UUSISTA DOMUS CANTO -KULMAIKKUNOISTA MAISEMAT AUKEAVAT AVARAMMIN

(Linkit painokelpoisiin kuviin ja PDF-muotoiseen tiedotteeseen ovat viestin lopussa.)

Domus on kehittänyt uuden innovatiivisen Domus Canto -kulmaikkunan, jonka kulman liitos toteutetaan erityislasien liitoksella ilman pystykarmia. Lasinen kulma avartaa ikkunasta avautuvaa näkymää ja antaa ikkunalle näyttävyyttä.

Domus Canto -kulmaikkunat toteutetaan ilman pystykarmia
Domus Canto on modernin arkkitehtuurin tarpeisiin kehitetty kulmaikkuna, jonka kulma on tehty täysin lasista. Kulma on viimeistelty erityislasien liitoskohdan häivyttävällä mustalla sävytyksellä.

– Arkkitehtuurin kehityksessä on nähtävissä suuntaus kohti entistä monipuolisempaa lasirakentamista ja yksilöllisempiä ratkaisuja. Näyttävät kulmaikkunaratkaisut ovat alkaneet yleistyä myös Suomessa sitä mukaa kuin seinien rakenne on mahdollistanut yli kulman menevät ikkunarakenteet, kertoo Domuksen tuotepäällikkö Jussi Laimi.

Domus Canto -kulmaikkunoissa ruudun maksimileveys- ja korkeus on kolme metriä, ja molempien sivujen maksimipinta-ala on 4 m2. Tätä suurempien kulmaikkunoiden toteutuksesta on sovittava erikseen. Domuksen korkealaatuiset ikkunat valmistetaan mittatilaustyönä Loimaalla.

Domus Canto -kulmaikkuna
Kokorajat: max. 3x3 m (leveys x korkeus), pinta-ala: max. 4 m2 + 4 m2
Karmisyvyys: 131, 170 ja 210 mm
Lasitus: Thermoplastic Spacer -listoilla valmistettu 3K-eristyslasi Argon-eristekaasulla
Uw-arvo: valittavissa kohteen mukaan (U-arvo aina alle 1,0)

Domus Yhtiöt Oy
Tuotepäällikkö Jussi Laimi, puh. 0207 100 315, jussi.laimi@domus.fi
www.domus.fi/ikkunat/uutuudet

Domus Yhtiöt Oy, puh. 0207 100 200, ikkunat.myynti@domus.fi

Domus Centerit kautta maan

Suomalainen Domus Yhtiöt Oy on maamme johtavia ikkuna-, keittiö-, tilajärjestelmä- ja kylpyhuonevalmistajia. Domus Yhtiöiden tuotemerkkejä ovat Domus, Domlux ja Villa. Ikkunat valmistetaan Loimaalla, keittiöt, kylpyhuoneet ja tilajärjestelmät Korialla. Domus Yhtiöiden tuotteiden lähtökohtana on perinteisten puusepäntaitojen kunnioittaminen. Yritys panostaa jatkuvaan tuotekehitykseen sekä nykyaikaisiin, ympäristöystävällisiin valmistusmenetelmiin. Yhtiön liikevaihto on noin 35 miljoonaa euroa ja henkilöstömäärä noin 250. Yhtiön oma jälleenmyyntiverkosto käsittää 16 palvelevaa Domus Centeriä. Osa tuotannosta menee vientiin. Tärkeimmät vientimaat ovat Ruotsi, Venäjä ja Japani.