TULIKIVEN PIHAKIVILLÄ LUONNOLLISTA NÄYTTÄVYYTTÄ PIHAN KÄYTÄVIIN, REUNUKSIIN JA MUUREIHIN

(Linkit painokelpoisiin kuviin sekä PDF-muotoiseen tiedotteeseen ja kuvalliseen pihakiviluetteloon ovat viestin lopussa.)

Tulikiven pihakivimallisto tarjoaa kattavan valikoiman erilaisia luonnonkivituotteita, joilla pihaan voidaan rakentaa kestävät ja helppohoitoiset käytävät, reunukset, patiot, portaat ja muurit. Malliston kärkituotteita ovat kotimaiset vuolukivet, joiden etuja ovat hyvä lämmönvarauskyky sekä helppo työstettävyys. Tulikiven erilaiset pihakivet on suunniteltu väreiltään ja muodoiltaan yhteensopiviksi, joten niitä yhdistelemällä pihalle voidaan luoda harmoninen yleisilme.

– Sisustaminen on laajentumassa yhä enemmän sisältä ulkotiloihin, mikä näkyy siinä, että ihmiset ovat valmiita panostamaan aiempaa enemmän piharakentamiseen. Nousevana trendinä on luonnonmukaisuuden arvostaminen: kivissä saa nyt olla struktuuria, kuten erilaisia matta- ja lohkopintoja, kuvailee Tulikiven luonnonkiviliiketoiminnan johtaja Jouko Toivanen.

Tulikiven monipuolinen pihakivimallisto koostuu erilaisista vapaamuotoisista, muotoon louhituista ja verkkoon liimatuista pihakivistä. Malliston kärkituotteita ovat kotimaisesta vuolukivestä valmistetut tuotteet, kuten muodoltaan vaihtelevat vuolukiviset antiikkikivet, joilla voi luoda esimerkiksi luonnonmukaisen polun tai pation. Vuolukivestä valmistetaan lisäksi pihakiviä mittatilaustyönä asiakkaan toiveiden mukaan. Vuolukiveä on helppo työstää itse erilaisiin muotoihin ja se tuntuu miellyttävältä paljaalle jalalle, sillä se varaa auringon lämpöä. Näiden ominaisuuksiensa vuoksi vuolukivi soveltuu hyvin esimerkiksi kasvihuoneen lattiamateriaaliksi.

Kestävästä graniitista valmistetaan yksittäisiä noppa-, nupu- ja reunakiviä, verkkoon liimattuja pihakiviä sekä lohkopintaisia muurikiviä, joilla voi verhota muureja, sokkeleita ja aitoja. Verhoilemalla muurien tekeminen on edullisempaa, kun koko muuria ei tarvitse rakentaa massiivikivestä. Verkkoon liimatut pihakivet nopeuttavat asennusta, ja niitä on saatavana kolmessa muodossa: neliöinä, suorakaiteina ja kaarevia muotoja luovina viuhkoina. Tulikivi myy lisäksi muun muassa eläväpintaisia liuskekivilaattoja, kukkien istutusaltaiksi ihanteellisia vuolukivisylintereitä sekä katemateriaaliksi ja kivipuutarhoihin soveltuvia valkoisia koristekiviä, joiden koot vaihtelevat 8–13 senttimetrin välillä.

– Materiaalina luonnonkivet ovat ajattomia, kestäviä ja helppohoitoisia. Yksilöllistä leimaa ja struktuuria kiville antavat luonnon muovaamat ainutlaatuiset yksityiskohdat. Luonnonkiviset ratkaisut antavat pihalle persoonallista ilmettä ja nostavat samalla myös kiinteistön arvoa, Toivanen kertoo.

Tulikiven pihakivivalikoiman tuote- ja hintatiedot löytyvät sekä liitteenä olevasta pihakiviluettelosta että PDF-muotoisen tiedotteen kääntöpuolelta.

Tulikivi Oyj, www.tulikivi.fi
luonnonkiviliiketoiminnan johtaja Jouko Toivanen, puh. 040 500 1374, jouko.toivanen@tulikivi.fi
viestintäjohtaja Anu Vauhkonen, puh. 0207 636 560, anu.vauhkonen@tulikivi.fi

PR- ja viestintätoimisto Promode Oy, puh. (09) 170 070
Heini Kantala, heini.kantala@promode.fi / viestintä ja kuvamateriaali

Kuvapankki:
www.tulikivi.fi -> Medialle -> Kuvapankki -> Kivi pihalla

Lisää kuvia:
www.tulikivi.fi -> Tuotteet -> Tulikivi Sisustus -> Piha / Pihakivimallisto

Tulikivi Oyj, puh. 0403 063 000

Tulikivi-studiot kautta maan

Pörssinoteerattu perheyritys Tulikivi Oyj ja sen tyt
äryhtiöt muodostavat Tulikiven, joka on maailman suurin lämpöä varaavien tulisijojen valmistaja. Tulikivellä on kolme tuoteryhmää: Tulisijat, Saunat ja Sisustus. Tulikivi ja sen asiakkaat arvostavat hyvinvointia, sisustamista ja bioenergian hyötyjä. Tulikiven liikevaihto on noin 60 miljoonaa euroa, josta viennin osuus on puolet. Tulikivellä työskentelee noin 400 ihmistä.