Villa Siikajärvi -vapaa-ajankonsepti tarjoaa rauhaa ja yhteisöllisyyttä

Siikajärven rannalle Espooseen syksyllä 2013 valmistuvan Villa Siikajärven vapaa-ajan asuminen edustaa uutta tapaa lomailla ympärivuotisesti myös lähellä vakituista asumista. Vain puolen tunnin ajomatkan päästä Helsingin keskustasta sijaitsevassa kodikkaan modernissa Villa Siikajärvessä on 72 yksityishenkilöille ja yrityksille myytävää osakehuoneistoa sekä korkeatasoiset yhteiset tilat monipuoliseen harrastamiseen. Luonnosta voi nauttia Nuuksion kansallispuiston kauniissa maisemissa ilman mökkielämän mukanaan tuomia työvelvoitteita.

Entisen K-instituutin tiloihin saneerattavan Villa Siikajärven on suunnitellut Arkkitehtitoimisto Avarc Oy arkkitehti Aaro Virkkusen johdolla. Suunnittelun lähtökohta  oli luoda rento ja country-henkinen klubi sekä mahdollistaa samanaikaisesti yhteisöllisyys ja oma rauha.

Halusimme luoda monipuoliset puitteet helpolle vapaa-ajan vietolle. Rakennuksen toiminnalliset ominaisuudet olivat jo K-instituuttiaikana huippuluokkaa ja niiden muokkaaminen uuteen käyttöön oli yllättävän toimivaa. Opetustiloja, kuten opetuskeittiö, oli kätevä muuttaa uuteen käyttöön kurssi- ja juhlakeittiöksi, arkkitehti (SAFA) Aaro Virkkunen kertoo.

Villa Siikajärvi edustaa uutta tapaa lomailla ja viettää vapaa-aikaa ympärivuotisesti.  Vapaa-ajasta luonnon helmassa voi nauttia arki-iltaisin, viikonloppuisin ja pidempinä jaksoina ilman perinteisen mökkielämän velvollisuuksia.

Rakennuksen historia näkyy Villa Siikajärvessä
Villa Siikajärven sisustus on hengeltään lämmin, kodikas ja maaseutumainen, mutta kuitenkin moderni ja toimiva. Rakennuksissa on säilytetty väljät tilat sekä eri alueiden monipuoliset käyttömahdollisuudet samanaikaisesti. Myös tilojen huollettavuus ja siisteys olivat suunnittelussa avainasemassa.

Muutos kylmästä koulutusrakennuksesta kodikkaaksi, yksityiseksi vapaa-ajanviettopaikaksi on yllättävä ja vaikutti koko rakennuksen henkeen ja tunnelmaan. Tiloissa haluttiin säilyttää positiivinen yhteisöllisyys, joka kuitenkin mahdollistaa oman rauhan sekä uusien toimintojen kehittämisen Villa Siikajärven vapaa-ajankonseptin mukaan, Aaro Virkkunen kertoo.

Avarc Arkkitehtien Villa Siikajärven tiimissä on toiminut myös  sisustusarkkitehti Carola Tallqvist.
Villa Siikajärven taustalla on suomalainen sijoitusyhtiö Invest Day Oy.

Villa Siikajärven huoneistot
  • Kooltaan 19–25 m2 huoneistot ovat täysin kalustettuja ja tyylikkäästi sisustettuja
  • Jokainen Villa Siikajärven myytävä osake oikeuttaa yhden huoneiston hallintaan sekä yhteisten tilojen ja maa-alueiden vapaaseen käyttöön
  • Kaikissa huoneistoissa on oma suihkullinen kylpyhuone ja pieni keittiösyvennys
  • Osakkeeseen kuuluu lisäksi kahden neliön irtaimistovarasto, autopaikka ja oma pieni kasvimaa
  • Jokaisella osakkaalla on oma viinikaappi Villa Siikajärven viinikellarissa
  • Yhteisten tilojen toimivuudesta ja puhtaudesta huolehtii yhtiön palkkaama henkilökunta, joka on paikalla ympäri vuorokauden
  • Halutessaan osakkaat voivat myös osallistua piha-alueiden hoitoon
  • Osakkuuden hinnat alkavat 148 800 eurosta
  • Vuokrattavien huoneistojen vuokra on alkaen 2 000 euroa kuukaudessa ja minimivuokra-aika yksi vuosi
Kenelle?
Villa Siikajärvi sopii sijaintinsa vuoksi esimerkiksi pariskunnille, joista toinen on töissä ja toinen jo eläkkeellä. Se soveltuu myös muualla Suomessa asuville tukikohdaksi säännölliseen ajanviettoon pääkaupunkiseudulla tai ulkomailla asuville, jotka haluavat viettää kesäkuukaudet Suomessa.

Monipuoliset yhteiset tilat ja mittavat harrastemahdollisuudet
Villa Siikajärven rakennusten yhteenlaskettu pinta-ala on noin 6500 m2. Villa Siikajärvi muodostuu päärakennuksesta sekä Villa Rinne ja Villa Puisto -rakennuksista, joissa on viihtyisiä oleskelutiloja sekä monipuolisia harraste- liikuntatiloja, muun muassa uima-allasosasto, kuntosali, urheilu- ja joogasalit. Osakkaiden käytössä ovat lisäksi edustavat juhlasali, neuvotteluhuone, sikarihuone, biljardihuone, kirjasto, elokuvateatteriksi muuntuva auditorio ja pienenä erikoisuutena koulutuskeittiö ja viinikellari. Nuuksion kansallispuiston kupeessa sijaitseva Villa Siikajärvi muodostuu kokonaisuudessaan 8,7 hehtaarin maa-alueesta. Luonnonkauniilta piha-alueelta löytyvät viihtyisien istuskelualueiden lisäksi oma tenniskenttä sekä kasvimaa, josta jokaiselle osakkaalle on varattu oma pieni viljelypalsta. Puhdasvetisen Villa Siikajärven rannassa on osakkaiden käyttöön tarkoitettuja veneitä ja kanootteja sekä omat rantasaunat naisille ja miehille. Villa Siikajärven päärakennuksessa toimii myös tasokas ravintola.Villa Siikajärvi tarjoaa golfia vaativaankin makuun – oman golf-harjoitteluradan lisäksi useat pääkaupunkiseudun golf-kentät ovat lähiseudulla ja niihin voi suunnata vaikkapa Villa Siikajärven minibussilla, joka on osakkaiden käytössä. Villa Siikajärven Golf-simulaattorissa voi harjoitella lyöntejä ympäri vuoden.

www.villasiikajarvi.fi
info@villasiikajarvi.fi

Arto Boman, Invest Day Oy, puh. 040 90 30 255

Villa Siikajärvi Oy
Siikajärventie 88–90

Aaro Virkkunen, arkkitehti (SAFA), puh:
aaro.virkkunen@avarc.net

PR- ja viestintätoimisto Promode puh. (09) 170 070
heidi.azinur@promode.fi / viestintä, kuvamateriaali ja tutustumiskäynnit (media)

Tiedustelut ja myynti
Invest Day Oy
Jari Mattila, puh. 040 322 0046
WTC, Aleksanterinkatu 17
Puh. 040 3220046

Villa Siikajärvi on yksityinen, korkeatasoinen vapaa-ajanviettopaikka Espoossa puhdasvetisen Siikajärven rannassa.  Villa Siikajärvi muodostuu 72 myytävästä osakehuoneistosta ja mittavista yhteisistä harraste- ja oleskelutiloista, joihin osakkailla on vapaa käyttöoikeus. Villa Siikajärven osakkeita myydään yksityishenkilöille ja yrityksille.