VÄRISILMÄN UUDET YLELLISET MOSAIIKKILAATAT TAIPUVAT NÄYTTÄVIIN YKSITYISKOHTIIN

(Linkit painokelpoisiin kuviin ja PDF-muotoiseen tiedotteeseen ovat viestin lopussa.)

Värisilmän Laattastudion valikoima kasvaa Kerionin uniikeilla keraamisilla mosaiikkilaatoilla, jotka vangitsevat katseet tyylikkäillä väriyhdistelmillään ja kiehtovilla pintastruktuureillaan. Pienikokoiset mosaiikkilaatat soveltuvat suorien seinä- ja lattiapintojen lisäksi erinomaisesti myös kaarevien pintojen päällysteeksi taipuisan pvc-nappikiinnityksensä ansiosta.

Kerionin keraamiset, lasitetut mosaiikkilaatat ovat hyvin monikäyttöisiä, sillä ne soveltuvat paitsi kokonaisten seinien ja lattioiden päällysteeksi myös yksittäisiin tehosteseiniin, koristelistoihin ja muodoltaan vaativampiin kohteisiin. Pienen laattakoon ja joustavan pvc-nappikiinnityksen ansiosta niillä voidaan helposti laatoittaa myös kaarevia ja kuperia pintoja, kuten pilareita, ikkunalautoja, uima-altaita ja penkkejä. Pakkasenkestäviä mosaiikkilaattoja voidaan käyttää myös ulkotiloissa.

– Kerionin mosaiikkilaatat soveltuvat erinomaisesti esimerkiksi keittiökaappien välitiloihin sekä kylpyhuoneisiin ja saunatiloihin. Niitä voidaan yhdistää erikokoisiin, suurempiin laattoihin, jolloin ne toimivat näyttävänä tehoste-elementtinä boordin tai koristelistan tavoin. Kun erikokoisten laattojen värimaailmat pidetään samansävyisinä, trendikkään eläväpintainen kokonaisuus säilyy rauhallisena ja tyylikkäänä, kertoo Värisilmän tuoteryhmäpäällikkö Tiina Hakola.

Uusien mosaiikkilaattojen värimaailma koostuu turkoosin, sinisen, beigen, kuparin, ruskean, harmaan ja mustan sävyistä. Moniväriset, kiiltäväpintaiset Fusion- ja Luxor-mosaiikit ovat kooltaan 18 x 18 millimetrin kokoisia, ja pintastruktuuriltaan karhean kivimäiset Texture- ja Stony-mosaiikit 38 x 38 millimetrin kokoisia. Laattojen arkkien koko on 31,6 x 31,6 senttimetriä.

– Mosaiikkilaattojen kanssa saumausaineen värisävyyn tulee kiinnittää erityistä huomiota, sillä saumat tulevat niissä näkyvämmin esiin kuin suurempien laattojen kanssa. Saumausaineen värisävyn valinnalla voidaan korostaa joko mosaiikkipinnan ruutumaisuutta tai lisätä sen yhtenäisyyttä, Hakola neuvoo.

Kerionin mosaiikkilaatat
, hinnat noin 165–199 €/m2
Mosaiikkien mitat: 18 x 18 mm (Fusion ja Luxor) ja 38 x 38 mm (Stony ja Texture),
toimitetaan 31,6 x 31,6 cm arkkeina