UUSI KOTIMAINEN LEHTI MARKKINOILLE TOUKOKUUSSA

Terassi on Pohjoismaiden ainoa ulkoalueiden visuaaliseen ilmeeseen keskittyvä aikakauslehti (Linkit painokelpoisiin kuviin ja pdf-muotoiseen tiedotteeseen ovat viestin lopussa.) Uusi Terassi-lehti tarjoaa visuaalisia elämyksiä sekä ideoita oman kodin tai loma-asunnon ulkoalueiden kehittämiseksi. Terassi Media Oy:n julkaiseman lehden tavoitteena on edistää rentoa ja nautinnollista vapaa-ajan viettoa pihalla, parvekkeella tai puutarhassa. Kyseessä on Pohjoismaiden ainoa ulkoalueiden sisustamiseen keskittyvä aikakauslehti. Terassin taustalla on tähän asti IT-maailmassa työskennellyt intohimoinen esteetikko, Eeva Ek (42). Lehden ensimmäinen numero tulee myyntiin Lehtipisteen jakelupisteisiin keskiviikkona 19.5.2010. Ennakkotilauksia voi tehdä jo ennen lehden ilmestymistä osoitteessa www.terassilehti.fi.

AINUTLAATUISELLA KONSEPTILLA 45 000 KAPPALEEN LEVIKKIIN Uudessa Terassi-lehdessä esitellään erilaisia pihoja, puutarhoja ja parvekkeita sekä ulkokalusteita, -rakenteita ja -rakennuksia. Perinteisistä puutarhalehdistä Terassi eroaa keskittymällä konkreettisen pihanhoidollisen tekemisen sijaan nautinnolliseen visuaalisuuteen ja ideoiden esiintuomiseen. Sisustuslehtiin erona on nimenomaan ulkoalueiden esitteleminen sekä ulkotiloihin liittyvät vapaa-ajan teemat. Yhdeksän kertaa vuodessa ilmestyvän lehden kohderyhmänä ovat keskituloiset, kaupungeissa tai niiden ympäristössä asuvat 30–65-vuotiaat naiset. Terassin lukijatavoitteena on saavuttaa kolmessa vuodessa 45 000 kappaleen levikki. Tavoite pohjautuu Taloustutkimus Oy:llä joulukuussa 2009 teetetyn tutkimuksen positiivisiin tuloksiin. – Terassi-lehti on vastaus kuluttajien kasvaneeseen kiinnostukseen pihoja ja puutarhoja kohtaan sekä muun muassa lisääntyneeseen arjen estetiikan ja nautinnollisen vapaa-ajan arvostukseen. Vastaavaa, ulkotiloja kuvina esittelevää aikakauslehteä ei löydy koko Pohjoismaista. Koelehden tutkimustulosten perusteella uskomme, että jopa 80 % kohderyhmään kuuluvista, sisustamisesta kiinnostuneista 624 000 naisista innostuu lukemaan Terassi-lehteä, kertoo uutuuslehden kustantaja ja päätoimittaja, KTM Eeva Ek. TEKNOLOGIAMAAILMASTA ESTETIIKAN PARIIN YHDESSÄ OSAAVAN TIIMIN KANSSA Lehden taustalla olevan Eeva Ekin kiinnostus kodin ja ympäristön estetiikkaan on alkanut jo lapsena. Helsingin Kauppakorkeakoulun yritysjohto-opintojen jälkeen hän kuitenkin uppoutui yli viideksitoista vuodeksi informaatioteknologiamaailmaan. Vajaa vuosi sitten Nokia Siemens Networks Oy:n johtotehtävissä työskentelevä Ek näki mahdollisuuden muuttaa harrastuksensa työksi, kun hän havaitsi markkinoilla olevan puutteen pihan ja puutarhan sisustuksellisesta aikakauslehdestä. – Olimme saaneet juuri perheeni kanssa talonrakennusprojektin valmiiksi ja oli aika siirtyä pihan sisustamiseen. Huomasin, ettei Suomesta löydy yhtään sellaista piha- tai puutarhalehteä, joka sisältäisi ennen kaikkea kauniita, inspiroivia kuvia. Tarjolla oli kyllä lehtiä varsinaisille viherpeukaloille, mutta ei yhtäkään meille kauniita kotimaisia mallipihoja metsästäville nautiskelijoille ja harrastajapihasuunnittelijoille, Ek kertoo lehden synnystä. Terassin tekijätiimiin Eeva Ek on valinnut sisustusarkkitehtejä, sisustussuunnittelijoita sekä toimittajia, joista monet ovat tuttuja eturivin kotimaisista sisustuslehdistä. Lehden AD:ksi on palkattu Aikakauslehtiliiton Vuoden 2008 taittaja -palkinnon saanut Mia Noronkoski. Terassi-lehdessä esitellään myös ulkomaisia pihakokonaisuuksia, joihin saadaan aineistoa muun muassa ranskalaiselta yhteistyökumppanilta. Rentoutta ja lisämaustetta lehteen tuovat muun muassa henkilö- ja ruokajutut sekä kolumnit.