Värisilmän uudet keraamiset laatat lainaavat muotonsa parkettilaudoilta

(Linkit painolaatuisiin kuviin ja PDF-muotoiseen tiedotteeseen löytyvät viestin lopusta.)

Värisilmän uudet keraamiset Woodplace- ja Milestone-laatat ovat kooltaan ja muodoltaan parkettilautojen kaltaisia. Kookkaiden Woodplace-laattojen ajan kuluttamiin puukuoseihin rosoisuutta tuovat luontoa mukaileva oksaisuus ja pienet halkeamat. Milestone-laattojen kivikuosin runsaat värivaihtelut tekevät pinnasta elävän näköisen. Sirot ja pienikokoiset Masia-seinälaatat puolestaan antavat modernin tulkinnan perinteiselle käsintehdylle laatalle.

Woodplace – kuin keraamista parkettia
Ragnon valmistamat Woodplace-laatat hämäävät silmää: kookkaat 20 x 120 senttimetrin kokoiset keraamiset laatat näyttävät aivan puisilta parkettilaudoilta. Laattojen pintaan on jätetty pientä epätasaisuutta, ja puukuosien oksaisuus, halkeamat ja runsaat värivaihtelut tekevät niistä autenttisen oloisia. Mallistossa on valittavana viisi tummuudeltaan erilaista, lämminsävyistä ruskeaa värivaihtoehtoa. Woodplace-laatoilla puukuosisen lattian voi toteuttaa myös kovan kulutuksen tiloihin, märkätiloihin sekä suoraan tulisijan eteen ilman suojaavaa metallilevyä.

Milestone – ikiaikaista kalkkikiven kuosia
Ragnon valmistamien Milestone-laattojen kivikuoseihin on saatu rouheutta korostamalla kiven leikkauksesta jääviä jälkiä. Kivikuosi tuo mieleen rakeisen ja juovikkaan kalkkikiven, jossa on runsaasti värivaihtelua. Milestone-laattoihin kiinnostavaa kontrastia tuo 15 x 90 senttimetrin kokoisten laattojen parkettimainen muoto, joka on perinteisempi puukuosisille laatoille. Värivaihtoehtoina ovat vaalean harmaa Grigio, lämpimän ruskea Tabacco ja tumman harmaa Antracite.

Masia – käsin tehdyn tuntua
Rosoisten reunojen ja epätasaisen pinnan ansiosta Masia-laatat tuovat mieleen entisajan käsintehdyt laatat. Malliston värivaihtoehdot ovat valkoinen Blanco, beigeen taittava vaalea harmaa Gris claro, lämpimän tummanharmaa Gris oscuro, musta Negro ja oliivinvihreä Olive. Siron kokoisissa, kapeissa laatoissa on korkeakiiltoinen lasitus. Seinäpintoihin soveltuvia Masia-laattoja on saatavana kahdessa koossa: 7,5 x 15 senttimetriä ja 7,5 x 30 senttimetriä.

Woodplace-laatat
Koko: 20 x 120 cm, pinta: R9 (värivaihtelu V3), suositushinta: 77 €/m2

Milestone-laatat
Koko: 15 x 90 cm, pinta: R9 (värivaihtelu V3), suositushinta: 59 €/m2