VÄRISILMÄN PALVELUKONSEPTI UUDISTUU Muutos näkyy myös Värisilmän uusitussa tunnuksessa

(Linkit painokelpoisiin kuviin ja pdf-muotoiseen tiedotteeseen ovat viestin lopussa.)

Värisilmä laajentaa palvelukonseptiaan uusilla asiantuntijapalveluilla, kuten Tunnetila-suunnitteluneuvontapalvelulla ja Maalitohtorilla. Muutoksia on luvassa myös Värisilmä-ketjun myymälöiden ilmeeseen. Liikkeisiin rakennetaan rauhalliset suunnittelusopet ideointia varten. Samalla 35 vuotta käytössä ollut Värisilmä-tunnus uudistuu.

Värisilmän uudet asiantuntijapalvelut
Värisilmä tarjoaa sisustusmateriaalien lisäksi myös asiantuntijapalveluita kodin remontoijille ja rakentajille. Värisilmä-liikkeisiin on tulossa Tunnetila-suunnitteluneuvontapalvelu, joka tarjoaa ammattitaitoisen sisustusneuvojan apua kodin sisustuksen kaikkiin vaiheisiin – aina materiaalien valinnasta kokonaisuuden hallintaan asti. Maalitohtori puolestaan opastaa talon ulkomaalauksessa ja antaa neuvoja esimerkiksi maalauskäsittelytavan valintaan, tarvittaviin pohjatöihin sekä värisuunnitteluun. Palvelu sisältää haluttaessa myös kohdekäynnin maalattavaan kohteeseen.

– Laajennamme Värisilmän palvelukonseptia, koska haluamme tarjota asiakkaillemme parasta palvelua ja kumppanuutta pintoihin ja sisustamiseen. Värisilmän uuden vision tähtäin on asetettu vuoteen 2014, mihin mennessä uudistukset pyritään toteuttamaan kaikissa Värisilmä-liikkeissä, kertoo Väritukku Oy:n markkinointijohtaja Maija Parantainen.

Uusittu tunnus viittaa naisten nousuun Värisilmän asiakaskunnassa
Palvelukonseptin laajentuessa myös Värisilmä-tunnus uudistuu vastaamaan tämän päivän muotokieltä. Värisilmän alkuperäinen tunnus on ollut käytössä vuodesta 1975 lähtien. Edellisen kerran tunnusta uudistettiin hieman keveämmäksi vuonna 1995. Nyt tunnuksen hienovaraisen päivityksen ovat tehneet graafikot Ilmo Valtonen ja Tom Holmberg.

– Värisilmän uusi, avointa kukkaa muistuttava tunnus rakentuu vahvasti jo olemassa olevalle merkille, mutta uusin painotuksin. Se ilmentää Värisilmän palvelukonseptin laajenemista sekä yrityksen puhkeamista kukkaan remontoinnin ja sisustamisen kokonaisvaltaisena osaajana, Valtonen kuvailee.

– Uuden feminiinisemmän tunnuksen suunnittelussa on pyritty lisäksi huomioimaan naiset Värisilmän nousevana kohderyhmänä. Remontointi ei ole enää yksinomaan miesten puuhaa, vaan kodin pintojen kohentamisesta ovat kiinnostuneet yhtä lailla naiset. Tunnuksessa voi nähdä myös design-ulottuvuutta, jota Värisilmän asiakkaat hakevat koteihinsa, Valtonen jatkaa.

Myymäläkonseptin muutokset näkyvät Värisilmä-liikkeissä
Värisilmän uusi palvelukonsepti tuo konkreettisia muutoksia kaikkiin Värisilmä-ketjun 120 liikkeeseen.

– Värisilmän myymäläkonseptin uudistuksessa on lähtökohdaksi otettu asiakkaidemme tarpeet. Myymälöihin tullaan rakentamaan muun muassa rauhallinen suunnittelusoppi, jossa asiakkaat voivat ideoida eri vaihtoehtoja ja tarkastella materiaaleja erilaisissa valaistuksissa, Parantainen kertoo.

Kirkkonummen Värisilmä-liike on ensimmäisenä uudistanut ilmeensä uuden myymäläkonseptin mukaiseksi.

Väritukku Oy, markkinointijohtaja Maija Parantainen
puh. 040 834 3492, (09) 8491 4206