loikata kohti uusia haasteita ja lähteä rohkeasti toteuttamaan uusia ideoita. Tulikivi on Sisustustoimittajien mukaan  panostanut määrätietoisesti takka- ja saunatuotteiden uudistamiseen, kehittämiseen ja visuaaliseen ulkonäköön.

Toimittajien Tusinassa palkituissa esineissä kiteytyy hyvä muotoilu, joka vetoaa käyttäjän arvoihin ja kaikkiin aisteihin. Toimittajien Tusina myös auttaa laadukkaita sisustustuotteita pääsemään suuren yleisön tietoisuuteen ja sitä kautta suomalaisiin koteihin. Sisustustoimittajat ry:n jäsenistö koostuu toimittajista, jotka työskentelevät johtavien suomalaisten sisustus- ja aikakauslehtien palveluksessa tai vapaina toimittajina.

Toimittajien Tusina avoinna 5.-14.9.2014 ma - pe 11–20, la - su 10–18 (vapaa pääsy)
Teurastamon piha, Työpajankatu 2, 00580 Helsinki

Tuote- ja hintatiedot:
Kuura pyöreä, korkeus 950 cm, halkaisija 400 cm, Kuura neliömäinen, korkeus 950 cm, leveys 380 cm x 380 cm, kiukaiden hinnat vaihtelevat: noin 1000-1500 €

Tulikivi Oyj, www.tulikivi.fi
Myynti- ja markkinointijohtaja Anu Vauhkonen, puh. 0207 636 560, anu.vauhkonen@tulikivi.fi

PR- ja viestintätoimisto Promode Oy, puh. (09) 170 070
Heidi Azinur, heidi.azinur@promode.fi / viestintä ja kuvamateriaali

Kuvapankki:
www.tulikivi.fi -> medialle -> kuvapankki -> sauna

Tulikivi-studiot ja Tulikivi-jälleenmyyntipisteet kautta maan

Pörssinoteerattu perheyritys Tulikivi Oyj ja sen tytäryhtiöt muodostavat Tulikiven, joka on maailman suurin lämpöä varaavien tulisijojen valmistaja. Tulikivellä on kolme tuoteryhmää: Tulisijat, Saunat ja Sisustus. Tulikivi ja sen asiakkaat arvostavat hyvinvointia, sisustamista ja bioenergian hyötyjä. Tulikiven liikevaihto on noin 45 miljoonaa euroa, josta viennin osuus on puolet. Tulikivellä työskentelee noin 300 ihmistä.