UUDET HARIBO CHAMALLOWS MINIS -VAAHTOKARKIT HERKUTTELUHETKIIN JA PIENEEN MAKEAN NÄLKÄÄN

Vaahtokarkkireseptit kesän juhliin

(Linkit painokelpoisiin kuviin, resepteihin ja PDF-muotoiseen tiedotteeseen ovat viestin lopussa.)

Haribo Chamallows -vaahtokarkit ovat ihanan pehmeä herkku arkeen ja juhlaan. Ne maistuvat monessa muodossa — sellaisenaan, suklaaseen dipattuna, nuotiolla paahdettuna tai kaakaojuomassa. Yhdysvalloissa vaahtokarkkeja on käytetty jo kauan myös jälkiruoissa sekä leivonnaisissa. Tämä trendi on rantautunut myös Suomeen. Haribon vaahtokarkkivalikoima täydentyy keväällä 2012 uusilla minikokoisilla vaahtokarkeilla Chamallows Minis. Haribon vaahtokarkit ovat laktoosittomia ja gluteenittomia.

Vaahtokarkkeja leivonnaisiin, juhlapöytään tai iltanuotiolle
Haribon herkullisen pehmeät Chamallows-vaahtokarkit soveltuvat vaikkapa kesän juhliin suklaafonduen kanssa tarjoiltuna tai niitä voi nauttia ystävien kesken nuotiolla paahtaen. Näyttävät makeiset koristelevat myös juhlapöydän. Laktoosittomat ja gluteenittomat vaahtokarkit soveltuvat niin ikään ruoanlaittoon, kuten esimerkiksi sellaisenaan jälkiruokien koristeluun tai sulattamalla leivonnaisten kuorrutteeksi. Haribo Chamallows vaahtokarkeista syntyvät vaikkapa herkulliset marja- ja vaahtokarkkitäytteiset muffinssit vaahtokarkkikuorrutuksella sekä ihanat macaron-leivokset. Reseptit ovat tiedotteen liitteenä.

Haribo Chamallows-valikoima laajenee keväällä 2012 Chamallows Minis 150 g -makeispussilla. Pienikokoiset, naposteluun soveltuvat makeiset täydentävät Haribon Mini-tuotteiden valikoimaa, johon kuuluvat ennestään Click Mix ja Mini Color-Rado -makeissekoitukset.

Vaahtokarkkien valmistusosaamista jo yli 60 vuotta

Haribon vaahtokarkit valmistetaan keittämällä sokeri, tärkkelys, glukoosisiirappi, vesi ja liivate tahnamaiseksi seokseksi, joka sekoitetaan kuohkeaksi. Samalla siihen lisätään aromi- ja väriaineet. Seos puristetaan pitkulaiseen muotoon, jäähdytetään, kuivataan ja pyöritetään jauhemaisessa tai kiteisessä sokerissa. Lopuksi makeistanko leikataan erikokoisiksi ja -muotoisiksi vaahtokarkeiksi.

Euroopan johtava vaahtokarkkivalmistaja Haribo valmistaa Chamallows -makeisiaan kolmella tehtaalla Belgiassa, Hollannissa ja Ranskassa. Vuonna 1996 Haribo osti Belgialaisen, vuonna 1950 perustetun, korkealaatuisista vaahtokarkeistaan tunnetun makeisvalmistaja Dulcian. Vuonna 2007 kaikki Dulcia-tuotteet muutettiin tuotemerkiksi Haribo Chamallows, jonka ansiosta vaahtokarkeilla on yhtenäinen tuotemerkki ympäri maailmaa.

Hintatiedot:
Haribo Chamallows, 250 g, noin 2,49 €
Haribo Chamallows Minis, 150 g, noin 1,69 €
Haribo Chamallows Barbecue, 175 g, noin 1,77 €

Haribo Chamallows Christmas, 250 g, noin 2,99 €
Haribo Chamallows Smurffi, 175 g, noin 1,77 €

HARIBO Lakrids Oy Ab, www.haribo.com, puh. 09 8700 420
Toimitusjohtaja Taru Stenius, taru.stenius@fi.haribo.com
Markkinointipäällikkö Marika Ojapalo, marika.ojapalo@fi.haribo.com

Kuvapankki:
Kuvapankin käyttö vaatii rekisteröitymisen

PR- ja viestintätoimisto Promode Oy, puh. 09 170 070
Karri Harju, karri.harju@promode.fi / tiedotus ja kuvamateriaali
Jarna Tikkanen, jarna.tikkanen@promode.fi / tuotenäytteet

Haribon tuotteisiin kuuluvat mm. viinikumi-, lakritsi- ja raemakeiset, Chamallows-vaahtokarkit sekä Maoam-hedelmätoffeet. Kansainvälisesti Haribo on yksi suurimmista viinikumi- ja lakritsimakeisten valmistajista, jolla on 15 tuotantolaitosta Euroopassa, 22 tytäryhtiötä ja Bonnissa, Saksassa sijaitseva pääkonttori. Henkilöstön määrä on yli 6000. Vuonna 1992 perustettu Suomen tytäryhtiö, Haribo Lakrids Oy Ab toimii Tanskan Haribo Lakrids A/S alaisuudessa. Suurin osa Haribo Lakrids Oy Ab:n kautta myyntiin tulevista Haribo-makeisista valmistetaan Tanskassa. Lisäksi tuotteita tuodaan Haribon tuotantolaitoksista Saksasta ja Belgiasta.