TULIKIVEN MODERNIT TULISIJAT JA KIUKAAT ESILLÄ LAPPEENRANNAN LOMA-ASUNTOMESSUILLA

(Linkit painokelpoisiin kuviin ja pdf-muotoiseen tiedotteeseen sekä Tulikiven kohdelistaukseen ovat viestin lopussa.)

Tulikivi esittelee useita moderneja sekä perinteisempiä tulisijoja Lappeenrannan Loma-asuntomessuilla Rauhan alueella 25.6. – 8.7.2012. Kohteissa on esillä Tulikiven Kermansavi-takkauuneja, joiden tyylikäs ilme syntyy selkeistä linjoista ja pelkistetyistä yksityiskohdista. Tulikiven oma messuosasto on osoitteessa Vipelenpelto 14 (messuosasto 4 / Kimara Anastasia), jossa nähdään puukiuasuutuus Hile sekä moderni sähkökiuas Naava. Tulisijoista messuosastolla ovat esillä muun muassa takkaleivinuuni Noora sekä tyylikäs, uusi Hiisi 2 -hybriditakka.

Tulikiven messuosastolla on esillä uusi vähäpäästöinen Hiisi 2 -takka, joissa on vaakauritettu vuolukiviverhoilu. Hiisi varaa pienestä koostaan huolimatta tehokkaasti lämpöä, joka siirtyy huonetilaan miellyttävänä säteilylämpönä. Hiiden tulipesässä voidaan polttaa sekä pellettejä että puuta. Modernin selkeälinjainen Hiisi tulee Suomessa myyntiin heinäkuussa 2012.

Tulikiven takkauunit muuntuvat moneen

Tulikiven Kermansavi-uuneista Ksenia on nähtävillä Loma-asuntomessuilla Messutontti 1:ssä. Hyllyllä varustettu Ksenia on moderni takkauuni, joka sopii myös tilanjakajaksi. Sen selkeää ilmettä täydentää suuri vaakaluukku, josta avautuu kaunis näkymä liekkeihin. Muita Loma-asuntomessuilla nähtäviä Tulikiven takkauuneja ovat Elisa, Aada, Viola ja Nietos.  Kohteessa Tiurunvirta nähtävä vuolukivinen takkauuni TU 1237T/91 edustaa muotoilultaan perinteisempää linjaa.

Tunnelmaa tulesta sisustustakoissa ja kiukaissa

Tulikiven linjakkaat sisustustakat miellyttävät modernin sisustajan silmää. Sisustustakoista Kaita on esillä kohteessa Kiurunniitty 1 B tontti 20.  Kaitan pelkistetty lasiluukku korostaa takassa palavaa tulta. Takan antiikkiharjattu pinta tuo esiin vuolukiven elävän luonteen sekä luovuttaa miellyttävää säteilylämpöä tulen jo hiivuttua.

Tulikiven messuosastolla esillä olevassa, vuoden alussa markkinoille tuodussa Hile-puukiukaassa on niin ikään suuri lasiluukku, joka avaa esteettömän näkymän tulipesän liekkeihin ja tuo tulen tunnelmallisen valon löylyhuoneeseen. Vuolukivipintaisen Hile-kiukaan muotoilussa on panostettu selkeän moderniin muotokieleen, hyviin löylyominaisuuksiin ja puhtaaseen palamiseen. Kiukaan suuri kivitila varmistaa pehmeät löylyt ja tehokkaan lämmönsiirron kiuasrungosta kiviin.

Tulikivi Oyj, www.tulikivi.fi

viestintäjohtaja Anu Vauhkonen, puh. 0207 636 560, anu.vauhkonen@tulikivi.fi

Hinnat:
Hiisi 2 -takka: 3250 € asennettuna

Hile-kiuas: 1330 € ilman asennusta ja kiuaskiviä

PR- ja viestintätoimisto Promode Oy, puh. (09) 170 070

Heidi Azinur, heidi.azinur@promode.fi / viestintä ja kuvamateriaali

Kuvapankki:
www.tulikivi.fi -> medialle -> kuvapankki

Tulikivi-studiot ja Tulikivi-jälleenmyyntipisteet kautta maan

Pörssinoteerattu perheyritys Tulikivi Oyj ja sen tytäryhtiöt muodostavat Tulikiven, joka on maailman suurin lämpöä varaavien tulisijojen valmistaja. Tulikivellä on kolme tuoteryhmää: Tulisijat, Saunat ja Sisustus. Tulikivi ja sen asiakkaat arvostavat hyvinvointia, sisustamista ja bioenergian hyötyjä. Tulikiven liikevaihto on noin 60 miljoonaa euroa, josta viennin osuus on puolet. Tulikivellä työskentelee noin 400 ihmistä.