TULIKIVEN SISUSTUSKIVILLÄ LUODAAN AJATTOMIA JA YKSILÖLLISIÄ SISUSTUSRATKAISUJA

Tulikiven laajentuneessa sisustuskivimallistossa on valittavana yli 50 kivilajia. Eläväpintaiset luonnonkivet ja kestävät komposiittikivet soveltuvat kivilajista riippuen muun muassa keittiö- ja kylpyhuonetasoihin, lattia- ja seinäpintoihin sekä koristeellisiin yksityiskohtiin, kuten ikkunalautoihin, portaisiin ja pylväisiin. Tulikiven pitkäikäiset ja kulutusta kestävät sisustuskivet tuovat sisustukseen kodikkaan luonnonläheistä tunnelmaa sekä ripauksen ylellisyyttä. Tulikiven komposiittikivien valikoima on nyt laajentunut uusilla näyttävillä värisävyillä, joihin ilmettä antavat valoa heijastavat peili- ja metallihiput.

(Linkit painokelpoisiin kuviin ja tiedote PDF-muodossa ovat viestin lopussa. Viestin lopussa myös kuvat Helsingin Bulevardin uudistuneesta Tulikivi-studiosta)

Kivi on monipuolinen ja kestävä sisustusmateriaali
Tulikiven monipuolinen sisustuskivimallisto tarjoaa lukemattomia vaihtoehtoja ajatonta ja luonnonläheistä tyyliä arvostavalle sisustajalle. Sisustusmateriaalina kivi on ekologinen, paloturvallinen ja pitkäikäinen, ja sitä käyttämällä voidaan myös nostaa kodin arvoa. Tulikiven sisustuskivimalliston kivet voidaan jakaa päävärinsä mukaan viiteen eri värimaailmaan: ruskeat, mustavalkeat, harmaat, punaiset ja vihreät. Harmonisen moni-ilmeinen sisustus syntyy samansävyisiä eri kivilajeja yhdistelemällä. Koska luonnonkivien pintakuvioissa on aina variaatiota, ne tuovat sisustukseen kodikasta yksilöllisyyttä. Tulikivi tarjoaa sisustuskiville myös erilaisia pintakäsittelyjä, kuten esimerkiksi kiillotettua, hiottua, uritettua ja harjattua pintaa, jotka vaikuttavat kivipinnan väriin, kiiltoon ja karkeuteen.

Tulikiven valikoimiin uusia komposiittikiviä
Tulikiven komposiittikivien valikoima on nyt laajentunut kuudella uudella sävyllä. Mustan Black Mirror- ja valkoisen Bianco Mirror -komposiitin pintaan eloa antavat valoa heijastavat peilihiput. Mustassa Metallic Black -komposiitissa on mukana metallihippuja. Uusina sävyinä valikoimaan tuodaan myös erisävyisiä harmaita komposiitteja. Lisäksi valikoimaan kuuluu kolme Neolithia, joiden satiinimaisessa pinnassa eivät näy esimerkiksi rasvatahrat. Neolithit mahdollistavat myös isojen kivipintojen valmistamisen yhtenä kappaleena.

Komposiittikivi on luonnonkvartsista (noin 95 %), hartsista ja väriaineesta puristettu seos, joka on luonnonkiven lailla luja, pitkäikäinen, kulutusta ja kosteutta kestävä materiaali. Se soveltuu erinomaisesti keittiöiden ja kylpyhuoneiden tasoihin ja sitä on saatavana kahdessa eri paksuudessa (20 mm ja 30 mm). Mittojen mukaan valmistettavat Tulikiven kivitasot muotoillaan aina kohteen vaatimusten mukaan. Altaiden ja liesien aukotuksiin sekä tasojen reunaprofiileihin on valittavana useita vaihtoehtoja. Komposiittitasojen puhdistukseen riittää lämmin vesi ja neutraali yleispuhdistusaine, kuten Tulikivi Care -tuotesarjan Cleaning Agent 1 -puhdistusaine. Kivipintojen puhdistukseen erityisesti suunniteltuja tuotteita voi tilata myös Tulikivi Shop -verkkokaupasta

Tulikiveltä löytyvät sisustuskivet kaikkiin kohteisiin
Kotimainen vuolukivi sopii erinomaisesti kosteiden tilojen lattia- ja seinälaatoituksiin, koska se ei ole märkänäkään liukas eikä ime vettä. Lämmönvarauskykynsä ansiosta vuolukivi soveltuu myös ihanteellisesti lattialämmitettyihin tiloihin sekä portaisiin, sillä se ei kopise. Kovaa kulutusta kestävä graniitti on parhaimmillaan keittiötasoissa ja lattialaatoituksissa. Mannermaista tyyliä sisustukseen tuovat puolestaan marmorit, travertiinit, kalkkikivet ja eri kivilajien mosaiikit. Lasikuituverkkoon kiinnitetyt mosaiikit taipuvat kaareviin muotoihin, joten niillä voidaan päällystää esimerkiksi kylpyammeita ja pylväitä. Viime aikoina sisustustrendien etulinjaan palannut helppohoitoinen marmori soveltuu erityisesti lattia- ja seinäpintoihin sekä tasoihin. Näyttävien marmorimosaiikkien hiottu pinta ja vaihtelevat pintakuviot ovat hyvin yhdisteltävissä esimerkiksi vuolukiven ja graniitin tai keraamisten laattojen kanssa.

Tulikivi Oyj, www.tulikivi.fi
viestintäjohtaja Anu Vauhkonen, puh. 0207 636 560, anu.vauhkonen@tulikivi.fi

PR- ja viestintätoimisto Promode Oy, puh. (09) 170 070
Heidi Azinur, heidi.azinur@promode.fi / viestintä ja kuvamateriaali

Kuvapankki:
www.tulikivi.fi à tuotteet à sisustuskivimallisto (tuotekuvat)

Tulikivi Oyj, puh. 0403 063 000

Tulikivi-studiot ja Tulikivi-jälleenmyyntipisteet kautta maan

Pörssinoteerattu perheyritys Tulikivi Oyj ja sen tytäryhtiöt muodostavat Tulikiven, joka on maailman suurin lämpöä varaavien tulisijojen valmistaja. Tulikivellä on kolme tuoteryhmää: Tulisijat, Sauna ja Sisustus. Tulikivi ja sen asiakkaat arvostavat hyvinvointia, sisustamista ja bioenergian hyötyjä. Tulikiven liikevaihto on yli 50 Me, josta viennin osuus on puolet. Tulikivellä työskentelee noin 350 ihmistä.