TULIKIVI RAKENSI KOLI RELAX SPA -HEMMOTTELU- JA MAISEMAKYLPYLÄÄN SUOMEN ENSIMMÄISET VUOLUKIVILAUTEET

Tulikivi, Lumene ja Pohjois-Karjalan Osuuskauppa kehittivät uuden hemmottelukylpyläkonseptin Kolille

Tulikivi on ollut mukana kehittämässä Hemmottelu- ja maisemakylpylä Koli Relax Spata yhdessä Lumenen ja Pohjois-Karjalan Osuuskaupan kanssa. Maaliskuun lopulla Sokos Hotel Kolin yhteyteen avatun kylpylän saunaosasto on ainutlaatuinen – Tulikivi on rakentanut Saunamaailmaan muun muassa Suomen ensimmäiset vuolukiviset lauteet. Myös kylpylän itsehoitokonsepti on ensimmäinen laatuaan Suomessa.

(Painokelpoiset kuvat ja yleistiedote Koli Relax Spasta ovat viestin lopussa.)

Tulikiven, Lumenen ja Pohjois-Karjalan Osuuskaupan kehittämän Koli Relax Span Saunamaailman ovat tehneet Tulikiven ammattilaiset.  Löylyistä voi nauttia Tulikiven erikoislaatuisilla, muotoilluilla vuolukivilauteilla, joiden jäähdytys on ratkaistu kierrättämällä altaiden vesi lauteiden rakenteissa. Vuolukiviset lauteet ovat ainoat laatuaan Suomessa. Mittatilaustyönä tehdyt Tulikiven vuolukivikiukaat puolestaan antavat saunojille miellyttävän tasaisen löylyn.

– Pohjois-Karjalan Osuuskauppa tekee maakunnallisesti arvokasta työtä kehittäessään Kolia kunniahimoisella otteella. Maisema itsessään on elämys, ja samaa visuaalista maailmaa olemme halunneet toistaa kylpylässä. Vuolukivituotteemme istuvat luontevasti Kolin jylhään luontoon, kertoo Tulikivi Oyj:n toimitusjohtaja Heikki Vauhkonen.

Paikallisuus korostuu Koli Relax Span materiaalivalinnoissa: Kylpylän seinät ovat suurelta osin Tulikiven näyttävää vuolukivimosaiikkia. Lisäksi vilpolan Relax-huoneessa on vuolukivimosaiikilla pinnoitetut, muotoon leikatut lepotuolit, joiden lämmössä voi nauttia Kolin maisemista. Myös Koli Relax Span muut kivipinnat sekä Grill It -ravintolan ja Hiekkapakka Lobbybarin takat ovat Tulikiven käsialaa.

Koli Relax Span toiminta-ajatus pohjautuu itsensä hemmotteluun ja kaunistautumiseen Kolin kansallismaisemissa. Koon sijaan viihtyvyyteen panostavan kylpylän kiertäminen itsehoitoineen on noin kahden tunnin elämys. Pohjois-Karjalan Osuuskauppa on Kolilla Metsähallituksen vuokralaisena. Kolin alueen matkailupalvelujen kehittäminen perustuu lainsäädäntöön: Kansallispuiston perustamisasetuksessa olevan pykälä 7:n mukaan matkailupalvelujen toteuttaminen turvataan kansallispuistossa.

Tulikivi Oyj
, www.tulikivi.fi
viestintäjohtaja Anu Vauhkonen, puh. 0207 636 560, anu.vauhkonen@tulikivi.fi

Koli Relax Spa,
www.kolirelaxspa.fi

PR- ja viestintätoimisto Promode Oy, puh. (09) 170 070

Heidi Azinur, heidi.azinur@promode.fi / viestintä ja kuvamateriaali

Kuvapankki:

www.tulikivi.fi -> medialle -> kuvapankki -> sauna

Pörssinoteerattu perheyritys Tulikivi Oyj ja sen tytäryhtiöt muodostavat Tulikiven, joka on maailman suurin lämpöä varaavien tulisijojen valmistaja. Tulikivellä on kolme tuoteryhmää: Tulisijat, Sauna ja Sisustus. Tulikivi ja sen asiakkaat arvostavat hyvinvointia, sisustamista ja bioenergian hyötyjä. Tulikiven liikevaihto on yli 50 Me, josta viennin osuus on puolet. Tulikivellä työskentelee noin 350 ihmistä.