VÄRISILMÄN LATTIAMAAILMAAN UUSIA KOTIMAISIA POLARWOOD-PARKETTEJA

(Linkit painokelpoisiin kuviin ja PDF-muotoiseen tiedotteeseen ovat viestin lopussa.)

Polarwood on Värisilmän oma parkettimallisto, jota valmistetaan Suomessa. Värisilmän Lattiamaailmaan tulee syyskuussa 2011 kuusi Polarwood-uutuutta: viisi eri tavoin käsiteltyä tammilajitelmaa sekä yksi valkolakalla käsitelty saarnilajitelma. Polarwood-parketeille on myönnetty vähäpäästöisyydestä kertova M1-merkki, jonka kriteerit sisäilman laadun suhteen ovat Euroopan tiukimmat.

Värisilmän korkealaatuinen Polarwood-mallisto laajenee syyskuussa 2011 kuudella ilmeikkäällä uutuusparketilla. Saarni Nature White Matt on kolmisauvainen saarniparketti, jonka luontaisen vaaleaa sävyä on syvennetty mattapintaisella valkolakalla. Tammi Chesnut Matt on kolmisauvainen, mattalakattu tammiparketti, jonka tummanruskea sävy on saatu aikaan koko kulutuskerroksen värjäävällä erikoiskäsittelyllä.

– Tammen sisältämät tanniinit reagoivat erikoiskäsittelyssä muuttaen puun ominaissävyn monivivahteiseksi, tummaksi kastanjan sävyksi. Koska koko kulutuskerros värjäytyy käsittelyssä, parkettia voidaan myöhemmin hioa ilman että sen sävy muuttuu, kertoo Värisilmän tuoteryhmäpäällikkö Kyösti Raidén.

Tammi Sand- ja Tammi Brown Sugar -lajitelmat ovat yksisauvaisia, öljyttyjä tammiparketteja, joihin on luotu ajan patinaa korostamalla puunsyitä harjauksella. Tammi Sandissa pinta on käsitelty kuulautta antavalla valkoöljyllä ja Tammi Brown Sugarissa puun sävyä tummentavalla Antik-öljyllä. Tammi Shade on kolmisauvainen, UV-suojattu tammiparketti, jonka lämmin värisävy säilyy UV-pintakäsittelyn ansiosta muuttumattomana jopa 70 % paremmin kuin tavallisessa tammiparketissa. Yksisauvaisessa eli yhdestä laudasta sahatussa Tammi Nature -parketissa on luonnollinen, koko laudan mittainen yhtenäinen puupinta.

– Aidosta puusta valmistettu parketti on lattiamateriaalina kestävä ja miellyttävän lämpimän tuntuinen. Parkettien sauva-design vaikuttaa erityisesti lattiapinnan ilmeen elävyyteen. Kolmisauvainen parketti, jonka pintakerros koostuu kolmeen riviin rinnakkain ladotuista paloista, on parhaimmillaan tiloissa, joihin sopii ilmeikäs lattia. Laajoille lattiapinnoille soveltuvat parhaiten ylellisen näköiset yksisauvaiset parketit, Raidén kuvailee.

Polarwood-parketit on helppo asentaa liimattomilla RealLoc-taittoponteilla, joiden tarkan mitoituksen ansiosta lattian saumoista tulee lähes näkymättömät. Polarwood-parketit soveltuvat käytettäväksi myös lattialämmityksen kanssa.

Polarwood-parketit
, paksuus 14 mm, pituus 2266 mm

Saarni Nature White Matt, hinta noin 36 € / m2
Tammi Chesnut Matt, hinta noin 46 € / m2