VÄRISILMÄÄN COLE & SONIN TAPETTIARKISTON AARTEITA UUDESSA BANBURY-MALLISTOSSA

(Linkit painokelpoisiin kuviin ja PDF-muotoiseen tiedotteeseen ovat viestin lopussa.)

Englantilaisen Cole & Sonin uusi Banbury-tapettimallisto tulee maaliskuussa myyntiin valikoiduissa Värisilmä-liikkeissä kautta maan. Klassinen Banbury-mallisto koostuu Cole & Sonin laajan tapettiarkiston helmistä, joiden kuoseille on annettu raikas, moderni ilme värisävyjä uudistamalla.

– Vuonna 1875 perustetun Cole & Sonin tapettiarkisto sisältää yli 2000 kuosia kolmelta vuosisadalta, 1700-luvulta 1900-luvun alkuun. Uusi Banbury-mallisto sisältää autenttisia historiallisia kuoseja, joiden värimaailmaa on päivitetty nykyhetkeen sopivaksi, kertoo Värisilmän tuoteryhmäpäällikkö Sari Niinistö.

Klassista brittiläistä tyyliä edustavien Banbury-tapettien kuoseissa nähdään ornamentteja, medaljonkeja, nauhakuvioita sekä kukka-aiheita, kuten kieloja ja tammenlehviä. Malliston värimaailma koostuu sekä pehmeistä pastellisävyistä että vahvoista, maanläheisistä väreistä, kuten terrakotan, munakoison, sinapinruskean ja oliivinvihreän sävyistä. Ylellistä ilmettä muutamiin malliston kuoseihin antavat kullan, hopean ja kuparin väriset yksityiskohdat.

– Cole & Son tunnetaan korkealaatuisten, käsin painettujen tapettien valmistajana. Nykyisin yritys yhdistää alkuperäisiä painotekniikoita ja -koneita moderniin teknologiaan, kuten digitaaliseen painatukseen. Historiallisia kuoseja painetaan yhä myös perinteisin menetelmin, vanhoja käsityötaitoja kunnioittaen, Niinistö kuvailee.

Taidokkaan painotekniikan ja geometrisen kuvioinnin avulla Banbury-malliston kuoseihin on luotu kiehtovaa syvyysvaikutelmaa. Esimerkiksi Lily of the Valley -kuosin kielokimppujen lehdissä on käytetty lukuisia vihreän eri sävyjä, jotka tuovat kukkiin kolmiulotteisuutta ja saavat ne nousemaan esiin yksivärisestä taustastaan. Maxims-kuosissa metallinhohtoiset nauhakuviot luovat tapetin pintaan hologrammimaisen efektin.

Rullan pituus: 10 m
Leveys: 0,53 m
Hinta: 83 € / rulla (Plumbago-kuosin hinta 98 € / rulla)
Toimitusaika: 2–3 viikkoa tilauksesta